Incompany programma Fit For the Future | Strategisch Management

Type product
Trainer
Norbert Greveling
Logo van Business School Nederland
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 9,2 Business School Nederland heeft een gemiddelde beoordeling van 9,2 (uit 44 ervaringen)

Tip: incompany training nodig? Vraag een offerte aan bij meerdere aanbieders!

Beschrijving

Waarom kies je voor onze MBA opleiding?

  • Nederlandstalig;
  • Werken met échte vraagstukken uit je eigen organisatie (Action Learning Projecten);
  • Action Learning methode: leren door te doen, leren van en met elkaar, elkaar de juiste vragen stellen en reflecteren met als eindresultaat nieuwe inzichten en oplossingen;
  • Hoge consultancykosten voor je organisatie uitsparen;
  • Je eigen Action Learning Coach;
  • Sparren met professionals van verschillende leeftijden uit diverse branches;
  • Sparren met vakdocenten die ruime praktijkervaring hebben en nog steeds werkzaam zijn in de praktijk;
  • Geen toetsen in de schoolbanken, maar via Q & A’s en Action learning projecten;
  • Ook zonder HBO-diploma toch de mogelijkheid om te starten;
  • Zowel nationaal als internationaal geaccrediteerd;
  • 40% van de studiebelasting valt samen met je werkagenda;
  • Slechts 2 à 3 dagen per maand ben je in Buren voor de workshops (rekening houdend met de schoolvakanties).

Elke organisatie verdient een prachtige toekomst

Het Incompany programma Fit For the Future behandelt een hedendaagse benadering van, en vaardigheden om strategisch te managen, waarbij deelnemers onder begeleiding van een vast team kerndocenten met elkaar op reis gaan. Strategisch managen is een competentie die steeds belangrijker wordt voor leiders, vanwege de alsmaar toenemende turbulentie waar organisaties mee te maken hebben. Aan de hand van nieuwe theorieën en inzichten ontwikkelen deelnemers met elkaar een gemeenschappelijke taal, ideeën en plannen om de toekomst met vertrouwen tegemoet te zien. Gedurende die reis leren deelnemers nieuwe inzichten en vaardigheden die ze kunnen blijven…

Lees de volledige beschrijving

Default

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Waarom kies je voor onze MBA opleiding?

  • Nederlandstalig;
  • Werken met échte vraagstukken uit je eigen organisatie (Action Learning Projecten);
  • Action Learning methode: leren door te doen, leren van en met elkaar, elkaar de juiste vragen stellen en reflecteren met als eindresultaat nieuwe inzichten en oplossingen;
  • Hoge consultancykosten voor je organisatie uitsparen;
  • Je eigen Action Learning Coach;
  • Sparren met professionals van verschillende leeftijden uit diverse branches;
  • Sparren met vakdocenten die ruime praktijkervaring hebben en nog steeds werkzaam zijn in de praktijk;
  • Geen toetsen in de schoolbanken, maar via Q & A’s en Action learning projecten;
  • Ook zonder HBO-diploma toch de mogelijkheid om te starten;
  • Zowel nationaal als internationaal geaccrediteerd;
  • 40% van de studiebelasting valt samen met je werkagenda;
  • Slechts 2 à 3 dagen per maand ben je in Buren voor de workshops (rekening houdend met de schoolvakanties).

Elke organisatie verdient een prachtige toekomst

Het Incompany programma Fit For the Future behandelt een hedendaagse benadering van, en vaardigheden om strategisch te managen, waarbij deelnemers onder begeleiding van een vast team kerndocenten met elkaar op reis gaan. Strategisch managen is een competentie die steeds belangrijker wordt voor leiders, vanwege de alsmaar toenemende turbulentie waar organisaties mee te maken hebben. Aan de hand van nieuwe theorieën en inzichten ontwikkelen deelnemers met elkaar een gemeenschappelijke taal, ideeën en plannen om de toekomst met vertrouwen tegemoet te zien. Gedurende die reis leren deelnemers nieuwe inzichten en vaardigheden die ze kunnen blijven gebruiken bij strategische vraagstukken in de toekomst.

PROGRAMMA

Doel

Dit inspirerende programma heeft twee samenhangende doelen:

  • Het versterken van de competenties op het gebied van strategisch managen van leiders bij één organisatie, zodat zij met elkaar in staat zijn om hun organisatie toekomstbestendig te maken.
  • Het maken van nieuwe keuzes over strategische aandachtsgebieden bij één organisatie om die organisatie toekomstbestendiger te maken.

De deelnemers leren individueel en collectief, waar de organisatie als geheel ook weer voortuitgang mee boekt. Om vast te stellen of het Incompany programma Fit For the Future voor jouw organisatie relevant kan zijn, beantwoord dan de volgende vragen:

  1. Merken jullie een alsmaar groeiende dynamiek in de omgeving van je organisatie, bijvoorbeeld door nieuwe technologieën, veranderende wet- en regelgeving, politieke instabiliteit e.d.?
  2. Slaagt je bedrijf of instelling er steeds minder makkelijk in om aantrekkelijk te blijven voor klanten, medewerkers of business partners?
  3. Slaagt je bedrijf er steeds minder makkelijk in om goede prestaties te leveren en gezond te blijven?
  4. Huurt je organisatie regelmatig consultants in voor het maken en doorvoeren van strategische keuzes?
  5. Is het nodig dat jullie leiders hun kennis op het gebied van strategisch management actualiseren om de uitdagingen die de hedendaagse turbulentie met zich meebrengt aan te kunnen?

Als het antwoord bij meerdere van deze vragen Ja luidt, neem dan eens contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek.

Onderwerpen
Het Incompany programma Fit For the Future behandelt nieuwe theorieën voor strategisch managen zoals:

  • een strategisch raamwerk voor het verkrijgen van een holistisch beeld op je organisatie;
  • de kerntaken van leiders bij het streven naar toekomstig succes;
  • de bouwstenen waar leiders keuzes over kunnen maken om te zorgen voor toekomstig succes;
  • het belang van aantrekkelijkheid en gezondheid voor toekomstig succes;
  • een aanpak om strategisch te kunnen managen.

Aan de hand van nieuwe theorieën komen praktische instrumenten aan de orde waar de deelnemers al direct mee aan de slag kunnen gaan in hun eigen praktijk. De materie die wordt behandeld is gebaseerd op het boek van Norbert Greveling en Roland Bushoff Strategisch managen in turbulente tijden, Leren je organisatie toekomstbestendig te maken (2019, Management Impact). Beiden zijn bovendien kerndocent bij dit programma.

Opzet van het programma
Met elkaar leren, denken, handelen om je organisatie toekomstbestendiger te maken en daarop reflecteren. Vanuit dat oogmerk is een programma ontwikkeld met zes blokken van twee dagen, waarbij elk blok steeds specifieke thema’s heeft:

  1. Strategisch raamwerk, aantrekkelijkheid en gezondheid
  2. Het operationeel model en het samenwerkingsmodel
  3. Het bedrijfsspel en het organisatieconstruct
  4. Het business- en het organisatiemodel
  5. Ambities en drijfveren
  6. Strategisch managen als proces

De twee kerndocenten zijn gespecialiseerd in strategisch management, waarbij tevens een gastdocent optreedt bij elk blok, afgestemd op de behoeften van deelnemers. Er is voldoende gelegenheid voor deelnemers om in groepen te werken en inzichten en ervaringen uit te wisselen. Tussen de blokken door krijgen deelnemers opdrachten mee om de opgedane kennis toe te passen in hun eigen organisatie. Daarbij krijgen ze coaching en begeleiding van de docenten.

Na afronding van het Incompany programma Fit For the Future:

  • Hebben deelnemers inzicht in strategische thema’s zoals op het gebied van digitalisering, nieuwe economieën en duurzaamheid en begrijpen zij de impact daarvan op de strategische aandachtsgebieden van hun eigen organisatie.
  • Begrijpen deelnemers hoe ze de sterke en zwakke punten, evenals de gezondheid en aantrekkelijkheid van hun organisatie kunnen vaststellen en hebben ze prioriteiten vastgesteld om daar verbetering in aan te brengen.
  • Onderkennen deelnemers belangrijke en relevante strategische vraagstukken die samenhangen met de toekomstbestendigheid van hun organisatie.
  • Beschikken deelnemers over een aanpak om strategisch te managen en weten zij die toe te passen.
  • Hebben deelnemers anders leren kijken naar hun organisatie, nieuwe inzichten gekregen en mogelijkheden geïdentificeerd voor innovatie.
  • Beschikken deelnemers over kennis en instrumenten om de eigen organisatie te adviseren en toekomstbestendiger te maken.
  • Begrijpen deelnemers welke veranderingen nodig zijn om de toekomstbestendigheid van hun bedrijf/instelling te versterken en hebben inzicht in de prioriteiten om die veranderingen in te zetten.
  • Hebben deelnemers zelf al veranderingen geïnitieerd en mogelijk ook al gerealiseerd.

Idealiter ligt er na afloop bovendien een concreet en door de deelnemers gedragen plan van aanpak voor het versterken van de toekomstbestendigheid van hun eigen organisatie.

Alternatief
Deze opleiding wordt in een aangepaste variant ook aangeboden als Post-MBA programma Fit For the Future, waar deelnemers zich individueel voor kunnen inschrijven.

PROFIEL

Voor wie is het Incompany programma Fit For the Future bedoeld?
Het Incompany programma Fit For the Future is bedoeld voor een groep (aankomende) leiders van één organisatie die met elkaar hun bedrijf of instelling toekomstbestendiger willen maken en een aanpak en gemeenschappelijke taal willen leren om dat in de toekomst te kunnen blijven doen. Dat kan een organisatie zijn in de (semi-)publieke of private sector met een omvang van 100 – 2.500 medewerkers. Deelnemers kunnen directieleden en senior leidinggevenden zijn van die organisatie, maar ook getalenteerde/visionaire professionals die hun organisatie vooruit willen helpen.

Dit is iets voor jouw organisatie als er:

  • een concrete aanleiding is voor een strategische heroriëntatie, zonder dat daarbij sprake hoeft te zijn van hoge urgentie omtrent strategische keuzes die gemaakt moeten worden;
  • voldoende leiders zijn die zich met elkaar willen bekwamen in strategisch managen om hun organisatie toekomstbestendiger te maken;
  • een sponsor binnen de organisatie is die wil investeren in de strategische competenties van leiders en hun individuele ontwikkeling hand en hand wil laten gaan met de ontwikkeling van de organisatie.

Toelatingseisen
Belangrijk is dat voldoende deelnemers een MBA of vergelijkbare opleiding/ervaring achter de rug hebben en bereid zijn om over hun eigen organisatie te praten. Voorafgaand aan deze opleiding vindt een intakegesprek plaats om de leerdoelen van individuele deelnemers vast te stellen.

LEERMETHODE: ACTION LEARNING
De leermethode van BSN is gebaseerd op Action Learning: een filosofie die garant staat voor praktische toepasbaarheid en het leren vanuit uw organisatievraagstuk. Uw persoonlijke ontwikkeling én de concrete vraagstukken uit uw eigen organisatie staan centraal tijdens uw studie. U leert door te doen.

ACCREDITATIES

BSN is nu geaccrediteerd/erkend door:

  • Accreditation Council for Business Schools and Programs (ACBSP, Amerika) accreditatie voor alle MBA en DBA opleidingen.
  • EduQua (Zwitserland), instituutscertificering
  • NVAO (Nederlands-Vlaamse Accreditatie Organisatie), voor alle MBA opleidingen
  • ATHEA (Oostenrijk/ Europees) kandidaats instituutsaccreditatie
  • NRTO, instituutserkenning
  • CEDEO, erkenning op basis van bewezen klanttevredenheid
  • Schoolleidersregister Primair Onderwijs (PO): erkenning MBA en action learning opleidingen
Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.