Contractmanagement: DISC in een leveranciersrelatie

Niveau
Tijdsduur
Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats
Logo van Covalis ketenmanagement
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 8,9 Covalis ketenmanagement heeft een gemiddelde beoordeling van 8,9 (uit 23 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

placeAristo Zalen te Utrecht
25 nov. 2020
check_circle Startgarantie

Beschrijving

Hoe komt het nou dat we met al onze inkoopervaring en goede bedoelingen de plank nog wel eens misslaan?

Even twee voorbeelden:

  • “We hadden toch de beste leverancier met de beste capaciteiten geselecteerd! hoe komt het nou dat de gesprekken niet meer lekker lopen? We communiceren veel, zijn transparant en toch ervaar ik minder begrip en verloopt de samenwerking niet meer goed!";
  • “Ik voel me helemaal niet op mijn gemak bij die persoon! Ik zeg dingen waar ik achteraf spijt van heb ...of erger, ik ga enorm argumenteren om mijn gelijk te krijgen” Er stroomt negatieve emotie bij me! 

Herken je dit? 

Dat je er volledig naast zit of  het liep even niet zoals je had gewild..? Wil je vaardiger…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Contractmanagement, DISC, Inkoopmanagement, Service level (agreement) management en Netwerken.

Hoe komt het nou dat we met al onze inkoopervaring en goede bedoelingen de plank nog wel eens misslaan?

Even twee voorbeelden:

  • “We hadden toch de beste leverancier met de beste capaciteiten geselecteerd! hoe komt het nou dat de gesprekken niet meer lekker lopen? We communiceren veel, zijn transparant en toch ervaar ik minder begrip en verloopt de samenwerking niet meer goed!";
  • “Ik voel me helemaal niet op mijn gemak bij die persoon! Ik zeg dingen waar ik achteraf spijt van heb ...of erger, ik ga enorm argumenteren om mijn gelijk te krijgen” Er stroomt negatieve emotie bij me! 

Herken je dit? 

Dat je er volledig naast zit of  het liep even niet zoals je had gewild..? Wil je vaardiger worden om in de toekomst anders in dergelijke of vergelijkbare situaties te komen staan? Dan is de training “DISC in een leveranciersrelatie’ echt iets voor jou!  

Wat is DISC ? 

Organisaties bestaan uit mensen, zo ook jouw organisatie en de die van de leverancier. In het contact met je leverancier zijn er een aantal individuen waarmee je aan tafel zit. Individuelen met ieder hun eigen behoeften en motivatoren die zich uiten in hun gedrag en communicatie.
DISC is een instrument dat diverse psychologische motivatoren meet van menselijk gedrag. Het brengt de vaak complexe werkelijkheid van mensen en hun gedrag overzichtelijk en begrijpelijk in kaart. Waarom hebben sommige mensen bijvoorbeeld weerstand tegen veranderingen terwijl anderen het juist opzoeken? Waarom nemen bepaalde mensen altijd de leiding en volgen anderen liever? Of waarom zijn sommige mensen zo fl exibel en hechten anderen aan procedures? 
Met DISC krijg je inzicht in waarom we, als individu (als inkoper of contractmanager) doen wat we doen. En nog belangrijker waarom je counterpartner iets doet. Het geeft inzicht en handvaten om je eigen gedrag en communicatie aan te passen aan deze verschillen. En dat brengt je verder om samen met je gespreks- of counterpartner, iets te bereiken wat anders niet mogelijk was. 

Programma training
Het programma van deze DISC training bestaat uit: 

  • Een intake gesprek inclusief een persoonlijk DISC-test 
  • Terugkoppeling van de bevindingen uit de DISC-test  
  • Hoe werkt communicatie, bij jou en bij je counterpartner? 
  • Hoe om te gaan met counterpartners met andere stijlen!

Het is ook mogelijk om na de workshop ondersteund te worden bij:  

  • De voorbereiding van een voor jou nog niet zo makkelijk gesprek 
  • Het gesprek zelf voeren met het toepassen van de DISC-technieken 
  • De evaluatie met je counterpartner.

Door behandeling van cases uit jouw praktijk wordt jouw voordeel al tijdens de training zichtbaar en/of gerealiseerd. 

Top 3 redenen om deel te nemen:

1. Meer controle over jouw gesprek of jouw relatie door het kunnen herkennen en inspelen op verschillen in communicatie- en gedragsstijlen.

2. Bereik betere resultaten door met meer zelfvertrouwen het gesprek je counterpartner aan te gaan. Met als gevolg een beter resultaat voor jou of jouw organisatie.

3. Oefen met echte praktijkvoorbeelden van jezelf en van de medeparticipanten.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met Covalis ketenmanagement, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.