Spreker Richard van Tilborg: Niet over de toekomst praten, maar hem maken!

Tijdsduur

Spreker Richard van Tilborg: Niet over de toekomst praten, maar hem maken!

CoVince
Logo van CoVince

Tip: op zoek naar cursussen, trainingen of opleidingen over dit onderwerp? Bekijk enkele alternatieven!

Startdata en plaatsen

Dit product heeft geen vaste startdata en/of plaatsen.

Beschrijving

Niet over de toekomst praten, maar hem maken!

Vanaf zijn wieg was Richard al bezig met het bedenken van innovatieve oplossingen om het leven een stuk beter te maken. Het maken van innovatieve concepten en technologie toepasbaar voor een betere samenleving is dan ook de drijvende kracht in zijn leven. Hij combineert deze passie met visie voor de toekomst met social / business inzicht. Hij startte, ontwierp verschillende (innovatieve) afdelingen binnen een corporate omgeving. Bijvoorbeeld Ordina SMART waar innovatie tot executie wordt gebracht. Hier stond Richard aan de basis van meer dan 60 inspirerende verhalen, van latente behoefte naar impact. Deze corporate ervaring verbindt hij nu met d…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Internationale Communicatie, Communicatiemanagement, B2B-Communicatie, Interculturele Communicatie en Innovatie.

Niet over de toekomst praten, maar hem maken!

Vanaf zijn wieg was Richard al bezig met het bedenken van innovatieve oplossingen om het leven een stuk beter te maken. Het maken van innovatieve concepten en technologie toepasbaar voor een betere samenleving is dan ook de drijvende kracht in zijn leven. Hij combineert deze passie met visie voor de toekomst met social / business inzicht. Hij startte, ontwierp verschillende (innovatieve) afdelingen binnen een corporate omgeving. Bijvoorbeeld Ordina SMART waar innovatie tot executie wordt gebracht. Hier stond Richard aan de basis van meer dan 60 inspirerende verhalen, van latente behoefte naar impact. Deze corporate ervaring verbindt hij nu met de snelle statup wereld door coachen, investeren en het besturen van eigen innovatieve organisaties, zoals: CoVince, VRpresentatietraining.nl.

Met aanstekelijk enthousiasme, scherpe interactie en frisse blik, enthousiasmeert hij het publiek door te denken vanuit kansen i.p.v. angsten. Niet alleen innoveren vanwege je bestaansrecht, maar omdat het waarde biedt, mensen bindt en ook nog fantastisch leuk is! Innovatie is niet alleen van de verre toekomst, het kan vandaag al. Richard geeft je de inspiratie en handvatten om direct te starten. Alle kennis en technologie is voor (bijna)iedereen beschikbaar, wat doe jij om het leven een stuk beter te maken?

Daarnaast is Richard lid van de raad van advies voor Virtual Reality Nederland met als doel om Nederland als frontrunner in Europa te laten zijn, heeft hij als cofounder een groeiende community van 1500+ leden voor Machine Learning Netherlands opgericht om artificial intelligence binnen Nederland naar een hoger plan te tillen, is hij Expert digital innovation op Computable om inzichten te delen om gezamenlijke (open) innovatie te bevorderen, heeft hij een eigen radioprogramma Smart technologie bij New Business Radio om kleine en grote bedrijven de kans te gunnen hun verhaal te vertellen en maakt hij tijd vrij voor het coachen voor startups, hoe op te kunnen schalen in deze disrupting tijden.

Humaniseren van technology, van verbinden tot versmelten: van eindigheid naar eeuwigheid
Technologie komt steeds dichter bij de mens. Meer en meer technologieën zijn beschikbaar om het werk en leven een stuk leuker, makkelijker en beter te maken. Oplossingen met de mens centraal. En de mogelijkheden om deze te creëren liggen in onze eigen handen, geen grote organisaties meer benodigd om gigantische impact te hebben, want: oraculeus kennis is beschikbaar op het internet en specialistische diensten worden voor kleine bedragen aangeboden… Met welke mindset gaan we deze verandering aan, risicomijdend controleren of lerend experimenteren? Technologieën als Virtual Reality, Augmented Reality, Artificial Intelligence, Internet of things en Robotica een belangrijke greep uit nu opkomende trends die technologie gaan humaniseren. Misschien kunnen we straks voor eeuwig leven.

Virtual / Augmented reality
Pokémon op het plein… Dino’s in ons huis… Overal duikt Virtual en Augmented Reality op. Op dit moment is de porseleinkast nog veilig, maar VR/AR gaat een gigantische impact hebben op ons werk en leven. Veel bestaande vanzelfsprekendheden zijn in de toekomst niet meer zo vanzelfsprekend… Maar wat zou ik er in mijn organisatie, op dit moment al mee kunnen? Marketing en beleving doeleinden zijn helder, maar er zijn nu al veel meer andere voordelen te realiseren!

Toekomst van leren: niet meer stampen, maar ACSI!!
Na spierkracht, wordt nu steeds meer denkkracht vervangen door technologie.  Er wordt nog heel veel tijd besteed om nieuwe kennis uit het hoofd te leren, terwijl banen gaan veranderen en ook verdwijnen. Er is ACSI nodig! Zowel voor de organisatie als de individu. De juiste mindset door te accelereren van capabilities: Ability to adapt, Creativiteit, Sociaal samenwerken en Informatie verwerking. Technologie kan ons daarbij helpen. Richard geeft concrete inzichten en handvatten om nu al een start te maken.

Thema’s:

- Niet over de toekomst praten… maar hem maken!
- Humaniseren van technology
- Virtual / Augmented reality
- Toekomst van leren

Er zijn nog geen ervaringen.

    Deel je ervaring

    Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

    Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.