Zakelijk e-mailen

Niveau
Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van AV Taaltraining

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Amsterdam
7 okt. 2019

Beschrijving

E-mails (en brieven) schrijven is voor veel mensen een belangrijk onderdeel van hun werk. De berichten kunnen variëren van een informeel krabbeltje aan een collega tot een belangrijke formele brief aan een klant. In de training Zakelijk e-mailen leer je er alles over.

Helder en doeltreffend e-mailen

Welke aanhef kan er het best boven een zakelijke e-mail staan? En hoe sluit je die af? Kun je een brief nog beginnen met L.S., of is dat echt té ouderwets? Corresponderen – of dat nou per brief of per e-mail is – hoort voor veel mensen tot hun dagelijkse werkzaamheden, maar ze zijn er vaak onzeker over. Niet alleen over dergelijke uiterlijkheden, maar ook over de inhoud: hoe zorg je voor een go…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Solliciteren, Schriftelijke communicatie, Personal branding, Elevator pitch en Klantgerichtheid.

E-mails (en brieven) schrijven is voor veel mensen een belangrijk onderdeel van hun werk. De berichten kunnen variëren van een informeel krabbeltje aan een collega tot een belangrijke formele brief aan een klant. In de training Zakelijk e-mailen leer je er alles over.

Helder en doeltreffend e-mailen

Welke aanhef kan er het best boven een zakelijke e-mail staan? En hoe sluit je die af? Kun je een brief nog beginnen met L.S., of is dat echt té ouderwets? Corresponderen – of dat nou per brief of per e-mail is – hoort voor veel mensen tot hun dagelijkse werkzaamheden, maar ze zijn er vaak onzeker over. Niet alleen over dergelijke uiterlijkheden, maar ook over de inhoud: hoe zorg je voor een goede indeling en opbouw van een brief of mail? Wat zijn de do’s en don’ts van bijvoorbeeld klachtenbrieven of slechtnieuwsbrieven?

In de training Zakelijk e-mailen komen al deze zaken aan de orde. We hebben het over conventies van brieven en mails, en de verschillen tussen die twee, maar ook over de structuur en toon. Je leert om klantvriendelijk en klantgericht te corresponderen met (toekomstige) klanten, collega’s en andere organisaties.

De training Zakelijk e-mailen is geschikt voor iedereen die in zijn of haar werk brieven en e-mails schrijft. Ben je onzeker over de conventies van brieven en e-mails? Of juist over de opbouw en toon ervan? In alle gevallen is dit voor jou de perfecte training.

Het is ook mogelijk om deze training als incompanytraining te boeken.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Vraag nu gratis en vrijblijvend informatie aan:

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met AV Taaltraining, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.