Vakopleiding Personeelsplanning
Startdata en plaatsen
placeDoorn 12 jan. 2024 tot 16 feb. 2024Toon rooster event 12 januari 2024, 09:00-16:30, Doorn event 19 januari 2024, 09:00-16:30, Doorn event 26 januari 2024, 09:00-16:30, Doorn event 2 februari 2024, 09:00-16:30, Doorn event 9 februari 2024, 09:00-16:30, Doorn event 16 februari 2024, 09:00-16:30, Doorn |
placeDoorn 14 mrt. 2024 tot 18 apr. 2024Toon rooster event 14 maart 2024, 09:00-16:30, Doorn event 21 maart 2024, 09:00-16:30, Doorn event 28 maart 2024, 09:00-16:30, Doorn event 4 april 2024, 09:00-16:30, Doorn event 11 april 2024, 09:00-16:30, Doorn event 18 april 2024, 09:00-16:30, Doorn |
placeDoorn 4 jun. 2024 tot 9 jul. 2024Toon rooster event 4 juni 2024, 09:00-16:30, Doorn event 11 juni 2024, 09:00-16:30, Doorn event 18 juni 2024, 09:00-16:30, Doorn event 25 juni 2024, 09:00-16:30, Doorn event 2 juli 2024, 09:00-16:30, Doorn event 9 juli 2024, 09:00-16:30, Doorn |
placeDoorn 5 nov. 2024 tot 3 dec. 2024Toon rooster event 5 november 2024, 09:00-16:30, Doorn event 12 november 2024, 09:00-16:30, Doorn event 26 november 2024, 09:00-16:30, Doorn event 3 december 2024, 09:00-16:30, Doorn event 10 december 2024, 09:00-16:30, Doorn event 17 december 2024, 09:00-16:30, Doorn |
Beschrijving
Coniche is met meer dan 30 jaar ervaring dé opleider op het gebied van klantcontact. Onze visie is om Nederland klantgedreven te maken: met onze praktijkgerichte e-learnings, trainingen, masterclasses en erkende opleidingen zetten we hiermee een stap richting klantgedreven Nederland. Met een compleet aanbod op verschillende niveaus helpen wij in de ontwikkeling en groei van huidige en toekomstige professionals in customer service.
Coniche verzorgt zowel open inschrijving als incompany trajecten met thema's zoals communicatie, klantgerichtheid, klantcontact, coaching, leiderschap en customer experience.
Voor ons volledige aanbod, kun je gebruik maken van je STAP-budget. Neem na inschrijving contact met ons op.
De arbeidsmarkt vraagt om structurele verandering. Niet door het aannemen van meer mensen of harder werken maar door te zorgen dat de inzet klopt. De vakopleiding Personeelsplanning leert jou hoe.
Personeelsplanning gaat over optimaliseren van de inzet van personeel met capaciteitsplanning, personeelsplanning, roosteren en sturing op de werkvloer. In de Vakopleiding Personeelsplanning krijg je les in alle onderdelen die in personeelsplanning een rol spelen.
De training bestaat uit de zes modules van elk één dag. Elke module is een mix van theorie, praktijk en intervisie. De perfécte opleiding voor iedereen binnen zich verder in personeelsplanning wil ontwikkelen.
De modules worden verzorgd…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Coniche is met meer dan 30 jaar ervaring dé opleider op het gebied van klantcontact. Onze visie is om Nederland klantgedreven te maken: met onze praktijkgerichte e-learnings, trainingen, masterclasses en erkende opleidingen zetten we hiermee een stap richting klantgedreven Nederland. Met een compleet aanbod op verschillende niveaus helpen wij in de ontwikkeling en groei van huidige en toekomstige professionals in customer service.
Coniche verzorgt zowel open inschrijving als incompany trajecten met thema's zoals communicatie, klantgerichtheid, klantcontact, coaching, leiderschap en customer experience.
Voor ons volledige aanbod, kun je gebruik maken van je STAP-budget. Neem na inschrijving contact met ons op.
De arbeidsmarkt vraagt om structurele verandering. Niet door het aannemen van meer mensen of harder werken maar door te zorgen dat de inzet klopt. De vakopleiding Personeelsplanning leert jou hoe.
Personeelsplanning gaat over optimaliseren van de inzet van
personeel met capaciteitsplanning, personeelsplanning, roosteren en
sturing op de werkvloer. In de Vakopleiding Personeelsplanning
krijg je les in alle onderdelen die in personeelsplanning een rol
spelen.
De training bestaat uit de zes modules van elk één dag. Elke module
is een mix van theorie, praktijk en intervisie. De perfécte
opleiding voor iedereen binnen zich verder in personeelsplanning
wil ontwikkelen.
De modules worden verzorgd in zes wekelijkse trainingsdagen. Omdat
onze trainers jarenlang ervaring hebben bij veel verschillende
organisaties vullen ze de theorie aan met passende
praktijkvoorbeelden. Ben je werkzaam als planner in de zorg, dan is
er speciaal voor jou de vakopleiding Personeelsplanning.
De studielast van deze opleiding beslaat 6 dagen en een korte
online intake. Voor elke bijeenkomst vragen wij van jou een korte
voorbereiding, dit doen wij vanuit ons online opleidingsportaal.
Daar staat alle informatie over de training, training en jouw
support.Kennis doe je niet alleen op, die moet je ook onderhouden.
Daarom krijg je na het volgen van deze opleiding gratis toegang tot
het WFM Congres, het Teamleider event én toegang tot een
inspiratiesessie naar keuze op de Vlirdens Campus. Deelname aan
deze training levert je 24 PE punten op!
Deze onderwerpen komen aan bod in 6 modules:
* Introductie Personeelsplanning
* Arbeids- en rusttijden (ATW/ATB/cao’s): werk- en rusttijden,
pauzes en bijzondere diensten
* Capaciteitsplanning: arbeidsbehoefte en arbeidscapaciteit op
middellange termijn (zie ook de losse training Arbeidstijdenwet en
andere regelgeving)
* Flexibiliteit
* Roosteren
* GRIP (Gezond Roosteren en Plannen)
* Na afloop van de training, heeft de deelnemer concrete kennis
van het gehele WFM-proces en de samenhang tussen de verschillende
onderdelen. Door alle facetten van workforce management te
begrijpen, zijn cursisten naderhand beter in staat om hun eigen
taken uit te voeren in context van het totaalproces. De overdracht
van en naar het eigen verantwoordelijkheidsgebied wordt daarmee
effectiever.
* Je kent de relevante wetgeving rondom personeelsplanning (zoals
de arbeidstijdenwet) en kunt deze toepassen in de praktijk. Je bent
in staat roosters te toetsen aan deze wet- en regelgeving. Je hebt
kennis van werktijden en dienstlengten en de benodigde rust per
dag, week en meerweekse perioden. Je kent de bijzonder regels
rondom nachtdiensten en consignatiediensten.
* Je begrijpt hoe in een capaciteitsplan werkaanbod en
arbeidsbehoefte in kaart worden gebracht. Je kent het verschil
tussen bruto en netto arbeidscapaciteit en weet welke vormen van
shrinkage in organisaties optreden. Je kunt de bruto-netto factor
berekenen en toepassen.
* Je hebt kennis van de verschillende vormen van flexibilisering
waarvan een organisatie gebruik kan maken en van welke factoren de
keuze voor een specifieke vorm van flexibiliteit afhankelijk
is.
* Je hebt kennis van het belang voor goed roosteren voor het
welzijn van medewerkers. Je kent verschillende vormen van
zelfroosteren en participerend roosteren, die bijdragen in de
autonomie van medewerkers.
Branche: organisaties waar diensten worden gepland (o.a. zorg en
non-profit organisaties)
Functiegebied: planners en roosteraars, verpleegkundigen met
planning in hun taakomschrijving, leidinggevenden in het primair
procesBranche: organisaties waar diensten worden gepland (o.a. zorg
en non-profit organisaties)
Functiegebied: planners en roosteraars, verpleegkundigen met
planning in hun taakomschrijving, leidinggevenden in het primair
proces
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.