Interne Communicatie / Effectief Communiceren / Communicatie Technieken

Type product
Tijdsduur
Trainers
Sjoerd Wenselaar+5
Logo van Coach + Result
Opleiderscore: starstarstarstarstar 9,6 Coach + Result heeft een gemiddelde beoordeling van 9,6 (uit 1.266 ervaringen)
Bovnl winner icon 2018Beste opleider van Nederland

Winnaar Beste opleider van Nederland 2018: #1 in Communicatie, #1 in Sales, #2 in Management en #2 in Opleiding & Onderwijs.

Winnaar Beste opleider van Nederland 2017: #1 in Secretarieel & Administratief, #1 in Sales, #2 in Opleiding & Onderwijs en #3 in Management.

Winnaar Beste opleider van Nederland 2016: #1 in Secretarieel & Administratief, #1 in Financieel, #1 in Sales, #2 in Communicatie en #3 overall.

Lees meer over Beste Opleider 2018.

Tip: incompany training nodig? Vraag een offerte aan bij meerdere aanbieders!

9,5
Gemiddeld cijfer voor Interne Communicatie / Effectief Communiceren / Communicatie Technieken
Gebaseerd op 97 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar
Andre Heikens
Stationmanager AlphaRent Zwolle
10
Interne Communicatie / Effectief Communiceren / Communicatie Technieken

"Een superleuke / leerzame training waar je iets mee kan in je dagelijkse werkzaamheden!! een zeer enthousiaste / gedreven trainster die het op een leuke en duidelijke manier weet over te brengen. " - 28-11-2018 11:24

"Een superleuke / leerzame training waar je iets mee kan in je dagelijkse werkzaamheden!! een zeer enthousiaste / gedreven trainster die het … alles lezen - 28-11-2018 11:24

Beschrijving

Tweedaagse training Interne Communicatie

Doel van de training?

Omdat een verbetering van de interne communicatie altijd zorgt voor een verbetering van de externe communicatie, zal in deze training centraal staan hoe je intern een open klimaat kunt creëren, waarbij je elkaar op de juiste manier weet aan te spreken op zaken die beter of anders kunnen en waarbij deze feedback op de juiste manier wordt verwerkt. Behalve zelf meer plezier te putten uit je werk, zal de externe klant uiteindelijk de grote winnaar zijn!

Wat leert u?

  • De juiste ‘houding’ voor het op de juiste manier geven en ontvangen van feedback
  • Verbale versus non-verbale communicatie
  • Luistervaardigheid, vragen en doorvrag…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Tweedaagse training Interne Communicatie

Doel van de training?

Omdat een verbetering van de interne communicatie altijd zorgt voor een verbetering van de externe communicatie, zal in deze training centraal staan hoe je intern een open klimaat kunt creëren, waarbij je elkaar op de juiste manier weet aan te spreken op zaken die beter of anders kunnen en waarbij deze feedback op de juiste manier wordt verwerkt. Behalve zelf meer plezier te putten uit je werk, zal de externe klant uiteindelijk de grote winnaar zijn!

Wat leert u?

  • De juiste ‘houding’ voor het op de juiste manier geven en ontvangen van feedback
  • Verbale versus non-verbale communicatie
  • Luistervaardigheid, vragen en doorvragen
  • Spiegelen: aanpassen aan de ander
  • Hoe worden successen gedeeld in het team?
  • (Hoe) spreekt men elkaar aan op zaken die anders / beter kunnen?
  • Feedback geven en krijgen: hoe doe je dat?
  • Proactief vragen om feedback
  • (H)erkennen van dominant, afstandelijk en sociaal gedrag bij jezelf en anderen
  • (H)erkennen en verkleinen van je eigen blinde vlek
  • Structuur van het feedbackgesprek
  • Assertief handelen vanuit zelfvertrouwen

Trefwoorden: interne communicatie, communicatie, onderlinge communicateie, team, teamgeest verbeteren, ontwikkeling, feedback, feedback gesprekken

Coach + Result biedt resultaatgerichte en praktische trainings- en coachingtrajecten aan op het gebied van: Verkoop, Service + Klantbeleving, Management en Persoonlijke + Teamontwikkeling. Wij zijn specialist in het vergroten van commerciële slagkracht en het verhogen van klantbeleving, door het optimaliseren van (commercieel) klantcontact. 

Wij richten ons op het beïnvloeden van gedrag, Daarom zijn onze trainingen opgebouwd volgens drie bouwstenen: weten (kennis = wat), willen (motivatie = waarom) en kunnen (kunde = hoe). Wanneer u weet welke vaardigheden en technieken u kunt inzetten in uw contact met klanten, u weet wat dit u oplevert en u beschikt over de kunde om de vaardigheden en technieken daadwerkelijk toe te passen, dan pas kan de gewenste output gerealiseerd worden.

9,5
Gemiddeld cijfer voor Interne Communicatie / Effectief Communiceren / Communicatie Technieken
Gebaseerd op 97 ervaringen
starstarstarstarstar
Andre Heikens
Stationmanager AlphaRent Zwolle
10
Interne Communicatie / Effectief Communiceren / Communicatie Technieken

"Een superleuke / leerzame training waar je iets mee kan in je dagelijkse werkzaamheden!! een zeer enthousiaste / gedreven trainster die het op een leuke en duidelijke manier weet over te brengen. " - 28-11-2018 11:24

"Een superleuke / leerzame training waar je iets mee kan in je dagelijkse werkzaamheden!! een zeer enthousiaste / gedreven trainster die het … alles lezen - 28-11-2018 11:24

starstarstarstarstar
Sann Teulings
Business Services Employee
10
Interne Communicatie / Effectief Communiceren / Communicatie Technieken

"Mijn beoordeling spreekt voor zich! Niets op aan te merken dus!
Zeer enthousiase, ervaren, gedreven trainster. Erg leuke en goede ervaring. Maar aangezien ik 30 woorden moet gebruiken om mijn ervaring te delen, vermeld ik dat ook nog maar even. ;-)" - 27-11-2018 12:25

"Mijn beoordeling spreekt voor zich! Niets op aan te merken dus! Zeer enthousiase, ervaren, gedreven trainster. Erg leuke en goede ervaring.… alles lezen - 27-11-2018 12:25

starstarstarstarstar
Arazoe Mohammadi
10
Interne Communicatie / Effectief Communiceren / Communicatie Technieken

"Anouk neemt je goed mee in de training en kijkt per individu naar hoe ze je kan helpen met feedback geven. De training is interactief en daardoor goed erg leuk om te volgen!" - 20-11-2018 15:04

"Anouk neemt je goed mee in de training en kijkt per individu naar hoe ze je kan helpen met feedback geven. De training is interactief en daa… alles lezen - 20-11-2018 15:04

starstarstarstarstar
Emy van Meel
Secretaresse
10
Interne Communicatie / Effectief Communiceren / Communicatie Technieken

"Deze training is leuk en leerzaam, zit goed in elkaar, is duidelijk en sluit aan bij de behoeften van de deelnemers. Anouk is zeer enthousiast en brengt dit ook over op haar deelnemers. Het was een leerzame en interesante training. Ik ben erg tevreden over Anouk en Coach + Result!" - 20-11-2018 14:35

"Deze training is leuk en leerzaam, zit goed in elkaar, is duidelijk en sluit aan bij de behoeften van de deelnemers. Anouk is zeer enthousia… alles lezen - 20-11-2018 14:35

starstarstarstarstar
Martijn Valke
Tender Consultant
10
Interne Communicatie / Effectief Communiceren / Communicatie Technieken

"Leuke en leerzame training. Door veel te doen i.p.v. te luisteren en lezen, blijft de training interessant. Het is leuk te zien hoe Anouk de interactie houdt tussen haarzelf, de cursisten en de cursisten onderling. Hierin weet Anouk zich te onderscheiden van andere trainingen die ik heb gevolgd.
Op haar eigen enthousiaste manier weet ze iedereen te blijven boeien. Bovendien wekt ze vertrouwen op bij de cursisten. Er worden tijdens de training dingen verteld waarvan - laten we zeggen - cursisten op voorhand niet hadden voorzien dat ze dit zouden vertellen. Dat kan alleen wanneer mensen zich op hun gemak voelen en dat is waar Anouk de kern raakt.
" - 19-11-2018 08:00

"Leuke en leerzame training. Door veel te doen i.p.v. te luisteren en lezen, blijft de training interessant. Het is leuk te zien hoe Anouk de… alles lezen - 19-11-2018 08:00

starstarstarstarstar
Tempelaars
Addenda Officer
10
Interne Communicatie / Effectief Communiceren / Communicatie Technieken

"Anouk heeft ons op een verrassende en enthousiaste wijze inzicht gegeven in hoe we zowel feedback kunnen geven als ontvangen.
De (oefen) voorbeelden waren praktijkgericht waardoor we op een leuke manier werden uitgedaagd om de feedback ook toe te passen.

Het was TOP Anouk, waarvoor dank!

" - 14-11-2018 07:28

"Anouk heeft ons op een verrassende en enthousiaste wijze inzicht gegeven in hoe we zowel feedback kunnen geven als ontvangen. De (oefen) vo… alles lezen - 14-11-2018 07:28

starstarstarstarstar
Jeroen Eijnden van
--
10
Interne Communicatie / Effectief Communiceren / Communicatie Technieken

"Zeer leerzame training. Dit is vooral te wijten aan de trainster. Zij laat iedereen in zijn/haar waarde maar weet iedereen wel uit te dagen op een leuke manier.Gebruikt ook goede praktijkvoorbeelden. De trainster is heel enthousiast en weet dit enthousiasme ook over te brengen aan alle cursisten." - 13-11-2018 15:13

"Zeer leerzame training. Dit is vooral te wijten aan de trainster. Zij laat iedereen in zijn/haar waarde maar weet iedereen wel uit te dagen … alles lezen - 13-11-2018 15:13

starstarstarstarstar
H Schellings
10
Interne Communicatie / Effectief Communiceren / Communicatie Technieken

"Anouk weet mensen mee te nemen in haar enthousiasme, waardoor je open stelt en nog beter aan de training deelneemt. Door de bruikbare tips kun je gelijk de training in de praktijk toepassen." - 13-11-2018 10:08

"Anouk weet mensen mee te nemen in haar enthousiasme, waardoor je open stelt en nog beter aan de training deelneemt. Door de bruikbare tips k… alles lezen - 13-11-2018 10:08

starstarstarstarstar
Chantal Sita
Klantenservicemedewerker
10
Interne Communicatie / Effectief Communiceren / Communicatie Technieken

"Echt een super leerzame en vooral leuke training over Feedback geven gekregen van Anouk Smulders. Daarnaast heeft ze ook onze programma verzorgt van de teambuilding. Het programma was ook echt goed georganiseerd en leuk. Ik heb een hoop inzichten gekregen en dingen geleerd." - 05-11-2018 10:06

"Echt een super leerzame en vooral leuke training over Feedback geven gekregen van Anouk Smulders. Daarnaast heeft ze ook onze programma verz… alles lezen - 05-11-2018 10:06

starstarstarstarstar
Asmae Harroui
Klantenservicemedewerker
10
Interne Communicatie / Effectief Communiceren / Communicatie Technieken

"Hele goede training gegeven waarbij er veel ruimte was voor de emoties die in het team leefde, daar werd veel tijd in gegeven en er werd niet gehaast of geforceerd. Groot compliment voor Anouk. " - 05-11-2018 09:57

"Hele goede training gegeven waarbij er veel ruimte was voor de emoties die in het team leefde, daar werd veel tijd in gegeven en er werd nie… alles lezen - 05-11-2018 09:57

starstarstarstarstar
Najat Daouayry
Klantenservice Medewerker
10
Interne Communicatie / Effectief Communiceren / Communicatie Technieken

"Anouk krijgt van mij een 10! Ze is echt een toppertje. Onwijs leuk de training gegeven, de dag was voorbij gevlogen. De training was niet alleen leuk maar ook erg leerzaam. Veel van opgestoken. " - 30-10-2018 15:58

"Anouk krijgt van mij een 10! Ze is echt een toppertje. Onwijs leuk de training gegeven, de dag was voorbij gevlogen. De training was niet al… alles lezen - 30-10-2018 15:58

starstarstarstarstar_half
Deridio Frederico
Calculator / projectvoorbereider
9
Interne Communicatie / Effectief Communiceren / Communicatie Technieken

"De trainer was duidelijk en helder! Haar manier van communicatie was informeel dat vond ik prettig en leerzaam.

Interne Communicatie is heel belangrijk binnen een bedrijf.

Ik heb verder geen op/aanmerking. " - 08-10-2018 09:52

"De trainer was duidelijk en helder! Haar manier van communicatie was informeel dat vond ik prettig en leerzaam. Interne Communicatie is h… alles lezen - 08-10-2018 09:52

starstarstarstarstar
de Jong
Accountmanager F&A
10
Interne Communicatie / Effectief Communiceren / Communicatie Technieken

"Ik heb vandaag een Zeer leerzame en leuke ervaring op het gebied van communiceren gehad, deze training was gericht op zowel interne communicatie binnen een bedrijf als op communicatie naar klanten toe." - 04-10-2018 14:33

"Ik heb vandaag een Zeer leerzame en leuke ervaring op het gebied van communiceren gehad, deze training was gericht op zowel interne communic… alles lezen - 04-10-2018 14:33

Wouter Reijnhoudt
starstarstarstarstar
Wouter Reijnhoudt
Financieringsspecialist bij Rabobank Noordoost Friesland
10
Interne Communicatie / Effectief Communiceren / Communicatie Technieken

"Heldere presentatie door een deskundig trainer. Veel praktische oefeningen in een vertrouwde omgeving. Afwisselde dag waarmee ik de praktijk aan de slag kan. . . . . . Z . . . . Z. . ." - 04-10-2018 14:32

"Heldere presentatie door een deskundig trainer. Veel praktische oefeningen in een vertrouwde omgeving. Afwisselde dag waarmee ik de praktijk… alles lezen - 04-10-2018 14:32

starstarstarstarstar
Wieger Hansma
10
Interne Communicatie / Effectief Communiceren / Communicatie Technieken

"Sjoerd was zeer enthousiast. Prettige cursus gehad, veel van opgestoken. Handig om jezelf terug te luisteren via de mee gebrachte telefoon. . . . . . . . . . . . . . " - 04-10-2018 14:29

"Sjoerd was zeer enthousiast. Prettige cursus gehad, veel van opgestoken. Handig om jezelf terug te luisteren via de mee gebrachte telefoon. … alles lezen - 04-10-2018 14:29

Michaël Embregts
starstarstarstarstar
Michaël Embregts
Projectcoördinator bij ServicebouwPlus
10
Interne Communicatie / Effectief Communiceren / Communicatie Technieken

"Was een zeer leerzame dag voor de comunicatie. nieuwe en andere inzichten gekregen m.b.t. interne communicatie.
Mede door het enthousiasme waar mee Ivonne je mee door de lesstof loodste. Hartelijk dank hiervoor" - 27-09-2018 14:40

"Was een zeer leerzame dag voor de comunicatie. nieuwe en andere inzichten gekregen m.b.t. interne communicatie. Mede door het enthousiasme … alles lezen - 27-09-2018 14:40

starstarstarstarstar
Kwee
Werkvoorbereider
10
Interne Communicatie / Effectief Communiceren / Communicatie Technieken

"Leuke interactieve training met een goede opbouw. De groep bestond uit nieuwe collega's, maar vanaf het begin was het voor iedereen vertrouwd. De trainster is heel spontaan wat de training leuk maakt." - 05-09-2018 14:25

"Leuke interactieve training met een goede opbouw. De groep bestond uit nieuwe collega's, maar vanaf het begin was het voor iedereen vertrouw… alles lezen - 05-09-2018 14:25

starstarstarstarstar
Ronald Van Dijk
Projectcoördinator
10
Interne Communicatie / Effectief Communiceren / Communicatie Technieken

"Zeer bruikbare tips en tools om te gebruiken in de praktijk. Heel gezellig en interactief gebracht zeer goed na slagwerk in een map goed om af en toe in te kijken" - 05-09-2018 14:01

"Zeer bruikbare tips en tools om te gebruiken in de praktijk. Heel gezellig en interactief gebracht zeer goed na slagwerk in een map goed om … alles lezen - 05-09-2018 14:01

starstarstarstarstar_half
Nathalie Baars
Therapeutic Account Manager
9
Interne Communicatie / Effectief Communiceren / Communicatie Technieken

"Zeer goede, enthousiaste, praktijk gerichte training,op maat,en zinvol voor een XF team! Zelfs voor ervaren medewerkers. Goede balans tussen doen en luisteren! Kortom: een aanrader voor iedereen die wil leren! " - 13-08-2018 09:11

"Zeer goede, enthousiaste, praktijk gerichte training,op maat,en zinvol voor een XF team! Zelfs voor ervaren medewerkers. Goede balans tussen… alles lezen - 13-08-2018 09:11

starstarstarstarstar
Jeffrey Bosman
Bi-Analist
10
Interne Communicatie / Effectief Communiceren / Communicatie Technieken

"Het was een nuttige opleiding, die ik met veel plezier heb gevolgd. De trainer was zeer ervaren en enthousiast. Goede afwisseling van de lesinhoud en de manier waarop het werd gegeven (uitleg, presentaties, anekdote, rollenspel) " - 21-06-2018 05:38

"Het was een nuttige opleiding, die ik met veel plezier heb gevolgd. De trainer was zeer ervaren en enthousiast. Goede afwisseling van de les… alles lezen - 21-06-2018 05:38

Sjoerd Wenselaar - 'Als je 90% van je aandacht richt op de 10% die niet goed gaat, ga je na verloop van tijd denken dat 90% niet goed gaat'
Sjoerd Wenselaar
'Als je 90% van je aandacht richt op de 10% die niet goed gaat, ga je na verloop van tijd denken dat 90% niet goed gaat'
9,9
Esther Noordhoek - 'Wat je beschouwt als de top is misschien alleen nog maar het opstapje'
Esther Noordhoek
'Wat je beschouwt als de top is misschien alleen nog maar het opstapje'
9,8
Ivonne van Raaij - 'Alles wat je écht wilt bereiken, ligt één stap buiten je comfort zone'
Ivonne van Raaij
'Alles wat je écht wilt bereiken, ligt één stap buiten je comfort zone'
9,7
Liselot van Gerwen - 'Je kunt pas iemand aansteken als je zelf brandt'
Liselot van Gerwen
'Je kunt pas iemand aansteken als je zelf brandt'
9,5
Joyce Michielsen - 'Groeien is springen in het onbekende, telkens weer'
Joyce Michielsen
'Groeien is springen in het onbekende, telkens weer'
9,7
Koen Faber - 'Je houdt jezelf voor de gek als je op dezelfde manier blijft verkopen en toch een hogere omzet verwacht'
Koen Faber
'Je houdt jezelf voor de gek als je op dezelfde manier blijft verkopen en toch een hogere omzet verwacht'
9,6

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.