Customer Data Strategie & Leiderschap (Post-Master)

Niveau
Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van Beeckestijn Business School
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,3 Beeckestijn Business School heeft een gemiddelde beoordeling van 8,3 (uit 154 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

7
Gemiddeld cijfer voor Customer Data Strategie & Leiderschap (Post-Master)
Gebaseerd op 4 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
Petra Venneker
starstarstarstarstar_border
Petra Venneker
Vanaf juli 2016 beschikbaar voor nieuwe uitdaging in Marketing Analyses, Online Marketing.
8
Customer Data Strategie & Leiderschap (Post-Master)

"Beeckestijn is een heel degelijk instituut. Tijdens de opleiding heel veel superinteressante colleges gehad van professionals uit het werkveld.
Enige minpuntje vond ik de literatuur, die sloot niet altijd aan bij de onderwerpen.
Je sluit de opleiding af met een plan, heel goed om alles meteen in de praktijk te brengen in je eigen werk. Het plan zelf was voor veel studenten wel lastig, er zijn wel richtlijnen, maar die zijn heel breed. De begeleiding tijdens het plan is goed, maar iets meer concrete handvaten in de opstartfase zou voor veel mensen wel prettig zijn." - 25-02-2016 09:55

"Beeckestijn is een heel degelijk instituut. Tijdens de opleiding heel veel superinteressante colleges gehad van professionals uit het werkve… alles lezen - 25-02-2016 09:55

Startdata en plaatsen

Amsterdam
19 mrt. 2020 tot 4 jun. 2020
Leusden
19 mrt. 2020 tot 4 jun. 2020
Utrecht
19 mrt. 2020 tot 4 jun. 2020
Amsterdam (dagopleiding)
7 apr. 2020 tot 9 jun. 2020
Leusden (dagopleiding)
7 apr. 2020 tot 9 jun. 2020
Utrecht (dagopleiding)
7 apr. 2020 tot 9 jun. 2020

Beschrijving

CUSTOMER DATA STRATEGIE & LEIDERSCHAP

Zet customer data strategisch op de kaart voor een optimalere bediening van je klant

De toename van informatie heeft een enorme impuls gegeven aan de mogelijkheden voor analyse van klantgedrag, waardoor betere marketingstrategieën kunnen worden ontwikkeld. Daarnaast verwachten klanten en prospects steeds meer een real time persoonlijke benadering. Er is dan ook een groeiende behoefte aan customer insight professionals om de mogelijkheden te benutten en klanten beter te bedienen. 

Met de post-master opleiding Customer Data Strategie & Leiderschap zet je de stap om analyses en klantinzichten te vertalen naar een strategie en deze te implementeren in de …

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Marketing Intelligence, Leiderschap, NIMA Marketing-A, NIMA Marketing-B en NIMA Marketing-C.

CUSTOMER DATA STRATEGIE & LEIDERSCHAP

Zet customer data strategisch op de kaart voor een optimalere bediening van je klant

De toename van informatie heeft een enorme impuls gegeven aan de mogelijkheden voor analyse van klantgedrag, waardoor betere marketingstrategieën kunnen worden ontwikkeld. Daarnaast verwachten klanten en prospects steeds meer een real time persoonlijke benadering. Er is dan ook een groeiende behoefte aan customer insight professionals om de mogelijkheden te benutten en klanten beter te bedienen. 

Met de post-master opleiding Customer Data Strategie & Leiderschap zet je de stap om analyses en klantinzichten te vertalen naar een strategie en deze te implementeren in de organisatie. 

Je leert 

  • De trends, kennis en inzichten uit de praktijk op het gebied van customer insight en marketing intelligence 
  • Over de mogelijkheden van de verschillende databronnen en deze te vertalen naar inzichten 
  • Een visie en strategie te ontwikkelen op het gebied van customer insight voor jouw organisatie 
  • De customer insight strategie te vertalen naar een concreet plan van aanpak 
  • Hoe je de resultaten van de activiteiten op customer insight kunt meten en bijsturen 
  • Hoe je de customer insight strategie implementeert in de gehele organisatie  

Optionele module CRM

Het is mogelijk om bij deze opleiding de extra module CRM te volgen. In 3 colleges leer je over CRM en Event Driven Marketing, Klantgerichte strategieën, Customer Data Management en managen van loyalty- en CRM-programma’s.

College-onderwerpen opleiding Customer Data Strategie & Leiderschap

Module 1 | Trends & ontwikkelingen 

  • Trends en ontwikkelingen binnen customer insight en marktonderzoek
  • Customer insight en marketing intelligence planning
  • CIMI kaders en Context
  • Customer Insights en Marketing Intelligence in de praktijk
  • Vraagstellingscollege

Module 2 | Sources

  • Probleemstelling bij onderzoeksvragen
  • Datakwaliteit, preparatie en visualisatie
  • Social Media listening en research communities
  • Digital en Web Analytics
  • Marktdata en klantgedrag
  • Klantwaarde en customer intelligence

Module 3 | Van Bronnen naar Insight en Intelligence

  • Van data naar inzichten
  • Metingen binnen en tussen kanalen; de vertaalslag van customer insight naar customer journeys, persona's, customer experience en multichannel management
  • Overview van datamining technieken
  • Predictive Modelling en Forecasting
  • Online en real time beïnvloeding
  • Customer data management

Module 4 | Organisatie en Implementatie

  • Harvard Business Case 
  • Werkcollege: Customer Insight en Marketing intelligence plan
  • Leiderschap binnen customer insight management
  • De organisatie van customer en marketing Intelligence
  • Implementatie van customer en marketing intelligence

Wil je de uitgebreide collegebeschrijvingen ontvangen? Stuur dan een mail naar info@beeckestijn.org o.v.v. de opleiding(en) waar je interesse in hebt.

Facultatief college

  • Marketing & klantdata: wat mag wel en niet?
  • Je bepaalt zelf of je het facultatieve college wilt bijwonen.
  • Een facultatief college duurt 2 uur en vindt overdag plaats op onze locatie in Leusden.

Harvard Case dag

  • Je werkt in groepen aan een relevante Harvard Business School case uit de praktijk.
  • Je leert in groepsverband en onder begeleiding van de docent de theorie toe te passen in de praktijk en ontwikkelt een customer insightplan voor de betreffende case.
  • Je leert van elkaar en bouwt aan je netwerk.
  • Aan het eind van de dag presenteer je de resultaten aan de andere groepen en de docent.

Individuele eindopdracht

  • Je schrijft je eigen Customer Insight-plan voor jouw organisatie of opdrachtgever.
  • Je wordt hierin gecoacht door van je kerndocent.
  • Je sluit de opleiding af met een eindgesprek waarin je je plan toelicht.
  • Na afloop van het gesprek hoor je direct of je geslaagd bent.

Wat bereik je met de post-master opleiding Customer Data Strategie & Leiderschap

Het doel van de post-master opleiding Customer Data Strategie & Leiderschap is om de laatste trends & ontwikkelingen bij te brengen, je netwerk te uitbreiden en een customer insight strategie te ontwikkelen en in de praktijk te implementeren. 

Na afronding van de opleiding: 

  • Ben je op de hoogte van de laatste trends, ontwikkelingen en inzichten op het gebied van customer insight & marketing intelligence 
  • Kun je een customer insight & marketing intelligence strategie formuleren 
  • Weet je hoe je met insights en facts de organisatie kan beïnvloeden in een (digitale) innovatieve marketing omgeving  
  • Kun je een keuze maken uit beschikbare onderzoeksaanpakken om je onderzoeksvragen te beantwoorden  
  • Ken je de tools en technieken voor het visualiseren van data  
  • Kun je door middel van social listening en social analytics signalen, discussies en data opvangen via social media kanalen voor ondersteuning van je strategie  
  • Weet je hoe je inzicht krijgt in de online customer journey en koopmotieven via diverse onderzoekmethodes en analytics & kun je de customer journey optimaliseren 
  • Weet je hoe je gewenste data destilleert uit specifieke markten, filtert en interpreteert waardoor je zicht verkrijgt in klantgedrag 
  • Kun je de financiële en strategische waarde van de klant in kaart brengen en gebruiken voor dienstverleningsconcepten 
  • Ken je het belang van betere klantrelaties en onderken je de effecten daarvan op financiële bedrijfswaarde  
  • Ben je in staat customer insights te vertalen naar customer journeys, persona’s, customer experience en multichannel management  
  • Ben je op de hoogte van de trends en ontwikkelingen op het gebied van voorspellende technieken in marketing en marktonderzoek  
  • Weet je wanneer je datamining toepast, wat de wetenschappelijke kaders en onderzoeken zijn en hoe de toekomst van datamining eruit ziet  
  • Weet je hoe je gedrag kunt beïnvloeden en meten en wat het verloop is tussen attitude en gedrag 
  • Weet je hoe je customer en marketing intelligence binnen een bedrijf implementeert  
  • Weet je hoe je customer data management opzet, waar dit thema belegd wordt en op welke wijze je dit vertaalt naar fact based marketing 
  • Heb je inzicht in de rol van leiderschap binnen de transformatie naar een customer insight organisatie  

Diploma & register

  • Je ontvangt, na het succesvol afronden van de opleiding, het post-master diploma 'Customer Insight & Marketing Intelligence'.
  • Je wordt, bij het behalen van een 7 of hoger als eindcijfer, opgenomen in het register voor Customer Insight & Marketing Intelligence Professionals

Als Beeckestijn alumnus

  • Je kunt na je opleiding deelnemen aan een actief en leerzaam alumniprogramma.
  • Je bouwt een relevant en interessant netwerk op, ook na je opleiding.

Voor wie is deze opleiding bedoeld?

De post-master opleiding Customer Insight & Marketing Intelligence is ontwikkeld voor ervaren en beleidsbepalende professionals die echt aan de slag willen met customer insight en dit succesvol willen toepassen. De opleiding is opgesteld voor de professionals en managers in marktonderzoek, marketing, communicatie en marketing analisten die verder willen doorgroeien en organisaties helpen de juiste keuze te maken op basis van echte customer insights. 

Vooropleiding & ervaring

  • Minimaal HBO+ werk- en denkniveau
  • Minimaal 4 jaar werkervaring

Veelvoorkomende functies bij deze opleiding

  • Marketeer
  • Marktonderzoeker
  • Database marketeer
  • Marketing analist
  • Marketing intelligence professional
  • Marketingcommunicatie professional

Collegetijden en -duur

Avondopleiding

  • 20 colleges (2 per avond) op 1 vaste dag in de week
  • Collegetijden:
    • 16:30 - 18:30 uur college 1
    • 18:30 - 19:30 uur dinerbuffet
    • 19:30 - 21:30 uur college 2
  • Studiebelasting: ongeveer 165 uur verdeeld over de gehele opleiding (incl. colleges)
  • De totale doorlooptijd van de opleiding is ongeveer 3-4 maanden

Dagopleiding

  • 20 colleges (3 per dag) op 1 vaste dag in de week 
  • Collegetijden:
    • ​09:45 - 11:45 uur college 1
    • 11:45 - 12:30 uur lunch
    • 12:30 - 14:30 uur college 2
    • 14:30 - 15:00 uur pauze
    • 15:00 - 17:00 uur college 3
  • Studiebelasting: ongeveer 165 uur verdeeld over de gehele opleiding (incl. colleges)
  • De totale doorlooptijd van de opleiding is ongeveer 3-4 maanden

De totale studiebelasting is voor beide varianten gelijk, maar wordt anders verspreid over de duur van de opleiding.

De post-master opleiding opleiding Customer Data Strategie & Leiderschap is uitstekend te combineren met een (drukke) baan.

Investering

*Collegegeld (incl. arrangementskosten): €4.850,-
Vakliteratuur & e-learning: €265,-
Coaching & eindgesprek: €495,-
Totaalprijs: €5.610,-  
Optioneel Extra module CRM: €495,-
Totaalprijs incl. module CRM €6.105,-

  • Inclusief koffie, thee en lunch (bij dagopleiding) of buffet (avondopleiding)
  • Prijzen zijn exclusief BTW
  • Er zijn mogelijkheden voor BTW-vrij factureren en betaling in termijnen
  • Informeer naar de mogelijkheden voor jouw persoonlijke situatie

* De hier genoemde prijzen zijn de actuele en geldende prijzen per 1 juni 2018. Dit zijn de kosten die in rekening worden gebracht na inschrijving. Het kan voorkomen dat bijvoorbeeld in foldermateriaal nog andere prijzen staan genoemd, de prijzen op de website zijn leidend.

Topdocenten met praktijkervaring

Beeckestijn Business School werkt met topdocenten met zeer ruime praktijkervaring op het vakgebied van de opleiding. Op deze manier vormen de colleges een prettige mix van theorie en praktijk en gebruiken we inspirerende praktijkcases en voorbeelden.

Volg een gratis proefcollege

Voor meer informatie over de post-master opleiding Customer Insight & Marketing Intelligence kun je gratis en vrijblijvend deelnemen aan een proefcollege. Het proefcollege geeft je een goede inhoudelijke indruk van onze opleidingen; onderwerpen als de opzet en onderwerpen van de colleges, einddoel van de opleiding, studiebelasting en de overeenkomsten en verschillen met gerelateerde opleidingen komen aan bod. De proefcolleges worden gegeven op onze opleidingslocaties of in de vorm van een webinar. 

Clinics en whitepapers

Beeckestijn Business School geeft regelmatig clinics over diverse onderwerpen en publiceert regelmatig nieuwe kennisdocumenten in de vorm van whitepapers. Deze clinics en whitepapers zijn voor iedereen gratis bij te wonen of te downloaden via de site van Beeckestijn Business School. Beeckestijn Business School doet dit in het verlengde van haar opleidingen... #kennisdelen gaat verder dan alleen de opleidingen en de bijhorende colleges.

Beeckestijn Business School is dé opleider voor online marketing, online communicatie,  customer management & customer data en combineert strategie, theorie en praktijkkennis in kortdurende, praktische opleidingen & trainingen. Daarnaast biedt Beeckestijn Business School e-learning, op maat gemaakte incompany trajecten en traineeships.

7
Gemiddeld cijfer voor Customer Data Strategie & Leiderschap (Post-Master)
Gebaseerd op 4 ervaringen
Petra Venneker
starstarstarstarstar_border
Petra Venneker
Vanaf juli 2016 beschikbaar voor nieuwe uitdaging in Marketing Analyses, Online Marketing.
8
Customer Data Strategie & Leiderschap (Post-Master)

"Beeckestijn is een heel degelijk instituut. Tijdens de opleiding heel veel superinteressante colleges gehad van professionals uit het werkveld.
Enige minpuntje vond ik de literatuur, die sloot niet altijd aan bij de onderwerpen.
Je sluit de opleiding af met een plan, heel goed om alles meteen in de praktijk te brengen in je eigen werk. Het plan zelf was voor veel studenten wel lastig, er zijn wel richtlijnen, maar die zijn heel breed. De begeleiding tijdens het plan is goed, maar iets meer concrete handvaten in de opstartfase zou voor veel mensen wel prettig zijn." - 25-02-2016 09:55

"Beeckestijn is een heel degelijk instituut. Tijdens de opleiding heel veel superinteressante colleges gehad van professionals uit het werkve… alles lezen - 25-02-2016 09:55

starstarstar_borderstar_borderstar_border
Andre Akkerman
Marketing
4
Customer Data Strategie & Leiderschap (Post-Master)

"De inhoud geef ik vier sterren. De gepresenteerde stof was goed en de mensen die presenteerde waren professionals. Echter de organisatie geef ik onvoldoende. Voicemailberichten, belafspraken en email warden niet beantwoord.

Reactie van de opleider:

Beste Andre,

dank dat je de inhoud van de Beeckestijn opleiding goed vindt en dat ook deelt. Jammer evenwel dat het proces je heeft teleurgesteld. We hebben een periode een slecht bereik gehad en hebben inmiddels fiks geïnvesteerd in de back-office en technologie om de bereikbaarheid te verbeteren. Dus, we weten zeker dat we met deze verbeterslag de bereikbaarheid flink verbeterd hebben. Nog veel succes en inspiratie met de opgedane kennis en graag tot ziens bij onze alumni-activiteiten.
" - 18-01-2016 09:51

"De inhoud geef ik vier sterren. De gepresenteerde stof was goed en de mensen die presenteerde waren professionals. Echter de organisatie gee… alles lezen - 18-01-2016 09:51

starstarstarstarstar_border
Alwin Dooijeweerd
8
Customer Data Strategie & Leiderschap (Post-Master)

"De opleiding heeft mij veel inzicht gegeven. Met name het feit dat Customer Insight gebaseerd is op de harde en zachte kanten van klant vond ik interessant. De college's waren onderhoudend en interessant, waarbij veel praktijkvoorbeelden aan bod zijn gekomen. De docenten waren goed in staat de theorie en praktijk te koppelen. Wat mij betreft een echte aanrader!" - 12-11-2015 15:52

"De opleiding heeft mij veel inzicht gegeven. Met name het feit dat Customer Insight gebaseerd is op de harde en zachte kanten van klant vond… alles lezen - 12-11-2015 15:52

Paul de Roode
starstarstarstarstar_border
Paul de Roode
Customer driven E-commerce business developer
8
Customer Data Strategie & Leiderschap (Post-Master)

"Heb veel geleerd en de professionals die de presentaties gaven waren bijna allemaal van hoog niveau. Het was de eerste keer dat deze opleiding gegeven werd en daarom werd er op sommige punten gezocht naar de ideale opzet. Hierin is veel interactie geweest en Beeckestijn heeft echt zijn best gedaan in samenspraak met de cursisten de inhoud te optimaliseren. " - 09-03-2015 13:22

"Heb veel geleerd en de professionals die de presentaties gaven waren bijna allemaal van hoog niveau. Het was de eerste keer dat deze opleidi… alles lezen - 09-03-2015 13:22

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.