Conversion Rate Optimisation (CRO)

Niveau
Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van Competence Factory
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 8,9 Competence Factory heeft een gemiddelde beoordeling van 8,9 (uit 654 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

10
Gemiddeld cijfer voor Conversion Rate Optimisation (CRO)
Gebaseerd op 1 ervaring Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar
S. Boers
Marketing consultant
10
Conversion Rate Optimisation (CRO)

"Wat een fijne opleiding dit. Alle dagen heel actief met de conversie en optimalisatie van mijn eigen site bezig geweest. Leerzaam ook om mee te kijken met de casussen van de andere deelnemers. Ben heel tevreden over de resultaten. " - 13-11-2019 09:21

"Wat een fijne opleiding dit. Alle dagen heel actief met de conversie en optimalisatie van mijn eigen site bezig geweest. Leerzaam ook om mee… alles lezen - 13-11-2019 09:21

Startdata en plaatsen

Utrecht
7 feb. 2020
Utrecht
22 apr. 2020
Utrecht
30 jun. 2020
Utrecht
25 aug. 2020
Utrecht
22 okt. 2020
Utrecht
22 dec. 2020
Utrecht
22 feb. 2021

Beschrijving

Hoe goed je website converteert, hangt af van een hoop factoren. Zo moet je customer journey piekfijn in orde zijn, je design kraakhelder en je copy onweerstaanbaar. In de opleiding Conversion Rate Optimisation (CRO) leer je aan welke knoppen je kunt draaien om de conversieratio van je site te verbeteren. Je krijgt theorie, maar ook veel praktijk zodat je na afloop echt aan de slag kunt.

Zo is de opleiding opgebouwd

De opleiding Conversion Rate Optimisation bestaat uit vijf trainingsdagen en vier trainingen die op elkaar aansluiten:
  • Conversieoptimalisatie
  • Customer journey marketing
  • Persuasive copywriting
  • Growth Hacking in a day

Programma van de opleiding Conversion Rate Optimisation (CRO)

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Growth Hacking, Online marketing, Zoekmachine marketing (SEO/SEA), SEO en Viral marketing.

Hoe goed je website converteert, hangt af van een hoop factoren. Zo moet je customer journey piekfijn in orde zijn, je design kraakhelder en je copy onweerstaanbaar. In de opleiding Conversion Rate Optimisation (CRO) leer je aan welke knoppen je kunt draaien om de conversieratio van je site te verbeteren. Je krijgt theorie, maar ook veel praktijk zodat je na afloop echt aan de slag kunt.

Zo is de opleiding opgebouwd

De opleiding Conversion Rate Optimisation bestaat uit vijf trainingsdagen en vier trainingen die op elkaar aansluiten:
  • Conversieoptimalisatie
  • Customer journey marketing
  • Persuasive copywriting
  • Growth Hacking in a day

Programma van de opleiding Conversion Rate Optimisation (CRO)

Conversieoptimalisatie

Dag 1

College 1

  • Wat zijn conversie en Conversion Rate Optimization (CRO)?
  • Voorbeelden en je eigen website beoordelen
  • Funneloptimalisatie
  • Conversiedoelstellingen en oefeningen

College 2

  • Traffic
  • Usability & design
  • Wat zien je klanten, wat zijn hun doelen? Welke persona’s kun je maken?
  • Hoe bied je relevantie en waarde aan je klant?

Dag 2

College 3

  • Landingspagina’s optimaliseren
  • Klantreis in kaart brengen en optimaliseren

College 4

  • Online persuasion: hoe beïnvloed je jouw online bezoekers?
  • Personalisatie: hoe houd je rekening met verschillende koop- en beslisstijlen?

Customer journey marketing

College 1

  • De mentale journey die een potentiële klant aflegt vanaf het eerste contactmoment tot het moment van aankoop.
  • Van welke factoren is de lengte en opbouw van een succesvolle customer journey afhankelijk?
  • Customer journey's in de praktijk: voorbeelden van succesvolle en minder succesvolle customer journey's.
  • Acquisitie: hoe laat je zoveel mogelijk potentiële klanten jouw customer journey afleggen?

College 2

  • Uit hoeveel fases bestaat jouw ideale customer journey?
  • Welke kanalen zijn geschikt voor welke fase van de customer journey?
  • Hoe en wat moet je communiceren tijdens de verschillende fases van jouw customer journey?
  • Hoe zorg je ervoor dat mensen niet te lang blijven hangen in de customer journey en zo snel mogelijk klant worden?
  • Hoe zorg je ervoor dat je klanten niet alleen informeert tijdens de customer journey, maar ook aan je bindt?

Persuasive copywriting

College 1

  • Hoe gebruik je het AIDA-model (Attention, Interest, Desire, Action) om het gesprek met je lezer aan te gaan?
  • Wie je is doelgroep en hoe zet je hen in vier eenvoudige stappen aan tot conversie?
  • Hoe maak je een goede call-to-action?
  • Hoe kun je de inzichten van Cialdini en McGovern gebruiken om je lezers te overtuigen?
  • Schrijfopdracht: gebruik de AIDA-formule om een bestaande tekst te herschrijven. Deze bespreken we klassikaal, waarna deelnemers elkaar feedback geven
  • We onderzoeken het leesgedrag van een websitebezoeker, onder andere via eyetracking

College 2

  • Beginnen met schrijven: bepaal je communicatiedoelen en structuur
  • Tips voor vloeiende zinnen, die we gebruiken op een paar voorbeeldzinnen
  • Welke woorden gebruik je wel, en welke absoluut niet?
  • Hoe gebruik je argumentatie in je voordeel?
  • Hoe zorg je voor samenhang tussen vorm en inhoud?
  • Het belang van een goede titel, intro en eerste zin
  • Hoe knoop je een gesprek aan met je lezer?

Growth Hacking in a day

College 1  

  • Introductie in growth hacking: hoe is het ontstaan, en welke bedrijven zijn er succesvol in?
  • Definieer je groei-KPI: welke doelen wil je in de eerste drie maanden bereiken? Hoe zorg je ervoor dat iedereen zich hierop focust?
  • Crash course '7 Pillars of Growth Hacking': leer snel hoe je de zeven pijlers van growth hacking toepast

College 2

  • Analyse van je salessysteem, website en onlinemarketingapparaat: wat kun je ermee, wat nog niet en hoe bereik je sneller resultaat?
  • Ontwikkel je eerste growth-hackingplan voor de komende drie maanden

 

We willen dat iedereen goede trainingen kan volgen. Niet alleen de marketeer bij een grote corporate met een flink opleidingsbudget, maar ook freelancers, zelfstandig adviseurs, webshop-eigenaren en non-profit professionals. Daarom hanteren we dynamische prijzen.

10
Gemiddeld cijfer voor Conversion Rate Optimisation (CRO)
Gebaseerd op 1 ervaring
starstarstarstarstar
S. Boers
Marketing consultant
10
Conversion Rate Optimisation (CRO)

"Wat een fijne opleiding dit. Alle dagen heel actief met de conversie en optimalisatie van mijn eigen site bezig geweest. Leerzaam ook om mee te kijken met de casussen van de andere deelnemers. Ben heel tevreden over de resultaten. " - 13-11-2019 09:21

"Wat een fijne opleiding dit. Alle dagen heel actief met de conversie en optimalisatie van mijn eigen site bezig geweest. Leerzaam ook om mee… alles lezen - 13-11-2019 09:21

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met Competence Factory, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.