Social business training

Type product
Trainer
Bas Hoorn
Logo van Timension
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 9,3 Timension heeft een gemiddelde beoordeling van 9,3 (uit 49 ervaringen)

Tip: incompany training nodig? Vraag een offerte aan bij meerdere aanbieders!

9,5
Gemiddeld cijfer voor Social business training
Gebaseerd op 2 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar_half
Rens Onland
Marketingcommunicatie Adviseur
9
Social business training

"Super leuke en praktische training! Bas weet veel, goede voorbeelden en is geduldig. De pragmatische aanpak past goed bij mij. Een aanrader voor individuen of teams. Zowel met als zonder social media ervaring is de training zeer leerzaam. Goede oefeningen en sprekende praktijkvoorbeelden maken het geheel tot een inspirerende training." - 07-07-2016 11:05

"Super leuke en praktische training! Bas weet veel, goede voorbeelden en is geduldig. De pragmatische aanpak past goed bij mij. Een aanrader … alles lezen - 07-07-2016 11:05

Beschrijving

Social business zorgt voor meer business value: besparingen nemen toe, onnodige acties worden gereduceerd, innovatie wordt bevorderd en de relatie met de omgeving (klanten en stakeholders) wordt beter en hechter.

Naast het werken met social collaboration tools binnen de organisatie wordt aandacht besteed aan de verbinding van de organisatie met de wereld om hun heen middels bestaande social media.

Tevens wordt gedurende de training wordt ingegaan op de relatie tussen resultaatgericht werken en de dynamiek van social collaboration tools en social media.

Daarnaast wordt aandacht besteed aan de rol van leidinggevenden en bevoegdheden die zij medewerkers moeten en kunnen toekennen wanneer soc…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Social media strategie, Social Media, Google Analytics, LinkedIn en Social Media Marketing.

Social business zorgt voor meer business value: besparingen nemen toe, onnodige acties worden gereduceerd, innovatie wordt bevorderd en de relatie met de omgeving (klanten en stakeholders) wordt beter en hechter.

Naast het werken met social collaboration tools binnen de organisatie wordt aandacht besteed aan de verbinding van de organisatie met de wereld om hun heen middels bestaande social media.

Tevens wordt gedurende de training wordt ingegaan op de relatie tussen resultaatgericht werken en de dynamiek van social collaboration tools en social media.

Daarnaast wordt aandacht besteed aan de rol van leidinggevenden en bevoegdheden die zij medewerkers moeten en kunnen toekennen wanneer social business deel is van de bedrijfsvoering.

Van deelnemers wordt verwacht dat ze ook zelfstandig stof bestuderen. Tijdens trainingsbijeenkomsten werken aan praktijkopdrachten die aansluiten bij de eigen werksituatie.

Wat levert de social business training op?

• Je begrijpt de relatie tussen online gedrag, technologie en resultaatgerichtheid.
• Je weet welk gedrag je bij medewerkers en de wereld om de organisatie bijdraagt aan doelen van de organisatie.
• Je weet hoe je medewerkers hoort te faciliteren bij gebruik van een sociaal intranet en social media.
• Je kunt HR- en communicatiefunctionarissen aansturen in hun rol t.o.v. het sociaal intranet.
• Je bent in staat talent en kennis binnen en buiten een organisatie te herkennen en in te zetten.
• Je kunt LEAN werken beter ondersteunen doordat onnodige acties worden gereduceerd.
• Je weet hoe Het Nieuwe Werken kan worden ondersteund door de inzet van social technology.

De social business training is voor jou geschikt als

• social business als strategisch instrument in wilt zetten voor een excellentere organisatie
• het gevoel hebt dat je onvoldoende kennis en begrip hebt van de onderliggende dynamiek
• meer business value wilt creëren door effectievere samenwerking binnen en buiten jouw organisatie

Programma

Module 1: de basisprincipes van social business

• de relatie tussen een sociaal intranet, medewerkers en een organisatie
• de relatie tussen een social media, klanten en stakeholders en een organisatie
• de dynamiek van sociale (bedrijfs)netwerken
• social objectives
• voorwaarden voor een functioneel sociaal intranet

Module 2: mensen en informatie optimaal combineren


• de relatie tussen informatiebrengers en -halers
• soorten communities
• soorten gebruikers
• de rol van peer-to-peer influence en aansturing

Module 3: resultaatgericht informatie delen

• communities en doelstellingen op elkaar afstemmen
• doelstellingen en gebruikerstypen op elkaar afstemmen
• functionaliteit en doelstellingen op elkaar afstemmen
• het creëren van waardevolle informatie door leken
• het creëren van waardevolle informatie door experts

Module 4: persoonlijk kennismanagement


• basale vaardigheden persoonlijk kennismanagement
• informatie delen als voorwaarde voor succes
• het creëren van peer-to-peer dynamiek

Met trainingen van Timension haal je het beste uit jezelf en je tijd

Door onze trainingen leren mensen en organisaties om met minder inspanning en meer werkplezier meer resultaten te bereiken. Om dat te bereiken zijn onze trainingen intensief, afwisselend en van meet af aan toegespitst op de werksituatie van de cursist.

Het trainingsaanbod bestaat uit moderne trainigen time management; breintrainingen zoals snellezen en mindmappen en online trainingen zoals Social Collaboration, Persoonlijk kennismanagement en online samenwerken volgens de Kanban methode.

9,5
Gemiddeld cijfer voor Social business training
Gebaseerd op 2 ervaringen
starstarstarstarstar_half
Rens Onland
Marketingcommunicatie Adviseur
9
Social business training

"Super leuke en praktische training! Bas weet veel, goede voorbeelden en is geduldig. De pragmatische aanpak past goed bij mij. Een aanrader voor individuen of teams. Zowel met als zonder social media ervaring is de training zeer leerzaam. Goede oefeningen en sprekende praktijkvoorbeelden maken het geheel tot een inspirerende training." - 07-07-2016 11:05

"Super leuke en praktische training! Bas weet veel, goede voorbeelden en is geduldig. De pragmatische aanpak past goed bij mij. Een aanrader … alles lezen - 07-07-2016 11:05

Lindy Lenselink
starstarstarstarstar
Lindy Lenselink
Senior Communications Manager at ING Nederland
10
Social business training

"Bas geeft je goed inzicht in wat je met social business kunt bereiken en hoe je dat het beste kan doen. Training is ook heel praktisch. Ik heb al meerdere trainingen bij Bas Hoorn gevolgd en ook deze training is een aanrader!" - 06-07-2016 11:31

"Bas geeft je goed inzicht in wat je met social business kunt bereiken en hoe je dat het beste kan doen. Training is ook heel praktisch. Ik h… alles lezen - 06-07-2016 11:31

Bas Hoorn - Ik leer je om in plaats van harder te werken, slimmer te werken
Bas Hoorn
Ik leer je om in plaats van harder te werken, slimmer te werken
9,3

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.