Copywriting

Niveau
Tijdsduur
Trainer
Anouk van Leussen
Locatie
Op locatie, Online
Startdatum en plaats

Copywriting

Adwise Academy B.V.
Logo van Adwise Academy B.V.
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8 Adwise Academy B.V. heeft een gemiddelde beoordeling van 8 (uit 1 ervaring)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

placeUtrecht
20 jun. 2023 tot 4 jul. 2023
check_circle Startgarantie
Toon rooster
event 20 juni 2023, 09:00-12:00, Utrecht
event 27 juni 2023, 09:00-12:00, Utrecht
event 4 juli 2023, 09:00-12:00, Utrecht
placeAmsterdam
6 jul. 2023 tot 20 jul. 2023
check_circle Startgarantie
Toon rooster
event 6 juli 2023, 09:00-12:00, Amsterdam
event 13 juli 2023, 09:00-12:00, Amsterdam
event 20 juli 2023, 09:00-12:00, Amsterdam
computer Online: Zoom
18 jul. 2023 tot 1 aug. 2023
check_circle Startgarantie
Toon rooster
event 18 juli 2023, 09:00-12:00, Zoom
event 25 juli 2023, 09:00-12:00, Zoom
event 1 augustus 2023, 09:00-12:00, Zoom
place Almelo
31 aug. 2023 tot 14 sep. 2023
check_circle Startgarantie
Toon rooster
event 31 augustus 2023, 09:00-12:00, Almelo
event 7 september 2023, 09:00-12:00, Almelo
event 14 september 2023, 09:00-12:00, Almelo
placeUtrecht
21 sep. 2023 tot 5 okt. 2023
10% korting
check_circle Startgarantie
Toon rooster
event 21 september 2023, 09:00-12:00, Utrecht
event 28 september 2023, 09:00-12:00, Utrecht
event 5 oktober 2023, 09:00-12:00, Utrecht

Beschrijving

Voor wie?

Schrijf jij als (digital) marketeer of zzp'er regelmatig (online) teksten? En wil je met jouw teksten meer interactie, conversie en sales realiseren? Dan is de opleiding copywriting perfect voor jou. Je wordt getraind door Anouk van Leussen van Huys van Schrift. Een copywriter met ruim elf jaar ervaring in het vak. Samen met Adwise heeft ze onder meer gewerkt aan project voor Movares, Takkenkamp Groep en Boretti. 

Programma

In deze opleiding leer je in drie dagdelen de basis van copywriting. Goed om te weten: je volgt de opleiding samen met andere gedreven marketeers of zzp’ers en leren met én van elkaar. Ook is de opleiding hands-on en praktisch. Je krijgt tools, inzichten, tip…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Copywriting, Schrijven voor het web, Schriftelijke communicatie, Brieven schrijven en Verhalen schrijven.

Voor wie?

Schrijf jij als (digital) marketeer of zzp'er regelmatig (online) teksten? En wil je met jouw teksten meer interactie, conversie en sales realiseren? Dan is de opleiding copywriting perfect voor jou. Je wordt getraind door Anouk van Leussen van Huys van Schrift. Een copywriter met ruim elf jaar ervaring in het vak. Samen met Adwise heeft ze onder meer gewerkt aan project voor Movares, Takkenkamp Groep en Boretti. 

Programma

In deze opleiding leer je in drie dagdelen de basis van copywriting. Goed om te weten: je volgt de opleiding samen met andere gedreven marketeers of zzp’ers en leren met én van elkaar. Ook is de opleiding hands-on en praktisch. Je krijgt tools, inzichten, tips en tricks die je direct in de praktijk kunt toepassen.

Dagdeel 1: begin bij de basis
“Copy is not written. Copy is assembled”, zei de bekende Amerikaanse copywriter Eugene Schwartz. Daarom begin je in het eerste dagdeel bij de basis - met dat wat je nodig hebt om tot goede copy te komen. Aan de hand van Anouk’s eigen ontwikkelde copywriting framework onderzoek je tot in detail voor wie je eigenlijk schrijft. Want copywriting betekent de juiste woorden gebruiken voor de juiste lezer. Ook krijg je dit dagdeel handige copywriting formats aangereikt. Dit zijn bewezen structuren die je helpen om sneller de juiste woorden in de juiste volgorde te zetten.

Dagdeel 2: wervend schrijven

De tweede training zit boordevol wervende, conversiegerichte schrijftechnieken. Een klein voorproefje:

  • Je leert wat twijfelwoorden zijn en waarom je deze beter niet kunt gebruiken;
  • Je leert hoe je to the point schrijft;
  • Je oefent met ritme, want goed geschreven copy wisselt lange zinnen af met korte(re) zinnen;
  • Je oefent met het begrip ‘show, don’t tell’, oftewel: beeldend schrijven;
  • Je leert twee handige methodes - de spotlight-methode en de nou en-methode - om lezersgericht te schrijven;
  • Je ontdekt hoe je holle vaten en clichés ombuigt tot concrete taal - en waarom dit voor je copy zo belangrijk is;
  • Je leert spelen met positieve en negatieve taal.

Dagdeel 3: de puntjes op de ‘i’

  • Je leert hoe je (met hulp van slimme formules en frontloading) verleidelijke titels schrijft;
  • Je leert twee nieuwe technieken om de lezer dóór te laten lezen: de short starter-techniek en de bucket brigade-techniek;
  • Je ontdekt de spelregels voor bijvoorbeeld tussenkoppen en opsommingen;
  • Je oefent met het schrijven van call-to-actions;
  • Je leert alles over microcopy: de klein(st)e details waarmee je het verschil kunt maken.

Na het volgen van deze training:

  • Schrijf je teksten die wél iets opleveren, namelijk leads, klanten en omzet;
  • Ervaar je meer plezier, gemak en flow bij het schrijven, zodat het je minder tijd en energie kost;
  • Heb je meer inspiratie om social media-posts en andere copy te schrijven;
  • Zet je vol zelfvertrouwen nieuwe teksten online - iedere keer weer;
  • Ben je nóg meer van waarde voor jouw team of organisatie, omdat je met de copy die je schrijft resultaat boekt. 

De specialist van in-house agencies

Het geheim van de movers and shakers in de markt? Digitale denkkracht en doe-mentaliteit zelf in huis hebben. Daarom zijn we dé specialist in het ontwikkelen van een in-house agency. We bouwen het team, leiden mensen op en coachen de top desnoods dagelijks naar baanbrekend resultaat. Met een daadkrachtig in-house agency kan elke organisatie de concurrentie voorblijven. En de beste mensen met een glimlach aan zich binden.

Maatschappelijke impact

Digitalisering is een belangrijke aanjager voor economische groei voor Nederland. Daarnaast speelt digitale innovatie een belangrijke rol bij het oplossen van belangrijke maatschappelijke vraagstukken, zoals het betaalbaar en toegankelijk houden van de zorg, onze veiligheid en de energietransitie.
Nederland kent negen topsectoren - sectoren waar onderzoekscentra en het bedrijfsleven wereldwijd in willen uitblinken - waaronder de Creative Industrie. De rode draad voor alle topsectoren is technologie en innovatie. Geen sector of bedrijf kan hier nog zonder. 
Hierdoor ontstaan nieuwe mogelijkheden en verandert de manier waarop we leven en werken. Om de sterke internationale positie van Nederland in digitale innovatie vast te houden en te verbeteren, heeft Nederland meer digitaal vaardige professionals en tech-geschoolden nodig. Er is namelijk sprake van een substantieel en structureel tekort aan digital brains in ons land.

Adwise Academy helpt bedrijven,organisaties en professionals een blijvende voorsprong op te bouwen in de digitale transformatie. Met game-changing opleidingen voor digital marketing en innovatie, maar ook met persoonlijke ontwikkelingstrajecten, het Continuous learning Program (CLP) en traineeships.
Zo heeft Adwise Academy met het Development Traineeship diverse professionals omgeschoold tot softwareontwikkelaars, met baangarantie. Bovendien zijn wij sparrings- en ontwikkelpartner van bedrijven en organisaties én professionals die future proof willen zijn en blijven. 

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.
Anouk van Leussen
Anouk van Leussen
Ik leer jou om een betere copywriter te worden voor jouw bedrijf

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Vraag nu gratis en vrijblijvend informatie aan:

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met Adwise Academy B.V., om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.