Online Marketing Opleiding - Culturele sector

Type product
Tijdsduur

Online Marketing Opleiding - Culturele sector

Afdeling Online
Logo van Afdeling Online
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 8,5 Afdeling Online heeft een gemiddelde beoordeling van 8,5 (uit 10 ervaringen)

Tip: incompany training nodig? Vraag een offerte aan bij meerdere aanbieders!

8,7
Gemiddeld cijfer voor Online Marketing Opleiding - Culturele sector
Gebaseerd op 3 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar_half
Otis Overdijk
Social Media Marketeer
9
Online Marketing Opleiding - Culturele sector

"Ik heb een erg goed overzicht gekregen van wat er komt kijken bij het maken en uitvoeren van een internationala digitale marketing strategie. Door de kleine oefeningen tussendoor kreeg ik ook echt vat op de stof." - 27-07-2020 10:14

"Ik heb een erg goed overzicht gekregen van wat er komt kijken bij het maken en uitvoeren van een internationala digitale marketing strategie… alles lezen - 27-07-2020 10:14

Bedankt voor je reactie Otis, dat is goed om te horen.

- 27-07-2020 10:14

Beschrijving

Hallo Cultuurmarketeer!

Continu up-to-date blijven en professionaliseren als het aankomt op het altijd veranderende online marketinglandschap? Ook voor culturele organisaties is dit van groot belang. Wil jij vooral in de praktijk leren hoe je bijvoorbeeld SEO, SEA en Social Marketing uitvoert, met als docent een online marketingbureau gespecialiseerd in de culturele sector? Om er zo voor te zorgen dat jouw culturele organisatie beter zichtbaar wordt? Dan ben je aan het juiste adres want wij bieden deze op maat gemaakte incompany Online Marketing Opleiding voor Cultuurmarketeers aan. Op deze pagina lees je daar alles over.

Het idee

Tijdens deze incompany opleiding leer je alle basisbegripp…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Online marketing, SEO, Google Analytics, Copywriting en Google Ads.

Hallo Cultuurmarketeer!

Continu up-to-date blijven en professionaliseren als het aankomt op het altijd veranderende online marketinglandschap? Ook voor culturele organisaties is dit van groot belang. Wil jij vooral in de praktijk leren hoe je bijvoorbeeld SEO, SEA en Social Marketing uitvoert, met als docent een online marketingbureau gespecialiseerd in de culturele sector? Om er zo voor te zorgen dat jouw culturele organisatie beter zichtbaar wordt? Dan ben je aan het juiste adres want wij bieden deze op maat gemaakte incompany Online Marketing Opleiding voor Cultuurmarketeers aan. Op deze pagina lees je daar alles over.

Het idee

Tijdens deze incompany opleiding leer je alle basisbegrippen in de online cultuurmarketing, maar nog belangrijker: je leert praktische vaardigheden om je eigen online marketing strategie tot uitvoering te brengen. Dit doen we aan de hand van verschillende modules. Samen met de docent en je collega’s leg je de basis van je eigen online marketing. Hierbij ligt de focus op het leren van praktische vaardigheden.

Voorbeeld leerroute

Tijdens de incompany opleiding volg je verschillende modules. De keuze is aan jou en je collega’s welke modules je wilt behandelen. Omdat deze online marketing opleiding op maat is, kunnen we verschillende volgordes aanhouden of onderwerpen introduceren die beter bij jouw leervraag passen. Geïnteresseerd in een losse module? We bieden ook aparte workshops aan. Bekijk onze incompany workshops.


Module 1: online marketing strategie
Welke online marketing strategieën zijn er? Hoe ziet het online marketing landschap eruit? En wat is de customer journey? Dit zijn vragen die allemaal behandeld worden in deze module. We starten hiermee met de basis. Ook regelen we dat je persona’s op orde zijn.

Onderwerpen:

  • online marketing strategie
  • online marketing mix
  • customer journey en persona’s

Module 2: community management
In deze module staat organisch bereik op social media centraal. We geven jou handvatten om de meest creatieve én effectieve posts te creëren.

Onderwerpen: 

  • social media trends en algoritmes
  • contentvormen en tools 
  • contentkalender

Module 3: social media adverteren
Tijdens deze module gaan we aan de slag met Social Advertising. De laatste trends en de basistheorie komen allemaal voorbij. Ook geven we praktijkvoorbeelden en toepasbare tips voor jouw eigen social advertentiestrategie. 

Onderwerpen:

  • audiences, pixels en advertentie creatie
  • advertentie- en biedingstypes
  • optimalisatie

Module 4: SEO zoekmachine optimalisatie
We gaan werken met SEO (Zoekmachine optimalisatie). In deze module vertellen we je alles over de laatste SEO trends, de basistheorie en geven we praktijkvoorbeelden en toepasbare tips over jouw eigen SEO-strategie, zowel on-site als off-site.

Onderwerpen: 

  • zoekwoorden onderzoek en concurrentieanalyse
  • website architectuur en technisch ontwerp
  • copywriting, link-earning en SEO-onderhoud

Module 5: Google Ads Grants
Deze module staat in het teken van de laatste trends en de basistheorie van Google Ad Grants. We geven je praktijkvoorbeelden en toepasbare tips over jouw eigen Google Ad Grants account.

Onderwerpen: 

  • zoekwoordenonderzoek
  • campagne opbouw en budgettering
  • extensies optimalisatie, meten en bijsturen

Module 6:e-mailmarketing
E-mailmarketing is ook een van de opties. Een hele dag les leert je het belang van deze discipline. Je wordt bekend met soorten campagnes, e-mailadressen verzamelen (en de AVG) en hoe je een succesvolle campagne opzet en analyseert.

Onderwerpen: 

  • tooling en soorten campagnes
  • e-mailadressen verzameling, segmentatie & tags
  • analyse en ab-testen

Module 7: Google Analytics
Binnen deze module vertelt de docent je alles over de laatste Analytics trends, de basisconfiguratie vereisten en geeft hij praktijkvoorbeelden en toepasbare tips voor jouw eigen Analytics inrichting. Op basis van onze workshop is je Analytics account volledig ingericht.

Onderwerpen: 

  • weergaven, filters, doelen en funnels
  • website- en kanaal analyse
  • rapportage

Helemaal op maat

Iedere culturele organisatie is anders. Andere leerwensen en andere doelen. Dat snappen wij. Daarom zijn al onze Incompany opleidingen op maat voor jouw organisatie gemaakt. Kies er bijvoorbeeld voor om de opleiding op jouw locatie te volgen of in onze opleidingsruimte. Ook zijn er geen externe studenten aanwezig tijdens het incompany traject. De opleiding is alleen bedoeld voor jou en je collega’s. De focus ligt op het leren van praktische vaardigheden waar jouw organisatie echt iets aan heeft. Zo ga je samen werken aan verbeterpunten binnen jullie eigen online marketing en communicatie.

Voor wie is deze opleiding geschikt?

Iedereen die werkzaam is binnen marketing & communicatie in de culturele sector (als freelancer kan ook) en de wens heeft om de online marketing basis van je organisatie op orde te brengen of beter te begrijpen. Deze incompany opleiding doe je met je hele team, of een afvaardiging daarvan. Heb je veel verschillen in niveaus of twijfel je voor wie dit precies interessant is? Wij denken graag mee.

Ben je geen cultuurmarketeer, maar wel geïnteresseerd in onze opleiding? Neem even contact op, dan kijken we samen naar de mogelijkheden. Wij hebben namelijk ook een speciaal Incompany opleiding voor publieke en commerciële organisaties.

Dit leer je

Tijdens de incompany opleiding leer je alle vaardigheden die je nodig hebt om de dagelijkse online marketing voor jouw organisatie te verzorgen. En niet alleen dat. Je gaat er direct mee aan de slag.

  • Je beheerst de praktische vaardigheden om de dagelijkse online marketing werkzaamheden voor jouw organisatie uit te voeren. Dit houdt onder andere in; social campagnes opzetten, SEO teksten schrijven, Google Ads monitoren, nieuwsbrieven verzenden, enzovoort.
  • Je leert hoe je de marketingstrategie van jouw organisatie kan omzetten naar een online marketingstrategie.
  • Je weet invulling te geven aan deze marketingstrategie door de juiste kanalen in te zetten en te combineren.
  • Je doet ruime kennis op van de mogelijkheden binnen online marketing. Daarnaast weet je ook waar je informatie vandaan moet halen.
  • Samen met ons richt je alle accounts goed in zodat je optimale resultaten kunt behalen en deze op de juiste manier gaat doormeten.
  • Je bent op de hoogte van de trends & ontwikkelingen binnen het vak.
  • Doordat je dit samen met je collega’s doet, fungeert de opleiding ook gelijk als brainstorm en afstemming van jullie gezamenlijke strategie.

Op deze manier ga je leren

De online marketing opleiding is geheel naar wens in te vullen en is verdeeld over een aantal maanden (in overleg aan te passen). Onze voorkeur gaat uit naar ongeveer eens in de twee weken een opleidingsdag. In de weken dat er geen les is, bieden we je de mogelijkheid om samen met je collega’s bij ons op kantoor bijeen te komen. Zo kun je samen werken aan opdrachten én de specialisten van Afdeling Online om hulp vragen.

Interactief en praktisch

De bijeenkomsten zijn interactief en zeer praktisch. De opleiding zit bomvol leuke opdrachten, afgewisseld met stukken theorie en vooral heel veel doen! De opdrachten zijn zo opgesteld dat jij direct aan de online marketing van jouw organisatie werkt.

Hoofddocent

Tijdens de hele opleiding als online marketeer zul je voornamelijk les hebben van Jaap Schepers, een online strateeg met meer dan 15 jaar ervaring in het vak. Jaap is mede-eigenaar van Afdeling Online. Hij voorziet onze klanten van strategisch advies en ziet het als zijn missie om (beginnende) online marketeers de praktische kneepjes van het vak te leren. Jaap gelooft dat we elkaar slimmer maken als we kennis, resultaat en fun combineren. Dat wil zeggen: hard werken, maar ook gezellige en interactieve lessen.

Maar ook onze andere specialisten, zoals Mercede en Daantje geven les. Dit is afhankelijk van de gekozen modules.

Bereid je voor!

Per lesdag zul je ongeveer 2 uur voorbereiding nodig hebben. In deze tijd lees je in over nieuwe onderwerpen en werk je aan opdrachten voor je eigen organisatie. Uiteraard is eventuele zelfstudie verder in te delen naar wens. Wij kunnen samen met jou een heel tof plan samenstellen zodat je bijvoorbeeld ook een aantal Google-certificaten kunt behalen tijdens de opleiding.

Afdeling Academy

Tijdens de online marketing opleiding heb je toegang tot de Academy, een online leeromgeving. Hier staat alle stof op, kun je opdrachten maken en communiceren met de docent.

Onze opleidingsruimte

Voor al onze opleidingen hebben wij een speciale opleidingsruimte bij ons kantoor in ’t Patronaat in Helmond. Deze ruimte is volledig ingericht om op een fijne en gezellige manier les te krijgen. Liever op een eigen locatie? Dat kan. Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.

Waarom deze opleiding?

Afdeling Cultuur is een project van Afdeling Online dat is ontstaan vanuit de wens om de online marketing van culturele organisaties in Nederland te professionaliseren. Onze ervaring leert ons namelijk dat met de juiste online marketing tools nóg meer mensen kunnen genieten van een museumbezoek, theatervoorstelling of dansles. Deze kennis willen wij dan ook graag overbrengen. Een van de manieren waarop wij dat willen doen, is door vaak al zeer bekwame cultuurmarketeers op te leiden in ons vak: online marketing. Meer dan 20% van de klanten van Afdeling Online zijn culturele organisaties.

8,7
Gemiddeld cijfer voor Online Marketing Opleiding - Culturele sector
Gebaseerd op 3 ervaringen
starstarstarstarstar_half
Otis Overdijk
Social Media Marketeer
9
Online Marketing Opleiding - Culturele sector

"Ik heb een erg goed overzicht gekregen van wat er komt kijken bij het maken en uitvoeren van een internationala digitale marketing strategie. Door de kleine oefeningen tussendoor kreeg ik ook echt vat op de stof." - 27-07-2020 10:14

"Ik heb een erg goed overzicht gekregen van wat er komt kijken bij het maken en uitvoeren van een internationala digitale marketing strategie… alles lezen - 27-07-2020 10:14

Bedankt voor je reactie Otis, dat is goed om te horen.

- 27-07-2020 10:14
starstarstarstarstar_half
Marijke Blom
adviseur fondsenwerving
9
Online Marketing Opleiding - Culturele sector

"Niet zomaar een online marketing opleiding. De kracht zit in de verbinding tussen alle mogelijkheden en in de multilevel inhoud: van community building tot Fb Ads en van SEO tot emailmarketing. Omdat er veel aan bod komt, is het fijn dat er naast de trainers ook een beroep kan worden gedaan op de specialisten van Afdeling Online. Het werkt het best als je het direct in de praktijk kunt brengen. Niet voor watjes :)" - 21-07-2020 20:51

"Niet zomaar een online marketing opleiding. De kracht zit in de verbinding tussen alle mogelijkheden en in de multilevel inhoud: van communi… alles lezen - 21-07-2020 20:51

Bedankt voor je positieve woorden Marijke. Fijn dat je de strippenkaart zo kunt waarderen.

- 21-07-2020 20:51
starstarstarstarstar_border
Jessica van der Werf
Marketing medewerker
8
Online Marketing Opleiding - Culturele sector

"Een zeer diverse opleiding waar alle belangrijke zaken omtrent online marketing voorbij komen. De opleiding biedt goede handvatten en verdieping om zelf aan de slag te gaan met online marketing. " - 20-07-2020 08:42

"Een zeer diverse opleiding waar alle belangrijke zaken omtrent online marketing voorbij komen. De opleiding biedt goede handvatten en verdie… alles lezen - 20-07-2020 08:42

Bedankt voor je reactie Jessica, dat is goed om te horen.

- 20-07-2020 08:42

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.