Schrijven voor social media

Niveau
Tijdsduur
Trainers
Paulus VeltmanMarieke Pijler
Startdatum en plaats
Logo van Competence Factory
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 8,9 Competence Factory heeft een gemiddelde beoordeling van 8,9 (uit 476 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

8,5
Gemiddeld cijfer voor Schrijven voor social media
Gebaseerd op 2 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar_half
Angélique Siebelink
Directiesecretaresse
9
Schrijven voor social media

"Resultaatgericht en toepasbaar. Bruikbare tips die direct in de praktijk toegepast kunnen worden. Paulus Veltman is een zeer fijne trainer die weet waar hij het over heeft.
Ook op de trainingslocatie Space to Create is niets aan te merken. " - 06-09-2019 14:44

"Resultaatgericht en toepasbaar. Bruikbare tips die direct in de praktijk toegepast kunnen worden. Paulus Veltman is een zeer fijne trainer d… alles lezen - 06-09-2019 14:44

Startdata en plaatsen

Utrecht
28 okt. 2019
Utrecht
6 dec. 2019
check_circle Startgarantie
Utrecht
3 mrt. 2020
check_circle Startgarantie
Utrecht
8 apr. 2020
check_circle Startgarantie
Utrecht
9 jun. 2020
Utrecht
11 sep. 2020
Utrecht
16 nov. 2020
Utrecht
22 jan. 2021

Beschrijving

Sommige bedrijven zijn er steengoed in: social media-berichten schrijven die volop likes, shares en volgers genereren. Wat doen ze goed? Tijdens de cursus Schrijven voor social media leer je hoe je pakkende berichten en updates maakt voor LinkedIn, Twitter, Facebook en Instagram. Je gaat aan de slag met drie concrete schrijfformules, leert hoe je een effectieve call to action schrijft en hoe je inhakers toepast.  Verder leer je welke content het beste werkt op LinkedIn, Twitter, Facebook en Instagram. Aan de hand van praktijkvoorbeelden en kleine oefeningen ontdek je wat wel en niet werkt om interactie te creëren. Ook veelgemaakte fouten komen langs. Per platform ontvang je concrete schrijf…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Social Media, Schrijven voor het web, Schrijven, LinkedIn en Facebook.

Sommige bedrijven zijn er steengoed in: social media-berichten schrijven die volop likes, shares en volgers genereren. Wat doen ze goed? Tijdens de cursus Schrijven voor social media leer je hoe je pakkende berichten en updates maakt voor LinkedIn, Twitter, Facebook en Instagram. Je gaat aan de slag met drie concrete schrijfformules, leert hoe je een effectieve call to action schrijft en hoe je inhakers toepast.  Verder leer je welke content het beste werkt op LinkedIn, Twitter, Facebook en Instagram. Aan de hand van praktijkvoorbeelden en kleine oefeningen ontdek je wat wel en niet werkt om interactie te creëren. Ook veelgemaakte fouten komen langs. Per platform ontvang je concrete schrijftips en een checklist met informatie over technische randvoorwaarden. Tenslotte besteden we aandacht aan tools die je kunt inzetten om je contentproces te stroomlijnen (en om tijd te besparen). We laten populaire platforms als HootSuite en Buffer zien, maar kijken ook naar minder bekende, gratis hulpmiddelen.

Programma van de training Schrijven voor social media

College 1

  • Korte introductie: wat is contentmarketing en wat zijn de belangrijkste trends op dat gebied?
  • Drie schrijfformules
  • Pakkende headlines schrijven
  • Een krachtige call to action schrijven

College 2

  • Effectieve updates maken voor LinkedIn, Twitter, Facebook en Instagram
  • Technische aspecten: hashtags, beeld en video
  • Per platform: praktijkvoorbeelden, veelgemaakte fouten, schrijftips en checklist
  • Inhakers bedenken en publiceren
  • Tools voor contentplanning, contentcreatie en publiceren van content

We willen dat iedereen goede trainingen kan volgen. Niet alleen de marketeer bij een grote corporate met een flink opleidingsbudget, maar ook freelancers, zelfstandig adviseurs, webshop-eigenaren en non-profit professionals. Daarom hanteren we dynamische prijzen.

8,5
Gemiddeld cijfer voor Schrijven voor social media
Gebaseerd op 2 ervaringen
starstarstarstarstar_half
Angélique Siebelink
Directiesecretaresse
9
Schrijven voor social media

"Resultaatgericht en toepasbaar. Bruikbare tips die direct in de praktijk toegepast kunnen worden. Paulus Veltman is een zeer fijne trainer die weet waar hij het over heeft.
Ook op de trainingslocatie Space to Create is niets aan te merken. " - 06-09-2019 14:44

"Resultaatgericht en toepasbaar. Bruikbare tips die direct in de praktijk toegepast kunnen worden. Paulus Veltman is een zeer fijne trainer d… alles lezen - 06-09-2019 14:44

starstarstarstarstar_border
Dian Vermeulen
Woningstichting Nijkerk
8
Schrijven voor social media

"De training had een heldere opbouw en goede hoeveelheid lesstof. Paulus kon erg prettig vertellen. Kalm, boeiend en inspirerend. Tussendoor oefeningen, waarbij je zelf aan de slag gaat. De dag vloog voorbij! Met handige en bruikbare tips weer naar huis gegaan." - 06-09-2019 14:43

"De training had een heldere opbouw en goede hoeveelheid lesstof. Paulus kon erg prettig vertellen. Kalm, boeiend en inspirerend. Tussendoor … alles lezen - 06-09-2019 14:43

Paulus Veltman - Gepassioneerd vernieuwer | Spreker | Trainer | Blogger | Social media | Storytelling
Paulus Veltman
Gepassioneerd vernieuwer | Spreker | Trainer | Blogger | Social media | Storytelling
8,7
Marieke Pijler - Trainer, Strateeg en Founder bij Brand Density
Marieke Pijler
Trainer, Strateeg en Founder bij Brand Density
9,2

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.