Online Marketing Opleiding
Beschrijving
Lijkt het je goed om de online marketing van jouw organisatie te professionaliseren? En wil je vooral in de praktijk leren hoe je bijvoorbeeld SEO, SEA en Social Marketing uitvoert, met een online marketingbureau als docent? Juist ja, dat vermoeden hadden we al. Je bent namelijk niet de enige marketing- of communicatie medewerker die graag wil leren hoe online marketing jouw organisatie kan helpen je doelen te behalen. Tijdens onze online marketing opleiding leer je er alles over! Lees snel verder.
Waarom kiezen voor Incompany opleiden?
- Bij jou in huis
- De lessen zijn bij jou op locatie. Scheelt heel wat reistijd voor jou en collega’s. Is dat niet mogelijk? Wij hebben zelf ook een moo…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Lijkt het je goed om de online marketing van jouw organisatie te professionaliseren? En wil je vooral in de praktijk leren hoe je bijvoorbeeld SEO, SEA en Social Marketing uitvoert, met een online marketingbureau als docent? Juist ja, dat vermoeden hadden we al. Je bent namelijk niet de enige marketing- of communicatie medewerker die graag wil leren hoe online marketing jouw organisatie kan helpen je doelen te behalen. Tijdens onze online marketing opleiding leer je er alles over! Lees snel verder.
Waarom kiezen voor Incompany opleiden?
- Bij jou in huis
- De lessen zijn bij jou op locatie. Scheelt heel wat reistijd voor jou en collega’s. Is dat niet mogelijk? Wij hebben zelf ook een mooie opleidingsruimte!
- Voor je hele team
- We geven graag individueel, maar ook in groepen les. Alles is mogelijk tot een maximum van 16 collega’s per lesdag.
- Op maat gemaakt
- Het lesprogramma is op maat gemaakt. Dat wil zeggen: afgestemd op jouw leerwensen, topics en samenstelling van het team.
Hoe gaan we te werk
Onze Incompany opleiding tot online marketeer wordt op maat voor jouw organisatie gemaakt. Als deelnemer heb je de keuze om op jouw gewenste locatie de training te volgen of in de opleidingsruimte van Afdeling Online. Tijdens deze digital marketing opleiding leer je alle basisbegrippen binnen de online marketing, maar nog belangrijker: je leert praktische vaardigheden om je eigen online marketing strategie tot uitvoering te brengen. In deze periode leg je samen met de docent, de specialisten van Afdeling Online en je collega’s de basis van je eigen online marketing. De focus ligt op het leren van praktische vaardigheden. Zo word jij een betere online marketeer.
Het idee achter deze opleiding
Online communicatie en marketing zijn van groot belang voor je organisatie om zo je doelgroep te bereiken. Maar hoe zet je de juiste online communicatiemiddelen in? Hoe kun je je doelgroep via online marketing campagnes effectief bereiken? Vaak is er nog een hele weg te gaan. Maar gelukkig biedt die weg héél veel kansen. En die kansen leer je te benutten in onze incompany online marketing opleiding.
Voorbeeld van de online marketing opleiding
Tijdens deze interactieve opleiding tot online marketeer kunnen we aan de slag gaan met de volgende onderwerpen. Omdat deze online marketing opleiding op maat is, kunnen we natuurlijk ook dagen wisselen of onderwerpen introduceren die beter bij jouw leervraag passen.
Lesdag 1
Online Marketing Strategie
Op dag 1 starten we met de basis. Dat wil zeggen: hoe ziet het online marketing umfeld eruit? Welke strategieën zijn er? Hoe ziet jouw customer journey eruit? Ook regelen we dat je persona’s op orde zijn.
Onderwerpen kunnen zijn:
- online marketing strategie
- online marketing mix
- customer journey en persona’s
Lesdag 2
Community Management
Tijdens deze dag staat organisch bereik op social media centraal. We geven jou handvatten om de meest creatieve én effectieve posts te creëren.
Onderwerpen
- social media trends en algoritmes
- contentvormen en tools
- contentkalender
Lesdag 3
Social Advertising
Dag 3 staat in het teken van Social Advertising. We gaan we in op de laatste trends, de basistheorie en geven praktijkvoorbeelden en toepasbare tips voor jouw eigen social advertentiestrategie.
Onderwerpen
- audiences, pixels en advertentie creatie
- advertentie- en biedingstypes
- optimalisatie
Lesdag 4
SEO
Aan de slag met SEO! Vandaag vertellen we over de laatste SEO trends, de basistheorie en geven we praktijkvoorbeelden en toepasbare tips over jouw eigen SEO-strategie, zowel on-site als off-site.
Onderwerpen:
- zoekwoorden onderzoek en concurrentieanalyse
- website architectuur en technisch ontwerp
- copywriting, link-earning en SEO-onderhoud
Lesdag 5
Google Ads (SEA)
Dag 5 staat in het teken van de laatste trends en de basistheorie van Google Ads. We geven je praktijkvoorbeelden en toepasbare tips over jouw eigen Google Ads account.
Onderwerpen:
- zoekwoordenonderzoek
- campagne opbouw en budgettering
- extensies optimalisatie, meten en bijsturen
Lesdag 6
E-mailmarketing
Een hele dag les krijgen over E-mailmarketing leert je alles het belang van deze discipline. Je wordt bekend met soorten campagnes, e-mailadressen verzamelen (en de AVG) en hoe je een succesvolle campagne opzet en analyseert.
Onderwerpen:
- tooling en soorten campagnes
- e-mailadressen verzameling, segmentatie & tags
- analyse en ab-testen
Lesdag 7
Website Marketing
Je website of webshop vormt een ontzettend belangrijke hub in je online strategie. Wij leren je op lesdag 7 hoe je website perfect kan samenwerken met je online campagnes, én hoe je jouw online platform samen met je huidige webbouwer kunt verbeteren.
Onderwerpen:
- website navigatie, pixels en controle
- (landings)pagina ontwerp en gedragsprofielen
- schrijven voor het web en de AVG
Lesdag 8
Analytics
Op lesdag 8 vertelt de docent je alles over de laatste Analytics trends, de basisconfiguratie vereisten en geeft hij praktijkvoorbeelden en toepasbare tips voor jouw eigen Analytics inrichting. Op basis van onze workshop is je Analytics account volledig ingericht.
Onderwerpen
- weergaven, filters, doelen en funnels
- website- en kanaal analyse
- rapportage
Lesdag 9
Analyse en data visualisatie
Op lesdag 9 nemen we doelen en KPI’s als uitgangspunt. We gaan in op de Google Data Studio mogelijkheden en geven praktijkvoorbeelden en toepasbare tips voor jouw eigen Google Data Studio Dashboard. Alles met als doel om de resultaten van online marketing en visie te onderbouwen.
Onderwerpen
- opmaak, bronnen, metrics en dimensions
- data visualisatie: grafieken kiezen
- vertel je verhaal: delen en rapporteren
Lesdag 10
Plan van Aanpak
Tijdens de laatste lesdag is er vrije ruimte voor topics die tijdens de opleiding naar boven kwamen. Het doel is dat het Plan van Aanpak af is en gepresenteerd kan worden aan een bestuur of leidinggevende(n).
Onderwerpen
- vrije ruimte
- presentatie plan van aanpak
- borrel
Voor wie is dit interessant?
Iedereen die werkzaam is binnen marketing & communicatie (als freelancer kan ook) en de wens heeft om de online marketing basis van je organisatie op orde te brengen of beter te begrijpen. Het is fijn als de meeste online marketing begrippen je al wat zeggen, zodat je tijdens deze opleiding direct aan de slag kunt voor je eigen organisatie. Voor marketeers met wat minder ervaring zal het huiswerk iets worden uitgebreid en het niveau van de opleiding worden aangepast. Tot slot is het handig dat je de tijd kunt vrijmaken voor deze opleiding, zie ook de studielast.
Dit krijg je onder de knie
Tijdens de opleiding leer je alle vaardigheden die je nodig hebt om de dagelijkse online marketing voor jouw organisatie te verzorgen. En dat niet alleen. Je gaat er direct mee aan de slag.
Dit houdt onder andere in: social campagnes opzetten, SEO teksten schrijven, Google Ads monitoren, nieuwsbrieven verzenden, enzovoort. Je leert hoe je de marketingstrategie van jouw organisatie kan omzetten naar een online marketingstrategie. Je weet invulling te geven aan deze marketingstrategie door de juiste kanalen in te zetten en te combineren. Je doet ruime kennis op van de mogelijkheden binnen online marketing. Daarnaast weet je ook waar je informatie vandaan moet halen. Samen met ons richt je alle accounts goed in zodat je optimale resultaten kunt behalen en deze op de juiste manier gaat doormeten. En: je bent op de hoogte van de trends & ontwikkelingen binnen het vak.
Op deze manier ga je leren
Het programma bestaat uit ongeveer 10 lesdagen (in overleg kan dit meer of minder zijn) en is verdeeld over een half jaar (ook in overleg aan te passen). Met andere woorden: ongeveer een keer in de twee weken. In de weken dat er geen les is, bieden we je de mogelijkheid om samen met je collega’s bij ons op kantoor bijeen te komen. Zo kun je samen werken aan opdrachten én de specialisten van Afdeling Online om hulp vragen.
Interactief en praktisch
De bijeenkomsten zijn interactief en zeer praktisch. De opleiding zit bomvol leuke opdrachten, afgewisseld met stukken theorie en vooral heel veel doen! De opdrachten zijn zo opgesteld dat jij direct aan de online marketing van jouw organisatie werkt. We behandelen elkaars cases, zodat jullie niet alleen met elkaar, maar ook van elkaar leren.
Eén gezicht als docent
Tijdens de hele opleiding zul je les hebben van Jaap Schepers, een online strateeg met meer dan 15 jaar ervaring in het vak. Jaap is mede-eigenaar van Afdeling Online. Hij voorziet onze klanten van strategisch advies en ziet het als zijn missie om (beginnende) online marketeers de praktische kneepjes van het vak te leren. Jaap gelooft dat we elkaar slimmer maken als we kennis, resultaat en fun combineren. Dat wil zeggen: hard werken, maar ook gezellige en interactieve lessen.
Een goede voorbereiding is het halve werk
Per lesdag zul je ongeveer 6 tot 8 uur voorbereiding nodig hebben. In deze tijd lees je je in over nieuwe onderwerpen en werk je aan opdrachten voor je eigen organisatie. Over de gehele periode komt dit neer op gemiddeld 8 uur per week (incl. bijeenkomsten). Voor de hele opleiding is dit in totaal 160 uur.
Digitale leeromgeving
Tijdens de opleiding heb je toegang tot de Academy, een online leeromgeving. Hier staat alle stof op, kun je opdrachten maken en communiceren met de docent.
Voor extra hulp
Bij deze opleiding heb je ook de beschikking tot een strippenkaart ter waarde van 8 uur. Deze is ervoor bedoeld dat je de specialisten van Afdeling Online kunt inzetten bij het tackelen van complexe problemen. Denk aan een eenmalige inrichting van Google Analytics: dit moet goed gebeuren, maar in de toekomst ga je dit nooit meer zelf doen. Daarom helpt een specialist je, en kun jij je focussen op de stof die je wél zult gebruiken in de praktijk. Jij bepaalt zelf wanneer en waarvoor je de strippenkaart inzet.
Onze opleidingsruimte
Bij ons kantoor in ‘t Patronaat in Helmond hebben wij een speciale opleidingsruimte. Hier worden onze opleidingen gegeven en is volledig ingericht om op een fijne en gezellige manier les te krijgen. Dit kan natuurlijk ook bij jou op locatie. Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.