Contractmanagement - Service Level Agreements (SLA's) in juridisch perspectief voor contractmanagers

Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van CM Partners BV
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 8,6 CM Partners BV heeft een gemiddelde beoordeling van 8,6 (uit 79 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Nieuwegein
25 sep. 2019
check_circle Startgarantie
Toon rooster
event 25 september 2019, 09:30-17:00, Dag 1

Beschrijving

Juridische valkuilen en aandachtspunten bij het opstellen, beoordelen en managen van SLA’s. Inclusief checklists en voorbeeld SLA's.

Service Level Agreements vormen vaak een onderdeel van contracten. Contractmanagers krijgen er dus regelmatig mee te maken. In deze eendaagse training leert u de benodigde juridische aspecten van SLA’s om deze als onderdeel van het contract goed te kunnen managen.

 

Leerresultaat

Na deelname aan deze training

  • bent u bekend met de belangrijkste begrippen in en rond SLA’s en Service Level Management
  • bent u in staat om juridische complicaties en risico’s in een SLA te onderkennen
  • heeft u juridische kennis om SLA’s op te stellen, te beoordelen en als contr…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Juridische valkuilen en aandachtspunten bij het opstellen, beoordelen en managen van SLA’s. Inclusief checklists en voorbeeld SLA's.

Service Level Agreements vormen vaak een onderdeel van contracten. Contractmanagers krijgen er dus regelmatig mee te maken. In deze eendaagse training leert u de benodigde juridische aspecten van SLA’s om deze als onderdeel van het contract goed te kunnen managen.

 

Leerresultaat

Na deelname aan deze training

  • bent u bekend met de belangrijkste begrippen in en rond SLA’s en Service Level Management
  • bent u in staat om juridische complicaties en risico’s in een SLA te onderkennen
  • heeft u juridische kennis om SLA’s op te stellen, te beoordelen en als contractmanager te managen

Inhoud

Inleiding SLA en Service Level Management

  • Achtergrond en functies van SLA’s
  • Service level management: begrippen en werkwijze
  • SLA’s in de context van de contractuele relatie tussen de partijen

De inhoud van de SLA

  • Onderwerpen die in een SLA dienen te zijn opgenomen, zoals o.a. DAP, herziening SLA, beschrijving dienstverlening, monitoring, auditing, rapportage en evaluatie, wederzijdse verplichtingen en randvoorwaarden, geheimhouding, geschillen etc. 

Stappenplan voor implementatie en managen van Service Level Agreements

Doelgroep

Contractmanagers en anderen die in korte tijd willen leren om, vanuit juridische perspectief, SLA’s op te stellen, te beoordelen en te managen.

Voorkennis

Er is niet beslist voorkennis vereist, maar het verhoogt het rendement van de training als u in het vakgebied van contractmanagement werkzaam bent en al met SLA's gewerkt hebt. Als u ook de training Juridische Zaken voor contractmanagers wilt doen, heeft het de voorkeur om die training eerst te doen.

Werkvormen

De theorie in de training wordt afgewisseld met discussie over de eigen situatie en praktijkopdrachten/oefeningen. 

Trainingsmateriaal

Naast een hand-out van de theorie presentatie vindt u in het materiaal voorbeeld SLA's en checklists.
 

Over de trainer

De training wordt verzorgd door Robert Grandia, advocaat bij Advocatenkantoor Legalz. Zijn specialisme is (ICT-)contractrecht. Daarnaast is hij bestuurslid van de Nederlandse Beroepsvereniging voor Contractmanagement (NBCM) en een ervaren docent, die regelmatig lesgeeft aan HBO (Hogeschool Rotterdam) en postdoctorale opleidingen (advocatenberoepsopleiding Nederlandse Orde van Advocaten).
 

Vervolgtrainingen

In de leerlijn voor contractmanagers zijn diverse trainingen beschikbaar, waaronder de trainingen voor de methode CATS CM.

In de lijn van de SLA training zijn verder de volgende trainingen beschikbaar:

  • Juridische zaken voor contractmanagers
  • Verdieping Juridische zaken voor contractmanagers
  • Cloud computing contracten in juridisch perspectief voor contractmanagers

** Deze training maakt deel uit van de totale leerlijn voor contractmanagers van CM Partners. **

CM Partners: dé specialist in contractmanagement training en consultancy

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.