Social Media Manager
- Niveau
- Tijdsduur
- Trainers
- +4
- Locatie
- Op locatie
- Startdatum en plaats
Winnaar Beste opleider van Nederland 2020: #1 in Marketing en #2 beste grote opleider.
Winnaar Beste opleider van Nederland 2019: #3 in Marketing.
Lees meer over Beste Opleider van Nederland 2020."Super veel geleerd! De docenten hebben veel praktijk ervaring en zijn op de hoogte van de nieuwste trends en weetjes. Ruimte voor persoonlijk advies en vragen. Daarnaast is de Competence Factory ook nog eens een hele fijne plek om te zijn, tot in de puntjes verzorgd!" - 12-04-2023 16:59
"Super veel geleerd! De docenten hebben veel praktijk ervaring en zijn op de hoogte van de nieuwste trends en weetjes. Ruimte voor persoonlij… alles lezen - 12-04-2023 16:59
Startdata en plaatsen
placeUtrecht 6 jan. 2025 tot 13 jan. 2025 |
placeUtrecht 12 mrt. 2025 tot 19 mrt. 2025 |
placeUtrecht 25 apr. 2025 tot 2 mei. 2025 |
placeUtrecht 19 jun. 2025 tot 26 jun. 2025 |
placeUtrecht 13 aug. 2025 tot 20 aug. 2025 |
placeUtrecht 29 sep. 2025 tot 6 okt. 2025 |
placeUtrecht 18 nov. 2025 tot 25 nov. 2025 |
Beschrijving
Tijdens de opleiding Social Media Manager laten ervaren trainers je in zeven dagen de mogelijkheden zien van de belangrijkste social media-platforms. Dus wil je snel op aansturend én uitvoerend niveau met social media-marketing aan de slag? Dat kan! Je verkent de strategische kanten van social media-marketing en gaat aan de slag met content, advertising en storytelling.Zo is de opleiding Social Media Manager opgebouwd
De opleiding Social Media Manager bestaat uit zeven trainingsdagen en zes trainingen die op elkaar aansluiten:- Social Mediastrategie
- Online Storytelling
- Schrijven voor Social Media
- Facebook en Instagram Advertising basis
- Facebook en Instagram Advertising gevorderd
- LinkedIn …
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Zo is de opleiding Social Media Manager opgebouwd
De opleiding Social Media Manager bestaat uit zeven trainingsdagen en zes trainingen die op elkaar aansluiten:- Social Mediastrategie
- Online Storytelling
- Schrijven voor Social Media
- Facebook en Instagram Advertising basis
- Facebook en Instagram Advertising gevorderd
- LinkedIn Advertising
Programma van de opleiding Social Media Manager
Social Mediastrategie
Dag 1 Ochtend- Je stelt resultaatgerichte social media-doelen op. Verkoop, leadgeneratie, mond-tot-mondreclame, klanttevredenheid: er zijn allerlei doelen waarvoor je social media kunt inzetten. In de training beslis je welke doelen jij precies wilt nastreven.
- Je definieert je doelgroepen. Aan de hand van de customer journey en persona’s ontdek je wat de informatiebehoefte van je doelgroep is, en hoe je hen effectief kunt bereiken.
- Je kiest je social media-kanalen. Je leert de ins & outs van o.a. Facebook, Instagram, LinkedIn, YouTube en Pinterest. Per platform bespreken we gebruikersgroepen, zakelijke mogelijkheden en praktische toepassingen.
- Je start met market sensing. Social media kunnen je helpen om je markt en de reputatie van je organisatie in kaart te brengen. We laten je zien hoe je een concurrentie-analyse uitvoert aan de hand van benchmarking tools.
- Je ontdekt op welke manieren je via social media kunt communiceren. Social media zijn meer dan marketingplatforms. Tijdens dit onderdeel ontdek je hoe je social media kunt inzetten om je klanten beter te begrijpen, je producten verder te ontwikkelen of diensten te verbeteren, je doelgroep te activeren en te organiseren.
- Je verkent content voor social media. We laten je voorbeelden zien van prikkelende contentformats waarmee je doelgroepen activeert. Natuurlijk krijg je de gelegenheid om hierover te brainstormen. Ook krijg je een aantal praktische tips om goede content te creëren.
- Je plant en organiseert. Je begrijpt wat er komt kijken bij de uitvoer van een social mediastrategie en stelt een contentkalender op. Ook krijg je tips om draagvlak te creëren binnen jouw organisatie.
- Je leert hoe je je acties kunt monitoren. Je ontdekt met welke tools je online conversaties rondom jouw organisatie kunt monitoren.
- Je meet en optimaliseert. Aan bod komen KPI’s, vanity metrics, Net Promoter Score en ROI. Je stelt KPI’s op waaraan je het succes van je social mediastrategie kunt aflezen. Dat gaat verder dan het aantal volgers! Ook bespreken we tools om resultaten te meten.
Online Storytelling
Ochtend- De kracht van verhalen
- De structuur van verhalen
- The Hero’s Journey
- Empowerment stories
- Verhalen in de marketingmix (praktijkcases)
- Fanverhalen / fandoms
- Hoe gebruik je social media voor (visual) storytelling?
- Transmedia storytelling (definitie en praktijkvoorbeelden)
- Virale video en vloggen
- Praktijkoefeningen: (a.) Vind je verhaal; (b.) Vertel je verhaal
Schrijven voor Social Media
Ochtend- Korte introductie: wat is contentmarketing en wat zijn de belangrijkste trends op dat gebied?
- Drie schrijfformules
- Pakkende headlines schrijven
- Een krachtige call to action schrijven
- Effectieve updates maken voor LinkedIn, X, Facebook en Instagram
- Technische aspecten: hashtags, beeld en video
- Per platform: praktijkvoorbeelden, veelgemaakte fouten, schrijftips en checklist
- Inhakers bedenken en publiceren
- Tools voor contentplanning, contentcreatie en publiceren van content
Facebook en Instagram Advertising Basis
College 1- We bespreken de belangrijkste trends en ontwikkelingen binnen Facebook en Instagram
- Je maakt kennis met basisprincipes: algoritme, biedingen, kosten
- Je formuleert een eigen case waarvoor je een Facebook advertising-campagne gaat uitwerken
- Advertentie-account instellen
- Verschillende plaatsen en typen ads
- Doelen en doelgroepen bepalen
- Budget bepalen: hoe bereken je wat een klik of view waard is?
- Conversie meten: wat bepaalt het succes van jouw advertenties?
- We bekijken een aantal succesvolle praktijkcases
- Je ontdekt hoe neuromarketing en de 'koopknop' tot een effectievere campagne leiden
- Low-budget en slimme campagnetips voor killer Facebook Ads
- Je werkt je Facebook advertising-campagne verder uit en stelt een advertentie op
- Je krijgt de ruimte om vragen te stellen over jouw Facebook advertising-campagne
Facebook en Instagram Advertising Gevorderd
College 1- Adverteren via Facebook en Instagram - trends en ontwikkelingen
- Business-to-business en business-to consumer cases: succesvolle (en minder succesvolle) campagnevoorbeelden
- De sales-funnel: meer bereik, leads of omzet?
- De Facebook pixel en conversies meten
- Resultaat/ROI drastisch vergroten met A/B testen
- Conversiemeting: Facebook vs. Google Analytics
- Werken met UTM-tags in Google Analytics
- Producten promoten via de catalogus
- Maak je eigen doelgroepen; Custom audiences en Look-a-like audiences
- Analyse van jouw advertentieaccount: wat gaat goed, wat kan beter, waarom maak je bepaalde keuzes?
LinkedIn Advertising
College 1- Een korte introductie in 's werelds grootste online platform voor professionals
- De basisprincipes van een succesvolle online marketingstrategie
- Praktijkcases: succesvolle en minder geslaagde voorbeelden van LinkedIn-marketingstrategieën
- Wat voor content werkt op LinkedIn? Hoe genereer je meer relevante volgers, oprechte interactie, leads en klanten?
- Je denkt een strategie uit om jouw doelgroep te bereiken en écht verbinding te maken
- Je leert hoe de advertentiemanager van LinkedIn werkt en hoe je tegen zo min mogelijk kosten zo veel mogelijk leads genereert
- Je ontdekt hoe je een deel van je marketingactiviteiten kunt automatiseren
Belangrijk advies bij de keuze van je opleiding;
- Verifieer de naam van het opleidingsinstituut vooraf aan de boeking door op ‘klachten’ en of ‘reviews' te zoeken in bijvoorbeeld Google.
- Is de prijs all in? Wat zijn de bijkomende kosten (lunches, reprorechten en of arrangementskosten).
- Waar vind de training plaats
"Super veel geleerd! De docenten hebben veel praktijk ervaring en zijn op de hoogte van de nieuwste trends en weetjes. Ruimte voor persoonlijk advies en vragen. Daarnaast is de Competence Factory ook nog eens een hele fijne plek om te zijn, tot in de puntjes verzorgd!" - 12-04-2023 16:59
"Super veel geleerd! De docenten hebben veel praktijk ervaring en zijn op de hoogte van de nieuwste trends en weetjes. Ruimte voor persoonlij… alles lezen - 12-04-2023 16:59
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.