Emoties lezen
Beschrijving
BESCHRIJVING
Gevoelens zijn dynamisch en komen tot stand door interne (gedachten) of externe (omgeving) prikkels. Emoties lezen is een bijzondere verworvenheid en vergt enige training en beoefening in de praktijk.
Lezen, begrijpen en goed kunnen interpreteren van emotie is erg waardevol. Dit kan bijvoorbeeld erg nuttig zijn tijdens functioneringsgesprekken, sollicitatiegesprekken, klantgesprekken en onderhandelingen.
Wil je emoties lezen van anderen? Jouw klanten sneller en beter leren kennen? Begripvoller en met compassie kunnen communiceren? Dan is deze training uitstekend geschikt voor jou.
In deze waardevolle training leer je macro- en micro gezichtsuitdrukkingen lezen en daar op een…

Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
BESCHRIJVING
Gevoelens zijn dynamisch en komen tot stand door interne (gedachten) of externe (omgeving) prikkels. Emoties lezen is een bijzondere verworvenheid en vergt enige training en beoefening in de praktijk.
Lezen, begrijpen en goed kunnen interpreteren van emotie is erg waardevol. Dit kan bijvoorbeeld erg nuttig zijn tijdens functioneringsgesprekken, sollicitatiegesprekken, klantgesprekken en onderhandelingen.
Wil je emoties lezen van anderen? Jouw klanten sneller en beter leren kennen? Begripvoller en met compassie kunnen communiceren? Dan is deze training uitstekend geschikt voor jou.
In deze waardevolle training leer je macro- en micro gezichtsuitdrukkingen lezen en daar op een effectieve manier op te anticiperen.
NA HET VOLGEN VAN DEZE TRAINING:
- Heb je inzichten in de werking van emoties/gevoelens.
- Ben je in staat om geveinsde emoties te onderscheiden.
- Ken je de universele emoties en gezichtsuitdrukkingen.
- Kun je macro- en micro gezichtsuitdrukkingen te identificeren.
- Leer je situaties beter waarnemen en inschatten.
VOORBEREIDING:
Voorafgaand aan de training vind er een intakegesprek plaats. Hierin worden organisatie doelstellingen en leerdoelen geformuleerd. Het programma wordt daarop volledig afgestemd. Onderstaand programma is een indicator. Naar aanleiding van het intakegesprek wordt er een briefing op maat gemaakt.
PROGRAMMA:
- Werking van emoties in het brein
- Kenmerken van de 7 universele basis emoties
- Macro- en Micro gezichtsuitdrukkingen waarnemen
- Factoren die het proces van waarnemen en interpreteren beïnvloeden
- Tactisch vragen stellen
- Respectvol feedback ontvangen en geven
- Communiceren met compassie
- Praktijksituaties en -voorbeelden
VOOR WIE:
De training Emoties lezen is ontwikkelt vanuit het oogpunt van direct contact. De vaardigheden die je tijdens deze training ontwikkelt kun je goed inzetten tijdens onderhandelingen, functioneringsgesprekken, sollicitatiegesprekken en bij het werven van nieuwe opdrachten.
Deze training is uitermate geschikt voor:
- Teamleiders
- Managers
- HR Medewerkers
- Recruiters
- Medewerkers in klantcontact
- Ondernemers
Wil je weten wat de kracht van non-verbale communicatie voor jouw en je organisatie kan betekenen? Neem dan vrijblijvend contact met ons op.
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.