Constructieve feedback geven, vragen en ontvangen
Beschrijving
Wat
Feedback geven is belangrijk om een team te laten groeien en constructief samen te werken. De meeste problemen ontstaan door miscommunicatie of verschillende verwachtingen, met misverstanden tot gevolg.
In een team werken verschillende mensen, met hun eigen overtuigingen en ervaringen. Feedback vragen, geven en ontvangen is niet voor iedereen vanzelfsprekend en gemakkelijk. Als teamleden het lastig vinden om collega’s aan te spreken op ongewenst gedrag, bestaat het gevaar dat ze het met iemand anders bespreken. Voor je het weet ben je aan het roddelen!
Aanspreken op ongewenst gedrag kan onverwachts tot een confrontatie leiden met weerstand tot gevolg.
Opbouwende feedback geven en ont…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Wat
Feedback geven is belangrijk om een team te laten groeien en constructief samen te werken. De meeste problemen ontstaan door miscommunicatie of verschillende verwachtingen, met misverstanden tot gevolg.
In een team werken verschillende mensen, met hun eigen overtuigingen en ervaringen. Feedback vragen, geven en ontvangen is niet voor iedereen vanzelfsprekend en gemakkelijk. Als teamleden het lastig vinden om collega’s aan te spreken op ongewenst gedrag, bestaat het gevaar dat ze het met iemand anders bespreken. Voor je het weet ben je aan het roddelen!
Aanspreken op ongewenst gedrag kan onverwachts tot een confrontatie leiden met weerstand tot gevolg.
Opbouwende feedback geven en ontvangen draagt bij aan prettige onderlinge relaties en een goede samenwerking in het team. Feedback geven met het 3G model helpt om het effectief te verwoorden.
Programma
Tijdens een dagdeel wordt theorie en praktijk afgewisseld. We gaan veel oefenen om het model echt te ervaren en te beleven.
- Uitleg over het 3G model om te komen tot constructieve feedback.
- Inzicht in eigen belemmerende factoren om feedback te vragen, geven of te ontvangen.
Inhoud en programma worden aan de hand van bestaande wensen en behoeften bepaald in overleg met de opdrachtgever.
Voor wie?
- Mensen die de koe bij de horens willen vatten zonder op elkaars tenen te gaan staan.
- Mensen die moeite hebben hun eigen behoeften en belangen bespreekbaar te maken.
- Teams die ervaren dat er veel niet uitgesproken wordt, en waar complimenten geven te weinig gebeurt.
- Managers die het lastig vinden om ongewenst gedrag van individuele teamleden of het hele team bespreekbaar te maken.
Resultaat
De deelnemers leren:
- Op een respectvolle manier feedback geven met heldere communicatie en een constructieve formulering.
- Persoonlijke belemmeringen verkleinen waardoor feedback geven makkelijker is.
- Inzicht hoe het komt dat iemand moeite heeft om feedback te ontvangen.
- Makkelijker feedback geven aan collega’s die heel anders zijn.
Extra informatie
Wij maken altijd maatwerk trainingen. Samen bepalen we de leerdoelen en het gewenste resultaat. Daar stemmen we het programma op af. Onze trainingen zijn in-company en bij voorkeur op een inspirerende locatie.
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.