Communicatiestrateeg In-company
Beschrijving
Een sprong vooruit maken in het communicatievak? De opleiding Strategische Communicatie stoomt je er klaar voor. Je leert niet alleen de ins & outs van branding kennen, maar werkt ook aan je persoonlijke communicatieskills. Verder ga je aan de slag met corporate storytelling, oefen je met Agile werken op een marcom-afdeling, en leer je zakelijk tekenen om inzichten compact en effectief over te brengen. Schrijf je gauw in - want wat je vandaag leert, breng je morgen al in praktijk. De opleiding Strategische Communicatie bestaat uit 5 trainingen die goed op elkaar aansluiten:- Internal Branding en Brand Strategy
- Online Branding
- Adviseren en Personal Branding
- Agile en Scrum voor Marketing en C…

Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
- Internal Branding en Brand Strategy
- Online Branding
- Adviseren en Personal Branding
- Agile en Scrum voor Marketing en Communicatie
- Corporate Storytelling
- Zakelijk Tekenen
Programma van de opleiding Communicatiestrateeg
Internal Branding en Brand Strategy
Dag 1 College 1- Het nut van internal branding aan de hand van praktijkcases.
- Fusie, overname en reorganisatie.
- Merkpositionering als vertrekpunt.
- Reputatiemanagement.
- Visionair en zichtbaar leiderschap.
- Wat levert het op?
- Aan de slag: betrokkenheid van medewerkers vergroten doe je zo. Geef richting aan de organisatie!
- Rol van waarden en identiteit aan de hand van het corporate identity-model.
- Merkidentiteitmodel: herken je eigen merk.
- Hand in hand: communicatie, HR en marketing
- Aan de slag: ontwikkel een internal branding-concept.
- Praktijkcases ter inspiratie.
- Meetmethodiek.
- Interne community.
- Interventie: pitches als vertrekpunt voor je internal branding-traject.
- Aanscherping door de groep.
- Interventie: internal branding-kalender.
- Aanscherping door de groep.
Online Branding
Dag 1- Van brand strategy naar online branding
- Personal brands en corporate brands
- Brand identity-modellen en -archetypes
- Customer journey en touchpoints
- Emotionele verbinding en associaties
- Best practices
- Contentstrategie voor je brand
- Je merk op social media
- Formats en rubrieken
- Online conversaties
- Employee advocacy
- Je merk online monitoren
Adviseren en Personal Branding
College 1- Personal branding-test
- Je eigen fascinatiekracht blootleggen
- Uitleg: wat is personal branding?
- Jouw personal branding-plan.
- Anderen overtuigen met jouw personal brand.
- Je personal brand toepassen in presentaties.
- Je personal brand inzetten in online communicatie: bouw je eigen merk op social media.
- Oefeningen.
Agile en Scrum voor Marketing en Communicatie
Dag 1 College 1- First things first: wat is het verschil tussen Agile, Lean, Kanban en Scrum?
- Wat hebben ze met elkaar te maken?
- Hoe zijn Agile, Lean, Kanban en Scrum relevant voor marketing, communicatie, sales en HRM?
- Het grote Scrum-plaatje: rollen, rituelen en artefacten
- Wat ze je niet vertellen, maar wat je wel moeten weten over Agile en Scrum
- Wat is een Sprint Review?
- En wat is een Sprint Retrospective?
- Aan de slag met Scrum
- Handige tools om te gebruiken
- Aanloop naar je eerste Sprint
- Verdieping: Vision, Sprint Goal, Roadmap
- Verdieping: Scaling Agile
- Voorbereiding op je examen (Scrum Master of Product Owner)
- Retrospective
Corporate Storytelling
College 1- De kracht van je bedrijf
- Storytelling: hoe begin je?
- Het verhaal van je bedrijf
- Hoe breng je je verhaal over op (potentiële) klanten?
Zakelijk Tekenen
Dag 1 College 1- Wat maakt zakelijk tekenen zinvol?
- Basisvormen
- Mensen en emoties tekenen
- Zelfvertrouwen krijgen in visualiseren
- Hoe maak je meteen indruk met je tekeningen?
- Workshops faciliteren met templates
- Feedback op je werk
- Jouw beelden naar the next level
- Train je visuele brein
- Datavisualisatie
- Graphic facilitation
- Tekenen van customer insights & customer journeys
- Strategische plannen visualiseren
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.