Online Masterclass Webredactie In-company

Type product

Online Masterclass Webredactie In-company

Competence Factory Incompany
Logo van Competence Factory Incompany
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8 Competence Factory Incompany heeft een gemiddelde beoordeling van 8 (uit 1 ervaring)

Tip: incompany training nodig? Vraag een offerte aan bij meerdere aanbieders!

Beschrijving

Een paar jaar geleden hield een webredacteur zich vooral bezig met webteksten redigeren en publiceren. Nu wordt ‘ie steeds meer een contentstrateeg: hoe gebruik je content om publiek aan je te binden? In de Online Masterclass Webredactie ontdek je de kracht van de juiste onderwerpen, verschillende journalistieke formats en media. Je maakt kennis met online leesgedrag, SEO en usability, en leert hoe je hier met copywriting en goede socialmediaposts op inspeelt.

Programma van de training Online Masterclass Webredactie

Online sessie 1

  • Wie is je doelgroep? In welke persona’s kun je deze onderverdelen?
  • Waarom heeft je organisatie eigenlijk een website: om producten te verkopen, een merkbeleving …

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Redactie, Webredactie, Schrijven voor het web, Mediatraining en Journalistiek.

Een paar jaar geleden hield een webredacteur zich vooral bezig met webteksten redigeren en publiceren. Nu wordt ‘ie steeds meer een contentstrateeg: hoe gebruik je content om publiek aan je te binden? In de Online Masterclass Webredactie ontdek je de kracht van de juiste onderwerpen, verschillende journalistieke formats en media. Je maakt kennis met online leesgedrag, SEO en usability, en leert hoe je hier met copywriting en goede socialmediaposts op inspeelt.

Programma van de training Online Masterclass Webredactie

Online sessie 1

  • Wie is je doelgroep? In welke persona’s kun je deze onderverdelen?
  • Waarom heeft je organisatie eigenlijk een website: om producten te verkopen, een merkbeleving over te brengen of bezoekers te informeren?
  • Toptaken: wat doen de meeste bezoekers van je website?
  • Hoe gebruiksvriendelijk is je website? Je voert een simpel usability-onderzoek uit, waarbij andere deelnemers je testpanel zijn

Online sessie 2

  • Welke schrijfstijl gebruik je? Denk aan: informerend, activerend, conversie- of servicegericht
  • SEO: hoe zorg je dat je webteksten goed geïndexeerd worden door zoekmachines?
Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.