Webredacteur
Startdata en plaatsen
Utrecht 7 feb. 2020 |
Utrecht 22 apr. 2020 |
Utrecht 30 jun. 2020 |
Utrecht 25 aug. 2020 |
Utrecht 22 okt. 2020 |
Utrecht 22 dec. 2020 |
Utrecht 22 feb. 2021 |
Utrecht 28 apr. 2021 |
Utrecht 24 jun. 2021 |
Utrecht 2 aug. 2021 |
Utrecht 24 sep. 2021 |
Utrecht 24 nov. 2021 |
Beschrijving
Verleidelijke SEO-proof copy schrijven, een doordachte contentstrategie opzetten, populaire social posts plaatsen, de gebruiksvriendelijkheid van je site bewaken: tijdens de opleiding Webredacteur leer je alle specialismen kennen die je nodig hebt om in het vak succesvol te zijn. Je wordt begeleid door enthousiaste docenten met jaren praktijkervaring. Zij nemen je mee door de theorie en zetten je aan het werk. Zo ben je na afloop klaar voor een volgende stap in je carrière.Zo is de opleiding opgebouwd
De opleiding Webredacteur bestaat uit vier trainingsdagen en drie trainingen die op elkaar aansluiten:- Webredactie
- Persuasive Copywriting
- SEO-Copywriting
Programma van de opleiding Webredac…

Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Zo is de opleiding opgebouwd
De opleiding Webredacteur bestaat uit vier trainingsdagen en drie trainingen die op elkaar aansluiten:- Webredactie
- Persuasive Copywriting
- SEO-Copywriting
Programma van de opleiding Webredacteur
Persuasive copywriting
College 1
- Hoe gebruik je het AIDA-model (Attention, Interest, Desire, Action) om het gesprek met je lezer aan te gaan?
- Wie je is doelgroep en hoe zet je hen in vier eenvoudige stappen aan tot conversie?
- Hoe maak je een goede call-to-action?
- Hoe kun je de inzichten van Cialdini en McGovern gebruiken om je lezers te overtuigen?
- Schrijfopdracht: gebruik de AIDA-formule om een bestaande tekst te herschrijven. Deze bespreken we klassikaal, waarna deelnemers elkaar feedback geven
- We onderzoeken het leesgedrag van een websitebezoeker, onder andere via eyetracking
College 2
- Beginnen met schrijven: bepaal je communicatiedoelen en structuur
- Tips voor vloeiende zinnen, die we gebruiken op een paar voorbeeldzinnen
- Welke woorden gebruik je wel, en welke absoluut niet?
- Hoe gebruik je argumentatie in je voordeel?
- Hoe zorg je voor samenhang tussen vorm en inhoud?
- Het belang van een goede titel, intro en eerste zin
- Hoe knoop je een gesprek aan met je lezer?
SEO-copywriting
College 1
- Hoe werkt Google?
- Wat betekent 'relevantie'?
- Linkbuilding nieuwe stijl: dit is het, en daarom is het belangrijk
- Tools die je kunt gebruiken om je tekst beter vindbaar te maken
- Zo zet je een SEO-strategie op
- Cases: waarom zijn bepaalde sites zo verschrikkelijk goed vindbaar?
College 2
- Zo maak je een keyword-analyse
- Oké, en waar laat je die woorden op je pagina?
- Schrijfopdracht: optimaliseer een bestaande tekst voor Google
- De balans tussen leesbaarheid en vindbaarheid
- Welke keyword-density moet je gebruiken?
- Redigeertips: zo maak je een bestaande tekst snel SEO-proof
- Afronding, vragen en evaluatie: laat je eigen teksten beoordelen door de groep of je docent
Webredactie
Dag 1
College 1
- Wie is je doelgroep? In welke persona’s kun je deze onderverdelen?
- Waarom heeft je organisatie eigenlijk een website: om producten te verkopen, een merkbeleving over te brengen of bezoekers te informeren?
- Toptaken: wat doen de meeste bezoekers van je website?
- Hoe gebruiksvriendelijk is je website? Je voert een simpel usability-onderzoek uit, waarbij andere deelnemers je testpanel zijn
College 2
- Welke schrijfstijl gebruik je? Denk aan: informerend, activerend, conversie- of servicegericht
- SEO: hoe zorg je dat je webteksten goed geïndexeerd worden door zoekmachines?
Dag 2
College 3
- Je leert verschillende contentformats uitwerken
- Hoe brief je beeldmakers als fotografen, videomakers, grafisch vormgevers en illustratoren?
College 4
- Hoe maak je een goede contentplanning om ervoor te zorgen dat je contentplan wordt uitgevoerd?
- Hoe bewaak je de tone of voice in tekst en beeld op je website met een stijlgids?
We willen dat iedereen goede trainingen kan volgen. Niet alleen de marketeer bij een grote corporate met een flink opleidingsbudget, maar ook freelancers, zelfstandig adviseurs, webshop-eigenaren en non-profit professionals. Daarom hanteren we dynamische prijzen.
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.