Executive Master Leiderschap voor marketingcommunicatieprofessionals - Dag

Tijdsduur
Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats
Logo van Boertien Vergouwen Overduin (btw-vrijgesteld)
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,2 Boertien Vergouwen Overduin (btw-vrijgesteld) heeft een gemiddelde beoordeling van 8,2 (uit 6 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

placeAmsterdam
7 sep. 2020 tot 22 jan. 2021
placeEindhoven
7 sep. 2020 tot 22 jan. 2021
placeRotterdam
7 sep. 2020 tot 22 jan. 2021
placeUtrecht
7 sep. 2020 tot 22 jan. 2021
placeZwolle
7 sep. 2020 tot 22 jan. 2021
placeAmsterdam
1 dec. 2020 tot 9 apr. 2021
placeEindhoven
1 dec. 2020 tot 9 apr. 2021
placeRotterdam
1 dec. 2020 tot 9 apr. 2021
placeUtrecht
1 dec. 2020 tot 9 apr. 2021
placeZwolle
1 dec. 2020 tot 9 apr. 2021
placeAmsterdam
4 mrt. 2021 tot 2 jul. 2021
placeEindhoven
4 mrt. 2021 tot 2 jul. 2021
placeRotterdam
4 mrt. 2021 tot 2 jul. 2021
placeUtrecht
4 mrt. 2021 tot 2 jul. 2021
placeZwolle
4 mrt. 2021 tot 2 jul. 2021

Beschrijving

Deze Executive Master Leiderschap voor Marketingcommunicatieprofessionals is uitermate geschikt voor ambitieuze marketingcommunicatieprofessionals die meer op strategisch niveau willen functioneren...

Tijdens dit unieke programma til je je kennis en vaardigheden van tactisch naar strategisch niveau. Je leert creatieve oplossingen aandragen voor complexe marketingcommunicatievraagstukken én gaat aan de slag met je leiderschapsvaardigheden. Zo kun jij de strategie van jouw organisatie vertalen naar een sterk marketingcommunicatiebeleid en weet je vanuit je rol als leider effectief sturing te geven tijdens de implementatie hiervan. Dankzij de resultaatgerichte aanpak van onze businesspartner SR…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Leiderschap, Strategisch management, Motiveren, Teambuilding en Operationeel management.

Deze Executive Master Leiderschap voor Marketingcommunicatieprofessionals is uitermate geschikt voor ambitieuze marketingcommunicatieprofessionals die meer op strategisch niveau willen functioneren...

Tijdens dit unieke programma til je je kennis en vaardigheden van tactisch naar strategisch niveau. Je leert creatieve oplossingen aandragen voor complexe marketingcommunicatievraagstukken én gaat aan de slag met je leiderschapsvaardigheden. Zo kun jij de strategie van jouw organisatie vertalen naar een sterk marketingcommunicatiebeleid en weet je vanuit je rol als leider effectief sturing te geven tijdens de implementatie hiervan. Dankzij de resultaatgerichte aanpak van onze businesspartner SRM, pas je wat je leert direct toe binnen je werk. Je zet dan ook meteen de volgende stap in je carrière als communicatieprofessional.


Je rondt dit programma af met een integrale eindopdracht, waarmee je aantoont dat je het geleerde kunt toepassen binnen je werk. Bij succesvolle afronding van dit programma ontvang je het zeer gewaardeerde diploma 'Executive Master Leiderschap voor Marketingcommunicatieprofessionals'.
Op het moment dat je verder wilt studeren in een Masteropleiding van NCOI University of Business Studies en je toelaatbaar bent tot deze opleiding, kun je dit programma mogelijk inbrengen als vrijstelling.

In deze Executive Master volg je 4 korte en intensieve trainingen op Masterniveau. Alle belangrijke thema's voor de marketingcommunicatieprofessional komen aan bod. Je gaat aan de slag met de marketingcommunicatiestrategie van je organisatie en verdiept je in uiteenlopende strategische vraagstukken. Zo leer je een vertaling maken van marketingmodellen naar de praktijk en ga je aan de slag met uiteenlopende beleidsbeslissingen. Er wordt ruimschoots ingegaan op brandmanagement en positioneringsstrategieën. Met de kennis en vaardigheden die je hierbij opdoet, leer je merkportfolio's managen. Daarbij ga je tijdens dit programma aan de slag met je persoonlijke ontwikkelvraag. Je leert onder andere hoe je vanuit jouw kernkwaliteiten anderen effectief kunt beïnvloeden en overtuigen. Zo weet je anderen te betrekken en motiveren. Na afloop van dit programma kun je je hoger management overtuigend adviseren op strategisch niveau en zorg jij met jouw leiderschapsvaardigheden voor een succesvolle implementatie van de marketingcommunicatiestrategie.

De volgende onderwerpen komen aan bod:

Persoonlijk Leiderschap

(2 dagen)
Zelfanalyse
o Inzicht en bewustwording
o Je persoonlijkheid
o Persoonlijke drijfveren en ethiek
o Persoonlijke kernkwaliteiten
o Verbeterpunten en belemmeringen
o Persoonlijke effectiviteit
o Persoonlijke en zakelijke doelen concretiseren
o Prioriteiten stellen
o Assertief optreden
o Effectief delegeren en loslaten
o Conflicthantering
o Effectiviteit in relatie tot werk en privé
o Persoonlijke ontwikkeling en reflectie
o Eigen visie op leiderschap
o Identificatie persoonlijke ontwikkelpunten

Effectief Beïnvloeden en Overtuigen

(2 dagen)
o De psychologie van beïnvloeding
o Gedrag en invloed
o Beïnvloeden van veranderingen
o Sturen en overtuigen in veranderingen
o Invloed door inspiratie
o Overtuigend argumenteren
o Invloed en persoonlijkheid
o Politiek en succesvol opereren
o Invloed, overtuiging en leiderschap
o Vergroten van impact en invloed

Marketingstrategie

(2 dagen)
o Visie, missie en strategie
o Organisatiestrategie en marketing
o Branding en positionering
o Markt- en concurrentieanalyse
o Beoordelen van strategische opties
o Opzetten van businesscases
o Strategie vertalen naar marketingbeleid
o Uitwerken van marketingplanning
o Implementatie van de marketingstrategie

Branding en Positionering

(2 dagen)
o Strategisch kader
o Bepalende invloedsfactoren
o Organisatiestrategie en marketingstrategie
o Strategisch denkvermogen, merken en positionering
o Beleidsbeslissingen en merkwaarde
o Merkidentiteit
o Productmerken, submerken en corporate merken
o Identiteitsmodellen vertalen naar eigen praktijk
o Van positioneringsstrategie naar branding en vice versa
o Managen van een merkenportfolio
o Implementatie van de communicatiestrategie

Integrale eindopdracht

(1 bijeenkomst van 3 uur)
Je rondt dit programma af met een eindopdracht.

6 maanden

Vakopleiding

B-EMLC|Executive Master Leiderschap voor marketingcommunicatieprofessionals

Brand Seller

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.
  • Vraag informatie aan over deze cursus. Je ontvangt vanaf dan ook een seintje wanneer iemand een ervaring deelt. Handige manier om jezelf eraan te herinneren dat je wilt blijven leren!
  • Bekijk gerelateerde producten mét ervaringen: Leiderschap.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.