Klantgerichtheid voor ICT-ers

Niveau
Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van Vijfhart IT-Opleidingen, winnaar Computable Award 'Opleider van het jaar'
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,2 Vijfhart IT-Opleidingen, winnaar Computable Award 'Opleider van het jaar' heeft een gemiddelde beoordeling van 8,2 (uit 501 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Nieuwegein
16 jul. 2019 tot 30 jul. 2019
Toon rooster
event 16 juli 2019, 08:45-16:00, Day 1
event 17 juli 2019, 08:45-16:00, Day 2
Nieuwegein
4 sep. 2019 tot 11 sep. 2019
Toon rooster
event 4 september 2019, 08:45-16:00, Day 1
event 5 september 2019, 08:45-16:00, Day 2
Nieuwegein
20 nov. 2019 tot 27 nov. 2019
Toon rooster
event 20 november 2019, 08:45-16:00, Day 1
event 21 november 2019, 08:45-16:00, Day 2

Beschrijving

Een training van Vijfhart volg je individueel, klassikaal of blended op een van onze locaties. Indien je specifieke wensen hebt, helpen wij je graag bij het samenstellen van een maatwerktraining.

Lesmethode :

Klassikaal

Algemeen :

Tegenwoordig stelt men nogal wat eisen aan jou als ICT-professional. Dat je kennis hebt van complexe systemen is bijna vanzelfsprekend. De verwachting is daarnaast ook dat je klantgericht kunt denken, dat je goed contact kunt maken en dat je complexe ICT-vraagstukken kunt vertalen in begrijpelijke taal. Je moet adviseren, coördineren, overleggen, luisteren en presenteren. Allemaal communicatievaardigheden, ga er maar aan staan!

Bij Vijfhart snappen we dat communicatievaardigheden niet zomaar komen aanwaaien. Daarom ondersteunen we je graag door een training klantgerichtheid die speciaal is ontwikkeld voor ICT-professionals zoals jij. We behandelen de commu…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Een training van Vijfhart volg je individueel, klassikaal of blended op een van onze locaties. Indien je specifieke wensen hebt, helpen wij je graag bij het samenstellen van een maatwerktraining.

Lesmethode :

Klassikaal

Algemeen :

Tegenwoordig stelt men nogal wat eisen aan jou als ICT-professional. Dat je kennis hebt van complexe systemen is bijna vanzelfsprekend. De verwachting is daarnaast ook dat je klantgericht kunt denken, dat je goed contact kunt maken en dat je complexe ICT-vraagstukken kunt vertalen in begrijpelijke taal. Je moet adviseren, coördineren, overleggen, luisteren en presenteren. Allemaal communicatievaardigheden, ga er maar aan staan!

Bij Vijfhart snappen we dat communicatievaardigheden niet zomaar komen aanwaaien. Daarom ondersteunen we je graag door een training klantgerichtheid die speciaal is ontwikkeld voor ICT-professionals zoals jij. We behandelen de communicatievaardigheden die jij van dag tot dag voor je vak nodig hebt. We zorgen er bovendien voor dat de oefeningen in de training raakvlakken hebben met je ICT-praktijk.

Lijkt je dat waardevol? Lees dan snel verder!

Vijfhart Soft Skills trainingen zijn gestoeld op ons motto: Voor IT, door IT, met IT waarbij jouw leerdoelen centraal staan.

DOEL VAN DE TRAINING
#Snel aan kunnen sluiten bij een klant
#Een optimale gesprekspartner worden voor klanten
#Snel tot de kern van een vraag of probleem kunnen doordringen
#Helder (technische) informatie kunnen overdragen
#Vertrouwen kunnen wekken bij klanten door goed te luisteren
#Effectiever overleggen
#Goed kunnen inleven in de klantsituatie

Doelgroep :

Herken je dit?
#Je krijgt moeilijk hoogte van wat klanten van je verwachten.
#Je vindt het lastig om (technische) informatie zo te presenteren dat klanten het begrijpen.
#Soms krijg je de 'klik' niet met klanten. Geen idee hoe dat komt.
#Klanten zijn vaak niet tevreden met de voorstellen die je doet of de oplossingen die je oplevert.
#Je krijgt het verwijt dat je onvoldoende meedenkt.

Voorkennis :

Een goede beheersing van de Nederlandse taal.

Onderwerpen :


- Non-verbale communicatie.
- Aansluiten bij verschillende mensen.
- Krachtige (door)vraagtechnieken. Onder andere chunking en het meta-model.
- De leiding nemen en houden in een gesprek.
- Structuur in een gesprek brengen en houden door het werkmodel.
- Omgaan met weerstand en tegenwerpingen. Een twee-stappenaanpak.
- Je verplaatsen in de klant.
- De Do's en Don'ts van klantgesprekken.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heeft u nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.