Incompanytraining Klantgerichte e-mails en brieven schrijven

Type product

Incompanytraining Klantgerichte e-mails en brieven schrijven

Alfabeta Tekst en Training
Logo van Alfabeta Tekst en Training
Opleiderscore: starstarstarstarstar 9,6 Alfabeta Tekst en Training heeft een gemiddelde beoordeling van 9,6 (uit 1.030 ervaringen)
Beste opleider van Nederland

Winnaar Beste opleider van Nederland 2020: #1 in Communicatie, #1 in Taalcursus, #2 in Sales en #2 in Secretarieel & Administratief.

Winnaar Beste opleider van Nederland 2019: #1 in Communicatie, #2 in Taalcursus en #2 in Secretarieel & Administratief.

Winnaar Beste opleider van Nederland 2018: #1 in Taalcursus, #2 in Communicatie en #3 in Sales.

Winnaar Beste opleider van Nederland 2017: #2 in Secretarieel & Administratief.

Winnaar Beste opleider van Nederland 2016: #3 in Communicatie.

Lees meer over Beste Opleider van Nederland 2020.

Tip: incompany training nodig? Vraag een offerte aan bij meerdere aanbieders!

Beschrijving

Aantal ervaringen met deze cursus: 158. Gemiddeld cijfer: 9,4.

Zie: https://www.springest.nl/alfabeta/cursus-zakelijke-correspondentie#ervaringen.

Een incompanytraining komt al gauw goedkoper uit dan training in open inschrijving. Het is bovendien erg gezellig om een training te volgen samen met collega's.

Op maat
Wij komen graag naar jouw organisatie toe om een correspondentietraining op maat te verzorgen. De deelnemers leren om vlot en makkelijk, duidelijke en correcte e-mails en brieven te schrijven. Met persoonlijke feedback en gerichte tips ter verbetering van hun eigen teksten

In de uitgebreide cursusmap staan naast theorie, oefeningen en cases voorbeelden van goede e-mails en briev…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Klantgericht schrijven, Brieven schrijven, Klantgerichtheid, Schrijven en Schriftelijke communicatie.

Aantal ervaringen met deze cursus: 158. Gemiddeld cijfer: 9,4.

Zie: https://www.springest.nl/alfabeta/cursus-zakelijke-correspondentie#ervaringen.

Een incompanytraining komt al gauw goedkoper uit dan training in open inschrijving. Het is bovendien erg gezellig om een training te volgen samen met collega's.

Op maat
Wij komen graag naar jouw organisatie toe om een correspondentietraining op maat te verzorgen. De deelnemers leren om vlot en makkelijk, duidelijke en correcte e-mails en brieven te schrijven. Met persoonlijke feedback en gerichte tips ter verbetering van hun eigen teksten

In de uitgebreide cursusmap staan naast theorie, oefeningen en cases voorbeelden van goede e-mails en brieven, en een reeks kant-en-klaar bruikbare openingszinnen en slotzinnen.

Kernonderwerpen in de cursus zijn:

•huisstijl en vormgeving
•de indeling van uw tekst: aanhef, adressering, slotformule, enz.
•het doel van de brief/e-mail
•klantgerichte openings- en slotzinnen
•een heldere opbouw van de tekst
•een efficiënt schrijfproces
•het vinden van de juiste toon
•positief schrijven
•schrijfstijl: leesbaarheid, stijlfouten, vermijden van clichés
•aantrekkelijk en klantgericht formuleren
•de gouden regels voor een heldere en klantgerichte stijl
•correspondentie via e-mail of brief: wat zijn de verschillen?
•handige tips voor een goede e-mail
•uw eigen teksten langs de lat: wat kan er beter?
•de 10 gouden regels voor e-mails en brieven
•verschillende typen e-mails en brieven:
- informerende brieven/mails
- uitnodigingen
- (ontvangst)bevestigingen
- begeleidende brieven/mails 
- goednieuwsbrieven/-mails
- slechtnieuwsbrieven/-mails
- verzoekbrieven/-mails
- verkoopbrieven/-mails
- klachtenbrieven/-mails

Speciale aandacht is er voor de twee kernalinea's van een mail of brief: de openingsalinea en de slotalinea. Op deze twee plaatsen trappen veel schrijvers in de valkuilen van de vaak afstotend werkende standaardfrasen, terwijl er juist ook grote kansen liggen voor het afgeven van een fraai en fris 'visitekaartje'.

Uiteraard geeft de cursus ook antwoord op veelgestelde vragen, zoals 'Schrijven we de geadresseerde aan met je/jij of u/U?', 'Is het u hebt of u heeft?', 'Mogen "ik" en "wij" door elkaar in één tekst?', 'Hoe lang mag een onderwerpregel zijn?', 'Sluiten we af met vriendelijke groet of groeten?' enzovoort.

Alfabeta staat al jaren in de top drie Beste Opleider van Nederland!

• De deelnemers krijgen een mooie, uitgebreide cursusmap die als uitstekend naslagwerk dienst blijft doen.
• Tijdens de cursus wordt het geleerde direct getoetst door middel van oefeningen en cases.
• Om het rendement van de training nog groter te maken, werken wij graag met eigen teksten van de deelnemers en met standaardbrieven/-mails van de organisatie. De docent geeft daarop gerichte feedback en tips voor verbetering.
• Gezellige en respectvolle sfeer, met ruimte voor humor.
• Zeer ervaren, enthousiaste docenten.

Ervaringen
De ervaringen over deze training zijn te lezen op https://www.springest.nl/alfabeta/cursus-zakelijke-correspondentie#ervaringen.

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.