Hoe ga ik om met cliënten, die weerstand bieden?
Beschrijving
Een cursus of training kun je bij iedereen volgen. Waarom zou je dit bij ons doen? Omdat wij je een belofte doen: bij ons verander je ook. De cursussen die wij geven zijn betekenisvol, uitdagend en stimulerend, omdat deze zijn ontwikkeld vanuit het ‘actief leren’ principe.
Wil jij je verder ontwikkelen op het gebied van financiële dienstverlening en in het sociaal maatschappelijk domein? Met meer kennis en vaardigheden, weet je meer en groeit je zelfvertrouwen. Het resultaat? Betere prestaties en meer werkplezier. Wij zorgen ervoor dat jij over voldoende kennis en vaardigheden beschikt om hiermee actief aan de slag te gaan.
Na deze cursus kun je omgaan met o.a. emotie, uitdagingen, verbale agressie en weerstand in de communicatie met cliënten. Tijdens de cursus leer je communiceren met cliënten, die vanuit emotie dan wel verbale agressie met jou het gesprek aangaan. Hoe de-escaleer je de situatie en hoe kun je verder op de inhoud van het gesprek? Hoe vertel je slecht nieuws, en wat moet je doen zodra je het slechte nieuws hebt verteld?
Deze training gaat echt over de gesprekken met cliënten, die uitdagend zijn, zoals; weerstand in het gesprek geven, niet willen luisteren, of niet begrijpen wat er gezegd wordt. Waarschijnlijk lopen de meeste gesprekken goed. Maar er zijn ook uitdagende situaties, waarbij je te…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Een cursus of training kun je bij iedereen volgen. Waarom zou je dit bij ons doen? Omdat wij je een belofte doen: bij ons verander je ook. De cursussen die wij geven zijn betekenisvol, uitdagend en stimulerend, omdat deze zijn ontwikkeld vanuit het ‘actief leren’ principe.
Wil jij je verder ontwikkelen op het gebied van financiële dienstverlening en in het sociaal maatschappelijk domein? Met meer kennis en vaardigheden, weet je meer en groeit je zelfvertrouwen. Het resultaat? Betere prestaties en meer werkplezier. Wij zorgen ervoor dat jij over voldoende kennis en vaardigheden beschikt om hiermee actief aan de slag te gaan.
Na deze cursus kun je omgaan met o.a. emotie, uitdagingen, verbale agressie en weerstand in de communicatie met cliënten. Tijdens de cursus leer je communiceren met cliënten, die vanuit emotie dan wel verbale agressie met jou het gesprek aangaan. Hoe de-escaleer je de situatie en hoe kun je verder op de inhoud van het gesprek? Hoe vertel je slecht nieuws, en wat moet je doen zodra je het slechte nieuws hebt verteld?
Deze training gaat echt over de gesprekken met cliënten, die uitdagend zijn, zoals; weerstand in het gesprek geven, niet willen luisteren, of niet begrijpen wat er gezegd wordt. Waarschijnlijk lopen de meeste gesprekken goed. Maar er zijn ook uitdagende situaties, waarbij je tegen je eigen valkuilen aanloopt. Deze situaties zullen wij tijdens deze cursus tackelen. We maken gebruik van diverse theoretische gespreksmodellen en we oefenen deze gesprekken, om de theorie ook direct toe te kunnen passen. De training is zodanig opgesteld dat er ruimte is voor persoonlijke situaties en leerdoelen.
Wist je dat…
- wanneer je aandacht schenkt aan het juiste op het juiste moment, dat dit de-escalerend werkt?
- dat spanning in jezelf, spanning oplevert bij de ander?
- dat je met spanningscontrole hier bewust van wordt en hoe je daarmee om kunt gaan?
- dat emotie voorrang heeft op de inhoud van het gesprek?
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.