Gespreksvaardigheid

Type product
Tijdsduur
Logo van 3Masters Opleidingen
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 9,0 3Masters Opleidingen heeft een gemiddelde beoordeling van 9,0 (uit 58 ervaringen)

Tip: incompany training nodig? Vraag een offerte aan bij meerdere aanbieders!

9
Gemiddeld cijfer voor Gespreksvaardigheid
Gebaseerd op 1 ervaring Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar_half
Siomara Baal
Intern Accountmanager Grootzakelijk Risk
9
Gespreksvaardigheid

"Deze training bestaat uit 2 dagen (groepsessie en 1:1 sessie). Het was heel fijn dat de groepsessie met maximaal 10 personen wordt uitgevoerd. Je leert jezelf beter kennen m.n. de rol die je neemt in een bepaalde setting. De trainers gaven feedback over hoe je overkomt als persoon. Ik heb dat als prettig ervaren.
Op de tweede dag wordt de uitvoering van een casus gefilmd en de feedback. Ik vond het achteraf wel fijn dat het werd gefilmd, omdat je het thuis weer rustig kunt terugkijken.
Het gehele programma vond ik trouwens erg leerzaam en leuk ingevuld. De ene training sloot beter bij mij aan dan de ander, maar dat heeft met mijn rol te maken." - 04-09-2017 08:01

"Deze training bestaat uit 2 dagen (groepsessie en 1:1 sessie). Het was heel fijn dat de groepsessie met maximaal 10 personen wordt uitgevoer… alles lezen - 04-09-2017 08:01

Beschrijving

Wie wil er nu niet een goed gesprek hebben? Of dat nu in de privé-sfeer of in een zakelijke omgeving is. Toch gaat dit ons niet altijd goed af. Zakelijke gesprekken waar de emotie de boventoon voert of waar de klant zich niet gehoord voelt, lopen vaak anders dan we dachten. Hoe buig je dat om? Hoe houd je de relatie met je klant in tact? Zeker bij gesprekken waar privé en zakelijk door elkaar lopen, geven een extra dimensie.

En waar komt dat vaak voor? Letterlijk de gesprekken bij de bank. Of het nu gaat om een ondernemer die voor zijn bedrijfsfinanciering komt of starters op de woningmarkt voor hun eerste ‘hypotheek’. Het zijn voor klanten bijna altijd eenmalige en spannende ervaringen. Is…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Wie wil er nu niet een goed gesprek hebben? Of dat nu in de privé-sfeer of in een zakelijke omgeving is. Toch gaat dit ons niet altijd goed af. Zakelijke gesprekken waar de emotie de boventoon voert of waar de klant zich niet gehoord voelt, lopen vaak anders dan we dachten. Hoe buig je dat om? Hoe houd je de relatie met je klant in tact? Zeker bij gesprekken waar privé en zakelijk door elkaar lopen, geven een extra dimensie.

En waar komt dat vaak voor? Letterlijk de gesprekken bij de bank. Of het nu gaat om een ondernemer die voor zijn bedrijfsfinanciering komt of starters op de woningmarkt voor hun eerste ‘hypotheek’. Het zijn voor klanten bijna altijd eenmalige en spannende ervaringen. Is het niet mooi als je de klant, in de goede zin van het woord, “speechless”  laat zijn?

Daarom organiseren 3Masters Opleidingen en Pure Acting samen een training op het gebied van  gespreksvoorbereiding en gespreksvoering. Of dit nu telefonisch gaat of in de spreekkamer, het programma ziet toe op het voeren van een succesvol klantgesprek, waarbij het creëren van vertrouwen en verbinding centraal staat.

Wat kunt u verwachten?

De training is gebaseerd op het wees ‘DAPPER’ principe:

  • Doel van het gesprek
  • Aanwezigheid in het gesprek, de eerste indruk en alert reageren op signalen
  • Productiviteit en effectiviteit op verschillende niveaus, proces, relatie en inhoud
  • Pit, hanteren van en omgaan met emoties, handelen naar je intuïtie en omgaan met krachtenvelden
  • Echtheid, ben je authentiek en kom je daarmee overtuigend en betrouwbaar over in je professionele rol
  • Raken, kun je je gesprekspartner raken, boeien en binden. Ben je impactvol.

Programma informatie:

Dag 1:

Deze training van twee dagdelen is met een acteur/coach die de deelnemers inzicht gaat geven in wat nu een goed gesprek is. Waar en wat laten we los zonder de regie te verliezen. Belangrijk onderdeel is daarbij de gespreksvoorbereiding en hoe gaan we meer uit onze voorbereiding halen? Daarin is zelfinzicht een belangrijk onderdeel. Ken je jezelf als gesprekspartner voldoende?

Wat doe en veroorzaak je met je totale gedrag in een gesprek. Er gebeurt zoveel meer dan de woorden die naar elkaar uitgesproken worden. Weet wat de impact is van jouw verbale en non-verbale communicatie. Dag 1 is een plenaire sessie met maximaal 12 deelnemers. 

Dag 2:

Iedere deelnemer gaat individueel 1,5 uur oefenen met het voeren van gesprekken. Bij het 1:1 simulatiegesprek worden er camera-opnamen gemaakt. Naast de acteur is er een observator aanwezig die direct reflectie geeft en waar nodig tussentijds bijstuurt. Ook de feedback wordt opgenomen zodat je als coachee na afloop een volledig digitaal document ontvangt. Er wordt alleen teruggekoppeld aan de coachee en het is aan de coachee hoe hier mee om te gaan in het kader van zijn of haar eigen ontwikkeling.

Als optie kan daarbij nog een individuele schriftelijke rapportage plaatsvinden die eventueel dient als handvat voor het verdere ontwikkeltraject in samenspraak met de leidinggevende.

Aan de hand van praktijkcases en -situaties  wordt dit principe van wees ‘dapper’ verder uitgewerkt. Na afloop van deze training ben je in staat om met je klant of relatie op een juiste wijze nog beter  te communiceren. Deze training wordt in duo-vorm verzorgd.

Wij zijn de opleider voor Financiële Professionals!

9
Gemiddeld cijfer voor Gespreksvaardigheid
Gebaseerd op 1 ervaring
starstarstarstarstar_half
Siomara Baal
Intern Accountmanager Grootzakelijk Risk
9
Gespreksvaardigheid

"Deze training bestaat uit 2 dagen (groepsessie en 1:1 sessie). Het was heel fijn dat de groepsessie met maximaal 10 personen wordt uitgevoerd. Je leert jezelf beter kennen m.n. de rol die je neemt in een bepaalde setting. De trainers gaven feedback over hoe je overkomt als persoon. Ik heb dat als prettig ervaren.
Op de tweede dag wordt de uitvoering van een casus gefilmd en de feedback. Ik vond het achteraf wel fijn dat het werd gefilmd, omdat je het thuis weer rustig kunt terugkijken.
Het gehele programma vond ik trouwens erg leerzaam en leuk ingevuld. De ene training sloot beter bij mij aan dan de ander, maar dat heeft met mijn rol te maken." - 04-09-2017 08:01

"Deze training bestaat uit 2 dagen (groepsessie en 1:1 sessie). Het was heel fijn dat de groepsessie met maximaal 10 personen wordt uitgevoer… alles lezen - 04-09-2017 08:01

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.