Junior E-commerce Specialist In-company
Beschrijving
Ben je geïnteresseerd in webshops en online verkopen en wil je klaargestoomd worden voor je eerste baan in de e-commerce? Dan is deze opleiding écht iets voor jou. Of je nu starter bent op de arbeidsmarkt, je carrière een boost wilt geven of eens wilt kijken of e-commerce iets voor jou is. De opleiding duurt vier dagen en bevat vier trainingen, waarin we je stapje alles leren over webshops, e-commerce, e-mailmarketing en Google Analytics. Zo is de opleiding Junior E-commerce Specialist opgebouwd De opleiding duurt vier dagen en bestaat uit vier trainingen die op elkaar aansluiten:- Training Starten met je Webshop
- Training Zoekmachineoptimalisatie (SEO)
- Training E-mailmarketing voor E-commerc…

Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
- Training Starten met je Webshop
- Training Zoekmachineoptimalisatie (SEO)
- Training E-mailmarketing voor E-commerce
- Training Google Analytics 4 basis
Programma van de opleiding Junior E-commerce Specialist
Starten met je webshop
College 1
- Introductie in e-commerce
- Welk platform kies je?
- Webshop, marketplace of dropshipping?
- Verschillende onlinekanalen
- Wat zijn je opties met een klein marketingbudget?
- Datagedreven werken
College 2
- Van inkoop naar sale
- Klantenservice
- Winst maken met e-commerce
- De volgende stappen
SEO
College 1
- Zoekmachineoptimalisatie (SEO) en zoekmachine-adverteren (SEA)
- Google en Bing en specifieke SEO-tips
- Backlinks en linkbuilding-strategie
- Technieken voor een betere ranking
College 2
- Zoekresultaten verbeteren
- Je site optimaliseren of een nieuwe site inrichten
- De resultaten van je inspanningen meten
- Effectieve contentstrategie opzetten
E-mailmarketing voor E-commerce
College 1
- Kaderstelling, basisprincipes en terminologie
- E-mail Maturity Model
- Voorbeelden en cases
College 2
- Workshop: e-mail marketing automation
- Wrap-up
Google Analytics 4 Basis
College 1
- Introductie in Google Analytics
- Acquisitie: je customer journey onder de loep
- Gedrag van je bezoekers
- Instappunten, uitstappunten en zoekgedrag rapporteren
College 2
- Doelgroep: wie zijn je bezoekers?
- Conversies: wat wil je meten?
- Dashboard inrichten : e-commerce, SEO/SEA, social media, IT, interne zoekmachine
- Snelkoppelingen en rapportages
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.