De monteur als ambassadeur in-company

Type product
Tijdsduur
Logo van BTR Trainingen
Opleiderscore: starstarstarstarstar 9,5 BTR Trainingen heeft een gemiddelde beoordeling van 9,5 (uit 23 ervaringen)

Tip: incompany training nodig? Vraag een offerte aan bij meerdere aanbieders!

Beschrijving

Veel bedrijven bouwen aan hechte relaties met hun klanten, een klantgerichte instelling van de hele organisatie is hiervoor essentieel. Zo is het ook belangrijk dat de klant een goed gevoel overhoudt aan het contactmoment met bijvoorbeeld de monteur, wat de insteek van het klantcontact ook is. Daarnaast zijn monteurs de 'oren' van de organisatie, het is belangrijk dat ze commerciële mogelijkheden signaleren en eventueel overdragen binnen de organisatie. Uiteindelijk is de monteur zo het visitekaartje van uw bedrijf. Om die vaardigheden bij de monteurs en/of technische mensen te ontwikkelen, hebben wij deze training De monteur als ambassadeur ontwikkeld.

Dit levert de training u op
Wij maken …

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Monteur, Installatietechniek, Flensmonteur, Fietsenmaker en MBV & TBV (Monteur / Technicus Beveiligingssystemen).

Veel bedrijven bouwen aan hechte relaties met hun klanten, een klantgerichte instelling van de hele organisatie is hiervoor essentieel. Zo is het ook belangrijk dat de klant een goed gevoel overhoudt aan het contactmoment met bijvoorbeeld de monteur, wat de insteek van het klantcontact ook is. Daarnaast zijn monteurs de 'oren' van de organisatie, het is belangrijk dat ze commerciële mogelijkheden signaleren en eventueel overdragen binnen de organisatie. Uiteindelijk is de monteur zo het visitekaartje van uw bedrijf. Om die vaardigheden bij de monteurs en/of technische mensen te ontwikkelen, hebben wij deze training De monteur als ambassadeur ontwikkeld.

Dit levert de training u op
Wij maken de deelnemers bewust van hun aandeel in de interne- en externe klantgerichtheid van het bedrijf. Wij maken ze bewust van hun eigen wijze van communiceren en handelen, en brengen de deelnemers andere en nieuwe inzichten. We behandelen hoe ze om kunnen gaan met weerstand en hoe ze lastige klantgesprekken voeren. Dankzij deze training worden uw technische mensen het juiste visitekaartje van de organisatie.

Zo werkt de training
Vooraf zet u een aantal zaken op papier, waarmee we samen uw persoonlijke leerdoelen in kaart brengen. Op deze wijze zal de training altijd middels maatwerk worden vormgegeven. Tijdens de training gaat u vooral veel oefenen met situaties waar u in de praktijk tegenaan loopt. Ook in uw eentje werkt u aan uw leerdoelen en kwaliteiten. Omdat persoonlijke aandacht bij ons hoog in het vaandel staat, zullen de trainingen altijd in kleine groepen worden georganiseerd.
Aan het eind van de training schrijft u uw persoonlijke actieplan. Daarin zet u hoe en wanneer u de trainingskennis gaat gebruiken.

Wat leert u?
- Wat is het effect van uw gedrag?
- Welke communicatieve vaardigheden zijn voor jullie van belang?
- Welke wijze van communiceren hanteert u, en wat zijn de effecten hiervan?
- Op een positieve wijze sturen.
- Het belang van luisteren, samenvatten en parafraseren.
- Hoe buigt u info(technische)-taal om naar begrijpelijke taal voor klant?
- De verwachtingen vanuit de interne en/of externe klant.
- Hoe gaat u om met weerstand, hoe voert u lastige klantgesprekken?
- Hoe gaat u om met klachten, en wat zijn de valkuilen? Het geven/ontvangen van kritiek en feedback.
- Hoe brengt u 'slecht' nieuws? De opbouw en structuur hiervan met behoud van de relatie.
- Assertief/coöperatief opstellen, hoe?
- Het inzetten van interventies op een ander niveau met behoud van regie en leiding.
- Onderhandelen met de klant, wat kan wel en wat kan niet?
- Hoe stel ik de klant centraal en hoe bepaal ik de behoefte van de klant?
- D.A.S. model (Dominante, Afstandelijke en Sociale klanten).
- Afspraken met de klant maken.
- Het belang van een duidelijke en tijdige klantgerichte opvolging.
- Uniformiteit / etiquette creëren vanuit een proces- en professionele stelling.

De inhoud van de training De monteur als ambassadeur passen we eventueel aan op uw organisatie en uw persoonlijke leerdoelen.

Er zijn nog geen ervaringen.
  • Bekijk gerelateerde producten mét ervaringen: Monteur.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.