Content Marketing & Cross Media (post-HBO)

Niveau
Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van Beeckestijn Business School
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,3 Beeckestijn Business School heeft een gemiddelde beoordeling van 8,3 (uit 154 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Eindhoven
25 sep. 2019 tot 4 dec. 2019
Rotterdam
25 sep. 2019 tot 4 dec. 2019
Zwolle
25 sep. 2019 tot 4 dec. 2019
Leusden
1 okt. 2019 tot 17 dec. 2019
Utrecht
2 okt. 2019 tot 18 dec. 2019
Amsterdam
3 okt. 2019 tot 19 dec. 2019
Amsterdam (dagopleiding)
10 okt. 2019 tot 28 nov. 2019
Leusden (dagopleiding)
30 okt. 2019 tot 4 dec. 2019
Utrecht (dagopleiding)
30 okt. 2019 tot 4 nov. 2019

Beschrijving

Content Marketing & Cross Media (post-HBO opleiding)

Een ‘seamless customer journey' door een goede crossmediale contentstrategie

Iedereen weet dat traditionele marketing en reclame niet meer werken. Content is king en content marketing wordt daarom steeds belangrijker. Maar hoe bereik je je doelgroep op het juiste moment met de juiste boodschap? Aan welke content heeft je doelgroep behoefte? En welke kanalen gebruiken zij?

De post-HBO opleiding Content Marketing & Cross Media bij Beeckestijn Business School leert je hoe je een goede crossmediale contentstrategie ontwikkelt en implementeert. Het doel is om seamless customer experience te creëren door de beoogde doelgroep op het juiste mom…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Crossmedia, Content Marketing, Marketing management, Marketingstrategie en Conceptontwikkeling.

Content Marketing & Cross Media (post-HBO opleiding)

Een ‘seamless customer journey' door een goede crossmediale contentstrategie

Iedereen weet dat traditionele marketing en reclame niet meer werken. Content is king en content marketing wordt daarom steeds belangrijker. Maar hoe bereik je je doelgroep op het juiste moment met de juiste boodschap? Aan welke content heeft je doelgroep behoefte? En welke kanalen gebruiken zij?

De post-HBO opleiding Content Marketing & Cross Media bij Beeckestijn Business School leert je hoe je een goede crossmediale contentstrategie ontwikkelt en implementeert. Het doel is om seamless customer experience te creëren door de beoogde doelgroep op het juiste moment met de juiste boodschap via het juiste kanaal te bereiken. Belangrijk hierbij is een crossmedia aanpak waarbij verschillende media zowel online als offline elkaar versterken.

Je leert

  • De laatste trends en inzichten op het gebied van crossmediale content marketing
  • Een content strategie te ontwikkelen en te vertalen naar een content marketingplan
  • Hoe je een persona ontwikkelt en je boodschap afstemt op de verschillende fases in de customer journey
  • Wat crossmediale storytelling is en hoe je het kunt inzetten om je verhaal over te brengen
  • Wat van belang is voor het creëren van goede content
  • De belangrijkste KPI’s voor content marketing en hoe je de resultaten kunt meten en bijsturen
  • Hoe je content marketing goed organiseert en implementeert binnen je organisatie

College-onderwerpen tijdens de opleiding Content Marketing & Cross Media

Module 1 - Strategie en planning

  • Cross Media en Content Marketing: trends en plan
  • Persona ontwikkeling
  • Customer journeys en experience

Module 2 - Content creatie en management 

  • Contentstrategie
  • Crossmediale storytelling
  • Contentformats en -tactieken 

Module 3 - Meten en organisatie 

  • Het inrichten en beheren van programma's
  • Testen, meten en ROI van crossmediale campagnes
  • Organisatie & implementatie

Wil je de uitgebreide collegebeschrijvingen ontvangen? Stuur dan een mail naar info@beeckestijn.org o.v.v. de opleiding(en) waar je interesse in hebt.

​​Facultatief college

  • Marketing & klantdata: wat mag wel en niet?
  • Je bepaalt zelf of je het facultatieve college wilt bijwonen. 
  • Een facultatief college duurt 2 uur en vindt overdag plaats op onze locatie in Leusden.

Content marketing case dag

  • Je werkt in groepen van 3-4 personen aan een relevante content marketing case uit de praktijk.
  • Je leert in groepsverband en onder begeleiding van de docent de theorie toe te passen in de praktijk en ontwikkelt een content marketingplan voor de betreffende case.
  • Je leert van elkaar en bouwt aan je netwerk.
  • Aan het eind van de dag presenteer je de resultaten aan de andere groepen en de docent.

Individuele opdracht

  • Je schrijft je eigen crossmediale content marketing plan voor jouw organisatie of opdrachtgever
  • Je wordt hierin gecoacht door je kerndocent
  • Je sluit de opleiding af met een eindgesprek waarin je je plan toelicht
  • Na afloop van het gesprek hoor je direct of je geslaagd bent

​​Heb je op dit moment al vragen over de individuele opdracht, bijvoorbeeld omdat je geen opdrachtgever hebt? Aarzel dan niet om even contact met ons op te nemen voor meer informatie.

Wat bereik je met de opleiding Content Marketing & Cross Media?

De Post-HBO opleiding Content Marketing en Cross Media leert je een crossmediale content marketing strategie te ontwikkelen en implementeren binnen je organisatie. Binnen vier maanden beheers je de strategie en praktijk van crossmediale content marketing. 

Na afronding van de opleiding:

  • Ben je op de hoogte van de laatste trends, ontwikkelingen en inzichten op het gebied van content marketing
  • Kun je een crossmediale content strategie formuleren
  • Ben je bekend met de belangrijkste content modellen
  • Weet je deze strategie te vertalen naar een concreet crossmediaal content marketing plan
  • Weet je welke doelstellingen je met content marketing kunt bereiken
  • Weet je waarom crossmediaal denken zo belangrijk is
  • Ben je in staat een persona te ontwikkelen en de content hierop af te stemmen
  • Weet je wat crossmediale storytelling is en hoe dit kan bijdragen bij het krachtig overbrengen van je boodschap
  • Weet je wat van belang is voor de creatie van goede content en via welke kanalen je content kunt distribueren
  • Ben je bekend met de belangrijkste content formats en welke doelstellingen je hiermee kunt bereiken
  • Kun je crossmediale campagnes testen en meten
  • Weet je hoe je de ROI van je campagnes kunt berekenen
  • Weet je hoe je een organisatie optimaal inricht voor content marketing
  • Ben je in staat een content kalender op te stellen
  • Ben je in staat sturing te geven aan het proces van content creatie
  • Weet je hoe je een seamless customer experience kunt creëren waarmee je jouw doelgroep op het juiste moment, met de juiste boodschap via het juiste kanaal bereikt

Diploma & register

  • Je ontvangt na het succesvol afronden van de opleiding, het post-HBO diploma ‘Content Marketing en Crossmedia’.
  • Je wordt, bij het behalen van een '7' of hoger als eindcijfer, opgenomen in het register als Registered Cross Media Professional.

Als Beeckestijn alumnus

  • Kun je na je opleiding deelnemen aan een actief en leerzaam alumniprogramma.
  • Bouw je een relevant en interessant netwerk op.

Voor wie is de opleiding Content Marketing & Cross Media bedoeld?

De opleiding Content Marketing & Crossmedia is bedoeld voor marketeers en communicatieprofessionals die zich willen bezig houden met (crossmediale) content marketing, creatie en distributie. Je wilt niet alleen je huidige kennis verbreden en verdiepen maar deze ook leren toepassen in de praktijk.

Vooropleiding & ervaring

  • Minimaal HBO werk- en denkniveau
  • Minimaal 2 jaar werkervaring

Veel voorkomende functies bij deze opleiding

  • Contentmanager
  • (Online) marketeer
  • (Online) marketingmanager
  • (Online) marketingcommunicatie medewerker
  • (Online) marketingcommunicatie manager
  • (Online) communicatiemanager
  • Social media manager
  • Direct marketeer
  • Webredacteur
  • Copywriter
  • Adviseur

Collegetijden en -duur

Avondopleiding

  • 9 colleges op 1 vaste avond in de week
  • Collegetijden: 18:30 - 21:30 uur
  • Studiebelasting: ongeveer 140 uur verdeeld over de gehele opleiding (incl. colleges)
  • De totale doorlooptijd van de opleiding is ongeveer 3-4 maanden

Dagopleiding

  • 9 colleges op 1 vaste dag in de week (verdeeld over 4,5 dag)
  • Collegetijden:
    • 09:00 - 12:00 uur - college 1
    • 12:00 - 13:00 uur - lunch
    • 13:00 - 16:00 uur - college 2
  • Studiebelasting: ongeveer 140 uur verdeeld over de gehele opleiding (incl. colleges)
  • De totale doorlooptijd van de opleiding is ongeveer 3-4 maanden

De opleiding is prima te volgen in combinatie met een drukke baan.

Investering*

Collegegeld (incl. arrangementskosten): €3.450,-
Vakliteratuur & e-learning: €195,-
Coaching & eindgesprek: €495,-
Totaalprijs: €4.140,-

  • Inclusief koffie, thee en lunch (bij dagopleiding)
  • Prijzen zijn exclusief BTW
  • Er zijn mogelijkheden voor BTW-vrij factureren en betaling in termijnen
  • Informeer naar de mogelijkheden voor jouw persoonlijke situatie

* De prijzen zijn onder voorbehoud van wijzigingen. 

Topdocenten met praktijkervaring

Beeckestijn Business School werkt met topdocenten met zeer ruime praktijkervaring op het vakgebied van de opleiding. Op deze manier vormen de colleges een prettige mix van theorie en praktijk en gebruiken we inspirerende praktijkcases en voorbeelden.

Clinics en whitepapers

Beeckestijn Business School geeft regelmatig clinics over diverse onderwerpen en publiceert regelmatig nieuwe kennisdocumenten in de vorm van whitepapers. Deze clinics en whitepapers zijn voor iedereen gratis bij te wonen of te downloaden via de site van Beeckestijn Business School. Beeckestijn Business School doet dit in het verlengde van haar opleidingen. #kennisdelen gaat verder dan alleen de opleidingen en de bijhorende colleges.

Beeckestijn Business School is hét opleidingsinstituut voor online marketing, communicatie & customer management en combineert strategie, theorie en praktijkkennis in kortdurende, praktische opleidingen & trainingen. Daarnaast biedt Beeckestijn Business School e-learning, op maat gemaakte incompany trajecten en traineeships.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met Beeckestijn Business School, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.