Reputatiemanagement en crisiscommunicatie in fraude- en corruptiezaken
Startdata en plaatsen
placeKoninginnegracht 60, 2514 AE Den Haag 30 nov. 2023Toon rooster event 30 november 2023, 12:30-17:00, Koninginnegracht 60, 2514 AE Den Haag |
Beschrijving
Een organisatie kan (onverwacht) te maken krijgen met negatieve publiciteit. Op zo’n moment is tijdige en adequate communicatie van groot belang. De goede naam en reputatie van de organisatie staan immers op het spel. Tijdens deze training leren deelnemers je hoe je je voorbereidt op een crisis en adequaat reageert met snelle en effectieve communicatie. Daarbij worden stakeholders in kaart gebracht en komt aan bod hoe je de juiste boodschap overbrengt en welke (sociale) media en middelen je op welk moment inzet. De cursus wordt afgesloten met de simulatie van een incident, waarop de deelnemers (in groepsvorm) dienen te reageren op basis van de handvatten die hen tijdens de dag zijn aangereik…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Een organisatie kan (onverwacht) te maken krijgen met negatieve publiciteit. Op zo’n moment is tijdige en adequate communicatie van groot belang. De goede naam en reputatie van de organisatie staan immers op het spel. Tijdens deze training leren deelnemers je hoe je je voorbereidt op een crisis en adequaat reageert met snelle en effectieve communicatie. Daarbij worden stakeholders in kaart gebracht en komt aan bod hoe je de juiste boodschap overbrengt en welke (sociale) media en middelen je op welk moment inzet. De cursus wordt afgesloten met de simulatie van een incident, waarop de deelnemers (in groepsvorm) dienen te reageren op basis van de handvatten die hen tijdens de dag zijn aangereikt.
Programma
De volgende onderwerpen komen aan bod:
-
Reputatiemanagement: waarom en hoe?
-
Voorkomen van reputatieschade
-
(voorbereiden van) Crisiscommunicatie
-
Samenstellen van een effectief communicatieteam
-
Stakeholders in kaart brengen
-
Opstellen van een crisiscommunicatieplan
-
Organiseren van crisiscommunicatie
-
Omgaan met de media en omgaan met negatieve publiciteit
-
Communiceren naar interne en externe stakeholders
-
Keuze voor en gebruik van (sociale) media en middelen
-
Tips & tricks
Doelgroep
-
Advocaten
-
Compliance professionals
-
(forensisch) Accountants
-
(overheids)juristen
-
Toezichthouders
-
Handhavers
-
Openbaar Ministerie
-
Rechterlijke macht
-
Politie
-
FIOD
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.