Certified Agile Service Manager (CASM ®) - Procesverbetering, Servicemanagement - e-learning, incl. online examen

Type product

Certified Agile Service Manager (CASM ®) - Procesverbetering, Servicemanagement - e-learning, incl. online examen

Adding Value Consulting (AVC)
Logo van Adding Value Consulting (AVC)
Opleiderscore: starstarstarstarstar 9,5 Adding Value Consulting (AVC) heeft een gemiddelde beoordeling van 9,5 (uit 169 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Beschrijving

Certified Agile Service Manager (CASM®)

Certified Agile Service Manager (CASM®) is een op agile operations gebaseerde kwalificatie. Het omvat de kernwaarden en principes van het Agile Manifesto, evenals andere agile concepten en praktijken zoals DevOps, Scrum, Kanban, en Lean. Het omvat ook twee Agile Service Management praktijken: Agile Procesverbetering en Agile Procesontwerp.

CASM helpt kandidaten de vaardigheden en kennis op te bouwen die nodig zijn om Agile praktijken te incorporeren in service design. Dit helpt bedrijven om zich aan te passen en sneller te groeien, zodat ze de uitdagingen van het moderne bedrijfsleven het hoofd kunnen bieden en kunnen floreren in de meest concurreren…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Service management, Procesmanagement, Agile Management, Agile (algemeen) en Reliability Engineering (SRE).

Certified Agile Service Manager (CASM®)

Certified Agile Service Manager (CASM®) is een op agile operations gebaseerde kwalificatie. Het omvat de kernwaarden en principes van het Agile Manifesto, evenals andere agile concepten en praktijken zoals DevOps, Scrum, Kanban, en Lean. Het omvat ook twee Agile Service Management praktijken: Agile Procesverbetering en Agile Procesontwerp.

CASM helpt kandidaten de vaardigheden en kennis op te bouwen die nodig zijn om Agile praktijken te incorporeren in service design. Dit helpt bedrijven om zich aan te passen en sneller te groeien, zodat ze de uitdagingen van het moderne bedrijfsleven het hoofd kunnen bieden en kunnen floreren in de meest concurrerende markten.

WAT ZIJN DE VOORDELEN VAN CASM?

CASM biedt een aantal voordelen voor bedrijven, waaronder:

  • Het integreren van Agile in de ontwikkeling van diensten creëert een stijl voor het creëren van iteratieve doelen. Dit creëert job services die feedback en inkomsten genereren om verdere ontwikkeling te stimuleren
  • Focussen op kortetermijndoelen vergroot het aanpassingsvermogen en helpt teams effectiever te reageren op feedback van klanten en veranderende bedrijfsbehoeften en omstandigheden
  • Het ondersteunen van efficiënte implementatieprocessen en workflows, evenals leer- en groeiprocessen
  • CASM praktijken helpen organisaties een omgeving van continue verbetering te creëren.

De CASM certificering is ontworpen voor een grote verscheidenheid aan kandidaten. Dit omvat praktijkeigenaren en procesontwerpers, ontwikkelaars die geïnteresseerd zijn in het wendbaarder maken van processen, managers die meerdere praktijken willen verbinden en een DevOps-omgeving willen creëren, werknemers en managers die verantwoordelijk zijn voor het ontwikkelen of verbeteren van processen, consultants die klanten begeleiden bij procesverbetering en DevOps-initiatieven. Kortom, CASM is gericht op iedereen die verantwoordelijk is voor het beheren van procesgerelateerde eisen, het waarborgen van procesefficiëntie en -effectiviteit, of het maximaliseren van proceswaarde.

DETAILS VAN CASM ONLINE CURSUS

  • Cursusduur: 16+ uur
  • 180 dagen toegang, met examen
  • Ondersteuning door tutor
  • Quizzen & oefenexamens
  • Geschikt voor mobiel 

DOELSTELLINGEN

  • Wat betekent Agile.
  • Kernwaarden en principes van het Agile Manifesto
  • Hoe agile denken en waarden te vertalen naar service management praktijken
  • Agile concepten en verwante praktijken, met inbegrip van DevOps, ITIL, SRE, Lean en Scrum
  • Hoe Scrum rollen, artefacten en gebeurtenissen van toepassing zijn op het proces
  • Twee aspecten van agile service management: agile procesverbetering en agile proces engineering

VOOR WIE

  • Praktijkeigenaars en procesontwerpers
  • Ontwikkelaars die geïnteresseerd zijn in het helpen om processen meer Agile te maken
  • Managers die een brug willen slaan tussen meerdere praktijken en DevOps-achtige omgevingen willen creëren
  • Medewerkers en managers die verantwoordelijk zijn voor het engineeren of verbeteren van processen
  • Consultants die hun klanten begeleiden bij procesverbetering en DevOps-initiatieven
  • Iedereen die verantwoordelijk is voor het beheren van procesgerelateerde eisen, het waarborgen van de efficiëntie en effectiviteit van processen, of het maximaliseren van de waarde van processen

INHOUD

  • Inleiding tot Agile Service Management
  • Agile Service-management
  • Gebruik maken van verwante richtlijnen
  • Agile Service Management Rollen
  • Agile Procesontwikkeling
  • Agile Service Management artefacten
  • Agile Service Management Gebeurtenissen
  • Agile Procesverbetering

Cursusplan

Welkom bij Certified Agile Service Manager

Leerdoelen

Module 'nul' introduceert de belangrijkste kenmerken, het leerplan, de doelstellingen en de structuur van deze CASM e-learning cursus. Het biedt ook een syllabus, diagrammenpakket, woordenlijst, document voor verder lezen en links, en links om essentiële exemplaren van de frameworkpublicaties te downloaden. Tot slot worden enkele van de meest gestelde vragen over de Certified Agile Service Manager (CASM) certificering behandeld.

Module 1: Introductie tot Agile Service Management

Leerdoelen

Module 1 introduceert IT Service Management (ITSM), algemene Agile principes en het Agile Manifest. Het vergelijkt ook ITSM en Agile om hun compatibiliteit te beoordelen.

Module 2: Agile servicemanagement

Leerdoelen

Module 2 verkent de algemene principes van Agile Service Management en definieert enkele sleutelconcepten zoals Agile Process Engineering en Agile Process Improvement.

Module 3: Gebruik maken van verwante richtlijnen

Leerdoelen

Module 3 bekijkt verschillende benaderingen van serviceontwikkeling en -levering en hoe organisaties voordeel kunnen halen uit een holistische, multidisciplinaire benadering van serviceontwerp. De module behandelt ook:

  • DevOps
  • ITIL
  • SRE
  • Lean
  • Kanban
  • Scrum

Module 4: Agile Service Management Rollen

Leerdoelen

Module 4 verkent de drie kernrollen in een Agile servicemanagementteam en kijkt naar het belang van 'dienend leiderschap' in Agile werken. De rollen die in de module aan bod komen zijn:

  • De Agile praktijkeigenaar
  • De Agile servicemanager
  • De Agile serviceteam

Module 5: Beoordelen: Modules 1-4

Leerdoelen

Deze module bevat een reeks spelletjes en activiteiten om de belangrijkste termen en concepten uit modules 1-4 te onthouden.

Module 6: Agile procesontwikkeling

Leerdoelen

Module 6 verkent Agile process engineering in detail. Er wordt gekeken naar:

  • Agile processen
  • Micro procesarchitectuur
  • Service managementarchitectuur

Module 7: Agile Service Management Artefacten

Leerdoelen

Module 7 gaat in op de belangrijkste processen en artefacten die gebruikt worden bij het ontwikkelen van Agile services. Deze omvatten:

  • De practice backlog
  • User stories en epics
  • De sprint backlog
  • Increments

Module 8: Agile Service Management Gebeurtenissen

Leerdoelen

Module 8 bekijkt het proces van het ontwikkelen van Agile services in een sprint. Het begint met een blik op de planning vóór de sprint, onderzoekt dan wat er gebeurt tijdens een sprint en eindigt met de sprint retrospective.

Module 9: Agile procesverbetering

Leerdoelen

Module 9 verkent Agile procesverbetering. Er wordt uitgelegd waarom processen continue verbetering vereisen, hoe procesverbetering reviews te gebruiken en de rol van automatisering in het verbeteren van processen.

Module 10: Herbekijken: Modules 6-9

Leerdoelen

Deze module bevat een reeks spelletjes en activiteiten om de belangrijkste termen en concepten uit modules 6-9 te onthouden.

Module 11: Certified Agile Service Manager (CASM) Wrap-Up

Leerdoelen

Deze module rondt de Certified Agile Service Manager (CASM) cursus af. Het bevat ook een korte video die uitlegt hoe je het examen kunt boeken, samen met links naar andere relevante cursussen.

Module 12: Oefenexamens

Leerdoelen

Deze module bevat twee oefenexamens, één voorzien door het DevOps Institute 

ONLINE EXAMENFORMAAT EN KENMERKEN

  • 40 meerkeuzevragen examen
  • Slaagscore: 65% - 26/40
  • 60 minuten duur
  • Open boek examen

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.