Omgaan met agressie en emotie in de zorg (V&VN)

Tijdsduur
Trainer
Jannie de Jong
Startdatum en plaats
Logo van De Jong Training en Advies
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 7,8 De Jong Training en Advies heeft een gemiddelde beoordeling van 7,8 (uit 93 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Driebergen-Rijsenburg
10 mrt. 2020
check_circle Startgarantie
Toon rooster
event 10 maart 2020, 10:00-17:00, Omgaan met agressie en emotie in de zorg (V&VN)

Beschrijving

Trainingsvorm

  1. In company training:
    Doelgroep: medewerkers uit de zorg
    Periode: 1 dag
  2. Open training:
    Doelgroep: medewerkers uit de zorg
    Periode: 1 dag
  3. Data: 5 november
  4. Plaats: Driebergen

Inhoud van de training

  1. Agressie herkennen:
    Aan de hand van de agressiepiramide leren uw medewerkers de non-verbale communicatie van de agressieve persoon in kaart te brengen.
  2. Zelfcontrole bij agressie:
    Door uw medewerkers kennis te laten maken met agressie, leren wij je de primaire reactie te controleren door middel van ademhalen, spierontspanning en gedachten sturen.
  3. Omgaan met verbale agressie in de zorg:
    Aan de hand van verschillende technieken leren wij uw medewerker agressie reducerend op te tr…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Omgaan met Agressie & Emotie, Omgaan met, Assertiviteit, Conflicthantering en Klachtenbehandeling.

Trainingsvorm

  1. In company training:
    Doelgroep: medewerkers uit de zorg
    Periode: 1 dag
  2. Open training:
    Doelgroep: medewerkers uit de zorg
    Periode: 1 dag
  3. Data: 5 november
  4. Plaats: Driebergen

Inhoud van de training

  1. Agressie herkennen:
    Aan de hand van de agressiepiramide leren uw medewerkers de non-verbale communicatie van de agressieve persoon in kaart te brengen.
  2. Zelfcontrole bij agressie:
    Door uw medewerkers kennis te laten maken met agressie, leren wij je de primaire reactie te controleren door middel van ademhalen, spierontspanning en gedachten sturen.
  3. Omgaan met verbale agressie in de zorg:
    Aan de hand van verschillende technieken leren wij uw medewerker agressie reducerend op te treden. Uw medewerkers zullen na de training om kunnen gaan met: frustratieagressie, witteboordenagressie, en agressie op de persoon.
  4. Veilig werken:
    Medewerkers leren omgaan met escalerende incidenten aan de hand van het conflictinterventieplan. Daarnaast herkennen zij overmachtsituaties en leren zij zichzelf en anderen in veiligheid te brengen.
  5. Nazorg en opvang:
    Medewerkers ontvangen een checklist waarmee zij elkaar na een agressie-incident kunnen opvangen. Tevens wordt het belang van incident registratie besproken. Daarnaast leren ze een trauma te herkennen en leren ze wanneer en waar ze hulp kunnen ontvangen.
  6. Evaluatie:
    Tijdens de evaluatie wordt uw medewerker begeleid in het stellen van een persoonlijk doel. De groep en trainer geven tips om het doel in de praktijk daadwerkelijk te realiseren. Na de cursus kan de medewerker lid worden van onze Facebook community. Hierin worden dagelijks vragen uit de praktijk beantwoordt. Tevens wordt de training schriftelijk en mondeling geëvalueerd met uw medewerkers. De resultaten van deze evaluatie worden besproken met de opdrachtgever.

Wat zijn de voordelen voor u als klant?

  • Onze service is gericht op een continue bewust voorkomen en reduceren van agressief gedrag in uw organisatie. We blijven nadat we de agressietrainingen hebben gegeven onbeperkt kosteloos kennis met u delen.
  • U medewerkers kunnen maandelijks deelnemen aan gratis webinars om de kennis over agressiehantering op peil te houden.
  • Medewerkers kunnen PE punten behalen als ze onze agressietrainingen volgen.
  • Medewerkers kunnen praktijkcases blijvend inbrengen, als zij deelnemen in de gesloten Facebook groep.
  • Medewerkers kunnen het e-book Omgaan met witteboordenagressie gratis downloaden van www.agressietraining.nl.
  • Indien u wenst kunnen wij e-learning agressiehantering leveren.
  • De agressietrainingen worden gegeven met een acteur, 70% van de training bestaat uit oefeningen, waardoor medewerkers na de training de technieken echt kunnen toepassen.
  • Deze training is geaccrediteerd voor de zorg door het VNVN waardoor medewerkers  6 PE punten kunnen halen.

Resultaten van de training

De medewerker:

  • Is in staat om agressief gedrag in een zo vroeg mogelijk stadium te herkennen door de klant te observeren en te luisteren.
  • Heeft inzicht in de eigen wijze van reageren op agressie en ander ongewenst gedrag.
  • Is in staat om zo snel mogelijk agressie reducerend op te treden, waardoor escalatie van agressie zoveel mogelijk wordt voorkomen.
  • Kan omgaan met escalerende incidenten en collega's helpen.
  • Kent het agressieprotocol en kan dit toepassen.

Uw medewerkers voelen zich na het volgen van de ISO 17024 gecertificeerde (agressie)trainingen van agressietraning.nl mentaal weerbaar en veilig.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.
Jannie de Jong - Trainer en adviseur omgaan met agressief gedrag van klanten
Jannie de Jong
Trainer en adviseur omgaan met agressief gedrag van klanten

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.