Master leiderschap in onderwijs
Startdata en plaatsen
Breda 25 sep. 2019 |
Eindhoven 25 sep. 2019 |
Amsterdam 2 okt. 2019 |
Nijmegen 2 okt. 2019 |
Beschrijving
Master leiderschap in onderwijs
Directeuren en bestuurders van onderwijsorganisaties moeten zich meer dan ooit bezig houden met politieke invloeden, samenwerking, positionering, krimp en groei, innovatie en exploitatie. Er wordt van hen bedrijfsmatig, ondernemend en naar buiten gericht leiderschap verwacht. Ze moeten in staat zijn om een lerende organisatie te ontwikkelen en innovaties te initiëren. Dit vraagt om de juiste vaardigheden.
De master ‘Leiderschap in Onderwijs’ heeft tot doel om directeuren en bestuurders te professionaliseren op het gebied van bedrijfsvoering, ondernemerschap en innovatiemanagement. Ook het ontwikkelen en opleiden van medewerkers en de implementatie van de leren…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen.
Master leiderschap in onderwijs
Directeuren en bestuurders van onderwijsorganisaties moeten zich meer dan ooit bezig houden met politieke invloeden, samenwerking, positionering, krimp en groei, innovatie en exploitatie. Er wordt van hen bedrijfsmatig, ondernemend en naar buiten gericht leiderschap verwacht. Ze moeten in staat zijn om een lerende organisatie te ontwikkelen en innovaties te initiëren. Dit vraagt om de juiste vaardigheden.
De master ‘Leiderschap in Onderwijs’ heeft tot doel om directeuren en bestuurders te professionaliseren op het gebied van bedrijfsvoering, ondernemerschap en innovatiemanagement. Ook het ontwikkelen en opleiden van medewerkers en de implementatie van de lerende organisatie vormt een belangrijk thema in de opleiding.
Doelgroep
U wilt zich verder professionaliseren om als directeur/bestuurder in staat te zijn om met een financieel gezonde basis en met zorg voor kwaliteit een onderwijsorganisatie te leiden. Met een lange termijn visie en met een naar buitengerichte blik wilt u op een ondernemende en innoverende manier uw onderwijsorganisatie verder ontwikkelen.
Werkvorm
Gedurende de opleiding is uw eigen beroepspraktijk een belangrijk uitgangspunt. U gaat met deskundige docenten actuele kennis en theorie van diverse leiderschapsthema’s koppelen aan uw beroepspraktijk. U wordt hierbij uitgedaagd kennis en ervaring op te halen in sectoren buiten het onderwijs.
Hierbij wordt gebruik gemaakt van interactieve werkvormen zowel binnen als buiten de groepsbijeenkomsten. Door middel van onderzoek en opdrachten wordt u gevraagd de nieuwe kennis toe te passen in uw eigen beroepspraktijk. U werkt individueel en in groepen aan uw leervragen en casuïstiek.
Naast de meer traditionele leervormen vindt een deel van het leren plaats in een digitale leeromgeving voor ‘social learning’. Hiermee wordt aangesloten bij de wensen van de lerende in de 21e eeuw, namelijk dat u zelf verantwoordelijkheid kun nemen voor uw leren en dat u wilt leren waar, wanneer en met wie u dat wilt.
Resultaat
Met het afronden van deze opleiding bent u in staat leiding te geven aan en binnen een onderwijsorganisatie binnen een complexe bestuurlijke omgeving met oog voor kwaliteit van mensen en duurzaam resultaat. Tevens voldoet u aan de registratie dan wel herregistratie eisen van het Schoolleidersregister.
Door het behalen van het master eindniveau van de opleiding, wordt u opgeleid tot excellente schoolleider op het niveau van Master of Arts en voldoet u aan de registratie dan wel herregistratie eisen van het Schoolleidersregister.
Als u alleen uw registratie of herregistratie wilt veiligstellen dan kunt u ook volstaan met het volgen van de eerste masterclass. Ook die is apart gecertificeerd door het Schoolleidersregister voor de basisregistratie en de herregistratie.
Avans+ - Met een plus achter je naam bereik je meer.
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen.